پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۶ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸

اظهارنظر حداد عادل درباره زمان معرفی نامزدها و برنامه‌های اصولگرایان
ایلنا نوشت: سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در مورد زمان معرفی و برنامه‌های اصولگرایان توضیحاتی را ارائه کرد. غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این پرسش که نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی مشخصی می‌شود و آیا شخصا قصد اعلام کاندیداتوری برای انتخابات دارید، گفت: فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات در حال انجام است و در آینده نه چندان دور برنامه‌ها و نامزدهای جریان اصولگرا برای انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

کوهکن: احمدی‌نژاد باور نمی‌کرد رییس‌جمهور شود
ایسنا نوشت:نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، مشخص نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در مقطع فعلی را موضوعی طبیعی خواند. محسن کوهکن اظهار کرد: با توجه به تجارب انتخابات گذشته، گزینه های مطرح در سه ماه آخر انتخابات تعیین می شوند، که بر همین اساس در حال حاضر اصولگرایان در مرحله اجماع برای رسیدن به گزینه واحد هستند.
وی گفت: تجربه انتخابات گذشته ریاست جمهوری در دوران آقایان احمدی نژاد و روحانی نشان می‌دهد که همه اتفاقات در سه ماهه آخر رخ می دهد، به طوری که اگر پنج ماه قبل از برگزاری انتخابات به این آقایان می‌گفتند قرار است رئیس‌جمهور شوند، باور نمی‌کردند، بر این اساس با توجه به فرآیند گذشته انتخابات مشخص نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات آینده موضوع غیر منتظره ای نیست و هنوز وقت داریم. وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث های درون حزبی و دورن گروهی در ارودگاه اصولگرایان مطرح است، افزود: هنوز ما وارد گزینه خاص نشده‌ایم و بحث ها حول محور جلوگیری از تکثر و رسیدن به اجماع است. چون معتقدیم قبل از آنکه بخواهیم وارد تعیین مصادیق شویم، باید همه برای رسیدن به وحدت تلاش کرده و بر پایه آن بر روی یک نفر اجماع کنیم.
این نماینده اصولگرای مجلس در پایان، با بیان اینکه در حال حاضر جامعه روحانیت مبارز پرچم ایجاد وحدت و همگرایی را در ارودگاه اصولگرایان به دست گرفته، گفت: درباره تهیه و تدوین منشور انتخاباتی همچون گذشته هنوز بحثی نشده و تنها تاکید بر اجماع برای رسیدن به یک گزینه است.
سخنگوی جبهه یاران انقلاب: ارتباطی با احمدی نژاد نداریم
ایلنا نوشت: سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: کاندیدای اصولگرایان اگر از حمایت همه‌جانبه این جریان برخوردار باشد، قطعا رقیب جدی برای روحانی در انتخابات سال آینده خواهد بود. امیررضا واعظ آشتیانی در واکنش به اظهارات مدیر کل سیاسی وزارت کشور مبنی بر نداشتن مجوز قانونی جبهه یاران انقلاب اسلامی گفت: اعضای و هیات موسس جبهه یاران انقلاب در اوایل آذر ماه سال جاری با مراجعه به بخش ثبت احزاب سامانه وزارت کشور درخواست خود را ارائه داده و کد رهگیری نیز دریافت کرده است.
او افزود: جبهه یاران طبق مقررات وزارت کشور و در چارچوب مدار قانونی گام برمی‌دارند و خارج از آن کاری نمی‌کنند. سخنگوی جبهه یاران انقلاب درباره اینکه آیا با احمدی‌نژاد ارتباط و همکاری دارند، گفت: ما ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد نداریم. ما تشکلی هستیم که فارغ از بحث‌هایی که درگذشته بوده، شکل گرفته‌ایم و مستقل هستیم و همان طور که از نام جبهه یاران انقلاب اسلامی پیداست نگرش ما به اصولگرایی یک گرایش تفکری است. او ادامه داد: در شعارهای جبهه یاران انقلاب صداقت در گفتار ، اخلاص در عمل ، بصیرت در تفکر و تصمیم را سرلوحه کار این تشکل قرار دادیم.

محصولی: ثروت من محصول تلاش خودم است
خبرآنلاین نوشت: صادق محصولی در نشستی در دانشگاه شیراز، ثروتش را نتیجه تلاش شخصی اش دانست. وی اظهار داشت: در دو سال آخر دولت قبل به خاطر اختلاف با رئیس دولت بیرون آمدم و این به خاطر اختلاف نگاه بود و ربطی به مسائل دیگر نداشت.
محصولی در برابر پرسشی پیرامون دارایی‌های شخصی خود و شایعات مطرح‌شده نیز اظهار داشت: اصل تولید ثروت ممدوح است به شرطی که این ثروت در راه مشروع خرج شود و بنده با تلاش شخصی خود دارایی‌ام را افزایش داده‌ام. وی افزود: بنده از دولت بعد از جنگ استعفا دادم و در بخش خصوصی فعالیت کرده و از دولت یک ریال نیز بهره‌مند نشدم و یک‌بار نیز از رانت استفاده نکردم و هرچه به دست آوردم به سبب تلاش اقتصادی خودم بوده است.
وی ادامه داد: اشخاصی در همین دولت فعلی روزی نیست که مبالغ هنگفتی را به جیب نزنند و صدایش نیز درنمی‌آید، درصورتی‌که بنده در زمان وزارت همیشه اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کرده‌ام و چه اشکالی دارد که مردم بدانند مسؤولان چقدر دارایی دارند.
محمود صادقی
به هیات نظارت بر نمایندگان احضار شد
ایسنا نوشت: یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با توجه به تشخیص آقای پزشکیان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است آقای صادقی برای ارائه توضیحاتی در جلسه هفته جاری این هیات حاضر شود. محمدمهدی برومندی با بیان اینکه بررسی پرونده هایی در دستور کار جلسه هفته جاری هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: آقای پزشکیان رئیس این هیات تشخیص دادند که آقای صادقی توضیحاتی در مورد پرونده‌هایشان ارائه دهند تا هیات به جمع بندی جامع‌تری برسند و قرار است این جلسه در روز چهارشنبه (8 دی) برگزار شود. وی توضیح داد: البته پرونده‌های آقای صادقی در جلسات قبلی مورد رسیدگی قرار گرفت و براساس آن در پرونده‌های مرتبط با بورسیه‌ها که هفت شاکی نیز داشت، به دستگاه قضائی ارجاع شد. شکایت آقای ساداتی نژاد نیز برای بررسی به دستگاه قضائی ارجاع داده شده است. به گفته برومندی، پرونده مربوط به مراجعه به منزل صادقی و نوشتن شعری در توییتر ایشان نیز بنا به تشخیص هیات مختومه اعلام شد. این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت قوه قضائیه از محمود صادقی گفت: شکایت قوه قضائیه در خصوص اظهارات ایشان، بیشتر حول محور الفاظ به کار برده شده بود که قضات شاکی بودند. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارات بیان شده از سوی آقای صادقی را در حیطه وظیفه نمایندگی تشخیص نداد و قرار شد این موضوع به قوه قضائیه ارجاع شود، چون ما نمی‌توانیم تایید کنیم کسی با ادبیاتی صحبت کند که آن ادبیات در حیطه ایفای وظایف نمایندگی نیست. برومندی در مورد شکایت از کریمی قدوسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تاکنون شکایتی از آقای کریمی قدوسی در این هیات مطرح نشده است.

علت گرانی ارز از نگاه سخنگوی دولت
تسنیم نوشت: نوبخت، سخنگوی دولت با اشاره به افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته این افزایش را روانی دانست و گفت: افزایش 100 تومانی نرخ دلار در یک روز متناسب با شرایط اقتصاد کشور نیست و در روزهای آینده شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

گرانی خودرو تا اردیبهشت 96 منتفی است
رییس شورای رقابت با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده در صورت تغییر متغیرهای قیمتی اقدام به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خواهیم کرد، گفت: قبل از این تاریخ خودروسازان به هیچ عنوان نمی‌توانند به بهانه گران شدن مواد اولیه اقدام به گران فروشی کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *