پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۱۱

آغاز همکاری مایکروسافت و لالیگا
مایکروسافت و لالیگا همکاری خود را جهت تحول تجربیات دیجیتالِ بیش از ۱.۶ میلیارد طرفدار لالیگا، آغاز کردند.
مایکروسافت در تاریخ ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) اعلام کرد جهت ارائه‌ی یک تجربه‌ی دیجیتالی جدید برای بیش از ۱.۶ میلیارد نفر، طرفدار این لیگ در سراسر جهان، همکاری خود را با لالیگا آغاز کرده است؛ طبق مفاد این تفاهم‌نامه، مایکروسافت به عنوان طرف همکار به نماینده‌ی رسمی امور مربوط به تکنولوژی در لالیگا بدل خواهد شد. با استفاده از سیستم ابری و هوش مصنوعیِ مایکروسافت، لالیگا قادر خواهد بود امکان تماشای برخی بازی‌ها یا محتوای ویژه را برای طرفداران خود فراهم سازد. پیلار لوپز، مدیر واحد مایکروسافت در شبه‌جزیره‌ی ایبری، اذعان داشت: همکاری ما با لالیگا منجر به یک انقلاب نوآوری در صنعت ورزش خواهد شد. انقلابی در راه است که حامیان باشگاه‌ها، بازیکنان و حتی شیوه‌ی مدیریت سازمان‌های ورزشی را تغییر خواهد داد. بر اساس بیانیه‌ی رسمی لالیگا، سرویس‌های ابری مایکروسافت، شامل Azure ،Office 365 و همچنین Dynamics 365 نقشی اساسی در انتقال محتوای دیجیتال برای لالیگا ایفا خواهند کرد؛ نقشی که به‌کارگیری سرویس‌های ابری مایکروسافت جهت دسترسی بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر را شامل می‌شود.
لالیگا سرویس Azure مایکروسافت را جهت کسب تجربیات جدیدی به کار خواهد برد؛ به گفته‌ی آن‌ها؛ این سرویس «انعطاف‌پذیری» و «مقیاس‌پذیری» لازم جهت به ارمغان آوردن یک تجربه‌ی آرمانی برای کاربران را تضمین می‌کند. جدای از تجربیات دیجیتالی جدید، مایکروسافت و لالیگا جهت توسعه‌ی ابداعات و نوآوری‌هایی برای سازمان‌های دیگر این صنعت از جمله باشگاه‌های فوتبال، همکاری خواهند کرد.

در خواست پلیس ترکیه از اپل برای آنلاک کردن آیفون 4 اس عامل ترور سفیر روسیه
تروریستی که توانست سفیر روسیه در ترکیه را به قتل برساند دارای یک آیفون 4 اس بود که پلیس ترکیه فکر می‌کند اطلاعات موجود در آن می‌تواند مفید باشد.
۲۹ آذر، روز ناگواری برای سفیر روسیه در ترکیه بود. آندری کارلو، سفیر روسیه در ترکیه، قربانی حمله تروریستی شد. او در حالی که در یک گالری هنری مشغول به سخنرانی بود، توسط فردی در لباس یک بادیگارد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
تروریست در همان محل توسط نیروی ویژه پلیس ترکیه به قتل رسید. پس از این اتفاق، پلیس ترکیه متوجه شد که قاتل به جریان‌های مختلف سازمان‌های تروریستی متصل بوده است. همچنین تلفن هوشمند آیفون 4 اس متعلق به این شخص نیز پیدا شد که پلیس ترکیه احتمال می‌دهد اطلاعات موجود در این گوشی می‌تواند به تحقیقات آن‌ها کمک کند. با این حال آیفون 4 اس تروریست دارای رمزگذاری است و همین امر باعث به چالش کشیده شدن روند پیشرفت تحقیقات شده است. به نظر می‌رسد که اقدامات پلیس ترکیه و مقامات روسیه برای رمزگشایی تلفن هوشمند تروریست، ناموفق بوده است. به همین دلیل مقامات ترکیه از اپل خواسته‌‌اند تا در بازگشایی رمز این تلفن هوشمند به آن‌ها کمک کند. البته بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد در این زمینه به پلیس ترکیه کمکی بکند. سال گذشته اف‌بی‌آی از اپل خواست آیفون 5 سی متعلق به تروریست حمله سن برناردینو را آنلاک کند که اپل با این درخواست موافقت نکرد. آیفون 5 سی متعلق به تروریست درنهایت با کمک یک شرکت اسرائیلی آنلاک شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *