پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ دی ۱۳۹۵، ۰:۳۶

بهره‌مندی 832 شهر و روستای استان از نعمت گاز طبیعی
832 شهر و روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: «تاکنون 45 شهر و 787 روستا در سطح استان با تلاش مجموعه شرکت گاز و با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و متخصص به شبکه گازرسانی کشور متصل شده‌اند و امید است با حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران و بهره‌مندی از اعتبارات بند ق ، در سال‌های آتی تمام شهرها و روستاهای استان از این نعمت الهی برخوردار شوند.» محمدعلی ودیعتی ادامه داد: «عملیات اجرایی گازرسانی به تعداد 8 شهر و 140 روستا در حال حاضر در دست اقدام است و تعداد 16 شهر و 54 روستای دیگر در دست طراحی هستند.»

لرزش‌های پیاپی در فاریاب
روز گذشته فاریاب در جنوب کرمان در کمتر از یک ساعت پنج بار لرزید. بزرگ‌ترین این زمین‌لرزه‌ها که 4.7 ریشتر بود، در ساعت 16 و 11 دقیقه روز گذشته در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد. قبل از این دو زمین‌لرزه به بزرگی 3.7 و 4.4 ریشتر در ساعت 15 و 48 دقیقه و ساعت 15 و 56 دقیقه رخ داد. در ساعت 16 و 12 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر در فاریاب رخ داد و در ساعت 16 و 17 دقیقه هم زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌ها و افزایش سطح تولید نشان از عملکرد موفق گل گهر دارد
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سیرجان عملکرد گل گهر را موفق ارزیابی کرد. حجت‌الاسلام حسینی با حضور در نشست شورای مدیران ارشد منطقه گل گهر با تقدیر از خدمات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف گفت: «بحمدالله افتتاح پروژه‌های جدید و بالا رفتن ظرفیت‌های تولیدی نقطه عطفی در عملکرد این شرکت است که با اشتغال‌زایی خوبی که برای جوانان سیرجانی ایجادشده، شاهد رونق بیشتر اقتصادی در منطقه خواهیم بود.» وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی این شرکت گفت: «اقدامات خوب شورای فرهنگی اجتماعی این شرکت جای تقدیر دارد و گل گهر را می‌توان همراه واقعی فرهنگ در سیرجان دانست.» در ابتدای این نشست تقی زاده، مدیرعامل شرکت گل گهر گزارشی از آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

اهدای ۱۳ شی‌ء تاریخی به یگان حفاظت استان
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اهدای ۱۳ قطعه اشیای تاریخی با قدمت پیش‌ازتاریخ و هزاره سوم قبل از میلاد به این یگان در استان کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی یگان حفاظت از میراث فرهنگی، سردار امیر رحمت الهی بابیان این مطلب گفت: «در پی تعاملات انجام‌شده و به‌محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر نگهداری مقادیری اشیای تاریخی ارزشمند توسط افرادی بومی در شهرستان کهنوج، پیگیری موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که در این رابطه و در راستای اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت بهینه اموال تاریخی فرهنگی، ضمن جلب اعتماد افراد مذکور، جمعاً تعداد ۱۳ قطعه اشیای تاریخی شامل تبر مفرغی، هاون کوچک سنگی، شیء صدفی تزئینی، کوزه، ظرف سفالی، دیگچه سنگی و… به پایگاه حفاظت شهرستان اهدا شد.» فرمانده یگان حفاظت افزود: «در پی کارشناسی‌های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت کلیه اشیای مکشوفه تأیید و قدمت آن‌ها دوران پیش‌ازتاریخ و هزاره سوم قبل از میلاد تخمین زده شد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *