پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون میراث فرهنگی کشور مطرح کرد: تبدیل کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور

معاون میراث فرهنگی کشور مطرح کرد: تبدیل کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور





۵ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۵۳

معاون میراث فرهنگی کشور مطرح کرد:
تبدیل کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، مرتضی رحمانی موحد در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی افزود: حضور و نقش مردم در توسعه گردشگری استان کرمان تجلی پیدا کرده است.
رحمانی بیان کرد: وجود مشاهیر، مفاخر، شهدا و نخبگانی که کرمان به کشور اهدا کرده به این استان شهرت داده است.
وی با اشاره به اینکه سفره ایرانی مظهر فرهنگی است تصریح کرد: خوشبختانه کرمان یکی از پیش تازه‌ترین و موثرترین استان های کشور است به طوری که توفیقات این مرز و بوم در همه عرصه‌ها مشهود و نشان دهنده عمق فرهنگی و اجتماعی آن در کشور است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مناسبت‌ها عنصر سرنوشت ساز در توسعه گردشگری هستند و در این جشنواره ارزش واقعی در کنار هم بودن و همفکری استان‌های همجوار را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: احداث 100 واحد اقامت‌گاهی و بومگردی در مسیر نهادینه و پایدار کردن ارزش‌های گردشگری این استان موثر بوده است.
وی تاکید کرد: فعالیت فراگیر، احترام به عقاید و فرهنگ یکدیگر، حراست و نگهداری این فعالیت‌ها، احترام به محیط زیست از جمله عواملی است که موجب پایداری صنعت گردشگری می‌شود و باید این فرهنگ ترویج پیدا کند. رحمانی موحد تصریح کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا فرهنگ گردشگری بتواند تاثیر و اهمیت خود را در توسعه گردشگری نشان دهد و بتوانیم نتایج و ثمرات آن را در توسعه صنعتی و گردشگری احساس کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: بواسطه اقدامات دولت تدبیر و امید، چرخ گردشگری ایران به حرکت در آمده و هر روز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم، ضمن آنکه جشنواره سفره ایرانی از ابتکارات دولت یازدهم است.
محمود وفایی با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی‌افزود: برگزاری این جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای تقویت روح همبستگی بین استان‌ها می‌شود و زمانی که سه استان با یکدیگر یک کار فرهنگی می‌کنند این حرکت موجب تقویت روح همبستگی و ارتقای وحدت بین اقوام ایرانی خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره خرده فرهنگ‌هایی که به فراموشی سپرده شده، احیا خواهد شد و باید فرهنگ‌ها و سنت‌های گذشته را به مردم معرفی و احیا شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: همچنین برگزاری این جشنواره‌ها موجب اطلاع رسانی و تبلیغ داشته‌های فرهنگی،تاریخی، میراثی و تمام ظرفیت ها به مردم خواهد شد.
وی تاکید کرد: جشنواره سفره ایرانی موجب شد خوراک‌های اصیل و سنتی و بومی از مهجوریت و مظلومیت خارج شده و در این راستا نیاز داریم که این ظرفیت جذاب که همراه با سلامتی است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
وفایی ادامه داد: غذا و مکان 2 مقوله تاثیرگذار در جذب گردشگر است و ذهنیت گردشگر از این 2 مقوله مکان و غذا در معرفی جاذبه‌های گردشگری تاثیر می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه رستوران و هتل‌ها در معرفی غذاهای‌ایرانی موفق نبوده‌اند،اظهار کرد: امروز گردشگران خارجی تنها غذایی که بعنوان غذایی ایرانی می‌شناسند، چلوکباب ایرانی است، در صورتی که صدها غذا و شیرینی اصیل در ایران وجود دارد.
وفایی تصریح کرد: امروز نسل جوان و خانواده‌ها به استفاده از غذاهای فست فود روی آورده‌اند که سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت و باید با فرهنگ‌سازی ذائقه خانواده‌ها را به سمت غذاهای سنتی سوق دهیم.
جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری یک برنامه ملی است که جشنواره منطقه‌ای و از اول تا سوم دی با شرکت استان‌های یزد و سیستان و بلوجستان به میزبانی کرمان درمحل سایت یخدان مویدی کرمان برگزاری شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *