سایت خبری پیام ما آنلاین | جایزه باستانی پاریزی در حوزه تصویرگری از سال آینده اهدا می‌شود

جایزه باستانی پاریزی در حوزه تصویرگری از سال آینده اهدا می‌شود





۴ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۷

جایزه باستانی پاریزی در حوزه تصویرگری از سال آینده اهدا می‌شود

پیروز ارجمند در مراسم بزرگداشت نود و یکمین سالروز تولد استاد باستانی پاریزی علام کرد: شرکت مس و دانشگاه تهران با مشارکت یکدیگر از سال آینده جایزه استاد باستانی پاریزی را در حوزه تصویرگری راه‌اندازی می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی مس منطقه کرمان، در این برنامه صبح امروز در زادگاه استاد باستانی پاریزی و با حضور جمعی از مردم و مسئولین پاریز، مدیران مس منطقه کرمان، مسئولین شهرستان سیرجان و جمعی از بزرگان حوزه فرهنگ استان کرمان برگزار شد، پیروز ارجمند با اعلام خبر راه‌اندازی جایزه استاد باستانی پاریزی گفت: توافق‌نامه این جایزه در آینده نزدیک بین شرکت مس و دانشگاه تهران امضاء می‌شود و بر مبنای آن، بهترین آثاری که به تصویرگری کتاب‌های استاد باستانی پاریزی پرداخته باشند، انتخاب می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
این مدرس حوزه موسیقی همچنین گفت: با همکاری خانواده مرحوم باستانی پاریزی و حمایت مسئولین پاریز و سیرجان، موزه باستانی پاریزی در محل خانه قدیمی ایشان در پاریز راه‌اندازی می‌شود و یادگاران آن استاد در آن به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.
وی همچنین از نصب تندیس سردار شهید الله‌دادی و دکتر باستانی پاریزی در شهر پاریز خبر داد و اعلام کرد: شهرداری و شورای شهر پاریز موافقت کرده‌اند که دبستان باستانی پاریزی به خانه فرهنگ پاریز تبدیل شود. این دبستان 99 سال پیش توسط مرحوم آخوند پاریزی پدر استاد باستانی پاریزی احداث شده و یکی از قدیمی‌ترین مدارس استان کرمان است.
نمایشگاه «آیینه دار دوران» در پاریز و سرچشمه برگزار می‌شود
سید عباس دعایی، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تصویرسازی آثار استاد باستانی پاریزی در محل برگزاری همایش گفت: 24 نفر از دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد رشته تصویرسازی که تحت گروهی به اسم «آمیتا» فعالیت می‌کنند، سال گذشته تصمیم گرفتند برداشت هنری خود را از آثار استاد باستانی پاریزی به صورت تصویرسازی ارائه نمایند. حاصل کار این گروه اردیبهشت امسال در کتاب نفیسی به اسم «آیینه‌دار دوران» به چاپ رسید و اصل آثار در پاریز و سپس در شهر سرچشمه به نمایش در می‌آید.
دعایی افزود: چاپ دوم این کتاب تا پایان سال در قطع جدید و با کیفیت بهتر صورت می‌پذیرد. این آثار، ظرفیت کتاب‌های استاد باستانی پاریزی را برای تصویرگری به ما یادآور شدند و زمینه راه‌اندازی جایزه تصویرگری استاد باستانی پاریزی را فراهم آوردند.
در این مراسم سید محمدی گلاب زاده مدیر مرکز کرمان‌شناسی و محمد علی علومی، داستان‌نویس و پژوهشگر سرشناس اهل بم، در مورد استاد باستانی پاریزی سخن گفتند. در آغاز مراسم، حجت الاسلام کرمانی امام جمعه پاریز، طی سخنان کوتاهی، مرحوم استاد باستانی پاریزی را از مفاخر ایران دانست . گفت: برگزاری این مراسم و یادکرد استاد باستانی پاریزی، نکوداشت علم و دانش است و منزلت بزرگان جامعه را نشان می‌دهد. امام جمعه پاریز از مس منطقه کرمان برای برگزاری این مراسم و دیگر فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه قدردانی کرد.
گفتنی است مرحوم باستانی پاریزی سوم دی ماه 1304 شمسی در پاریز به دنیا آمد و این مراسم به بهانه نود و یکمین سال تولد ایشان برگزار شد و در پایان مراسم، کیک تولد استاد بین حاضران توزیع شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *