سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۸ دی ۱۳۹۵، ۰:۴۰

با انتشار مذاکرات محرمانه ثابت کردند برجام نقض نشده است
ایلنا نوشت: معاون سیاسی رئیس جمهور با انتشار مطلبی در توئیتر به انتشار اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه ۲۸ آذرماه با اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس واکنش نشان داد. حمید ابوطالبی در این باره نوشته است: آنقدر اثبات «اشتباه» برای افشاکنندگان مذاکرات محرمانه مجلس مهم بود که اثبات کردند «متن برجام» نقض نشده است؛ این اقدام خنجری بر پشت مذاکرات آتی است.
انتقاد شدید روزنامه «جمهوری اسلامی» از «آیت الله مصباح»: در دوران جنگ، از قم آنطرف‌تر رفتید؟
انتخاب نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با اشاره به سخنان اخیر آیت الله مصباح یزدی مبنی بر اینکه «عده ای افتخار می کنند به امام جام زهر نوشاندند»، به شدت از او انتقاد کرد. این روزنامه آورده است: چه کسانی جام زهر را به امام نوشاندند؟ این پرسشی است که فراوان مطرح شده است. اجازه بدهید پاسخ این پرسش را من بدهم به عنوان یکی از آخرین بسیجی‌های خمینی که سال‌های آخر جنگ را سعادت همنفسی با رزمندگان داشت. پاسخ را هم از بعد کربلای 4 شروع می‌کنم که برای دومین بار سعادت تنفس در بهشت جبهه روزی این بنده گنهکار شد. روزهایی که هر کدام به اندازه یک قرن بر ما می‌گذشت در حسرت یاران شهید. درست یادم هست که آن روز‌های سرد را فرمانده که از ستاد اهواز آمده بود با خواندن پیام فرمانده قدرتمند آن روز جنگ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به ترمیم روحیه رزمندگان پرداخت. همان فرماندهی که امروز «بدهکاران دیروز جنگ» به دنبال عامل نوشاندن جام زهر به امام در لباس او هستند. بله، ما با پیام فرمانده، روحیه سازی کردیم و با فرمان همو دوهفته بعد عملیات کربلای 5 را آغاز کردیم و ماشین جنگی دشمن را به گل نشاندیم و نقشه‌های مستشاران شرقی و غربی عراق را نقش بر آب کردیم اما در همین عملیات هم که خطوط یک و دو و سه دشمن را شکستیم و به قول سردار قاآنی می‌توانستیم تا بغداد بتازیم اما نیروی تازه نفسی که باید می‌تاخت نبود. آنان که به دنبال مقصرند جلوی آینه بایستند مقصر را خواهند یافت که اگر آن روز پای کار بودند اگر خود را از قم و تهران و مشهد آن طرف‌تر می‌رساندند ماجرا جور دیگری رقم می‌خورد. اگر مرد جنگ بودند در عاشورای 8 ساله حاضر می‌شدند. حضور هم پیشکش، حداقل با چند سخنرانی به یاری رزمندگان می‌آمدند نه اینکه همه سخنرانی‌های شهادت طلبانه شان و تکریم جهادشان تاریخ سال‌های بعد از دفاع مقدس را داشته باشد! صریح عرض کنم؛ کسانی جام زهر را به امام نوشاندند که به جبهه نیامدند. از دفاع مقدس حمایت نکردند حالا طلبکار هم شده‌اند که اگر برخی بر آن‌ها صفت تواب هم بگذارند کیست که نداند خون همه توابین به اندازه یک قطره خون در همراهی سید الشهدا ارزش و اثر نداشت. سخنرانی‌های امروز آقایان به توان هزار هم که برسد به اندازه یک ساعت حضور در جبهه ارزش ندارد حتی به اندازه یک سخنرانی آن روز هم اثر ندارد.بگذریم که اگر پای حساب و کتاب به میان آید غایبان دیروز، امروز نه در جای پرسشگر که در جای متهم باید بنشینند، همین!
ادعای جدید کریمی قدوسی: ظریف تلاش کرده با تیم ترامپ مخصوصا وزیرخارجه‌اش ارتباط بگیرد
مهر نوشت: جواد کریمی قدوسی با اشاره به امید دولت فعلی به رأی آوردن قطعی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دل بستن به اطمینان جان کری در این زمینه، اظهار داشت: با وجود اطمینان دادن جان کری به آقای ظریف برای پیروزی دموکرات ها، پس از آنکه ترامپ رای آورد آقای ظریف تلاش بسیاری کرد که بتواند با تیم ترامپ مخصوصا وزیر امور خارجه اش ارتباط بگیرد و در نهایت، تلاش کرد تا از طریق خانم موگرینی این ارتباط برقرار شود. وی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، خانم موگرینی قرار است طی دو روز آینده به همین منظور سفری به آمریکا داشته باشد.
شکایت تعدادی از اعضای کمیسیون ملی از کریمی قدوسی به هیات نظارت
خبرآنلاین نوشت: اردشیر نوریان عضو هیات نظارت بررفتار نمایندگان گفت: آقای کواکبیان متن شکایت از آقای کریمی قدوسی را تهیه کرده که به امضای تعدادی از اعضای کمیسیون ملی رسیده و این شکایت به هیات نظارت نیز ارائه شده است. این شکایت در چارچوب بیانیه کمیسیون امنیت ملی تهیه شده تا براساس روند کاری در دستور کاری هیات نظارت برای رسیدگی قرار گیرد، شکایتی که به هیات نظارت تقدیم شده است.
انتقاد علی مطهری از انتشار مطالب محرمانه توسط کریمی‌قدوسی: ظریف نگفته در برجام اشتباه کرده است
ایرنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیر اقدام کریمی قدوسی است، گفت: وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نگفته بود که در مورد برجام اشتباه کرده است. علی مطهری شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم ختم مادر محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره اقدام جواد کریمی قدوسی ، از طرف تعدادی از نمایندگان به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت شده و این شکایت وصول شده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هم شکایت صورت نمی گرفت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خود راسا مانند مدعی العموم که در سطح جامعه وارد می شود اقدام می کرد.
مطهری با بیان اینکه وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی نگفته بودند که در مورد برجام اشتباه کرده اند، تصریح کرد: در آن جلسه ظریف گفته بود که آنها یعنی آمریکایی ها در مورد تمدید قانون ایسا قول هایی داده بودند و ما به قول های شفاهی آنها اعتماد کردیم و بهتر بود که اعتماد نمی کردیم. وی افرود: این موضوع به شکلی منعکس شده که گویی وزیر امور خارجه گفته است که ما در مورد کل برجام اشتباه کرده ایم. مطهری گفت: ظریف تاکید کرده بود که این مطالب محرمانه است و از طرفی این مطالب نادرست منعکس شده است؛ بنابر همین دو دلیل، اقدام نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی نادرست بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *