پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون رئیس جمهوری در مراسم اهدای جایزه «باستانی پاریزی»: درهیات دولت پیشنهاد می کنم تا دانشگاه‌های دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر ملی تبعیت کنند

معاون رئیس جمهوری در مراسم اهدای جایزه «باستانی پاریزی»: درهیات دولت پیشنهاد می کنم تا دانشگاه‌های دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر ملی تبعیت کنند





۴ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۰

معاون رئیس جمهوری در مراسم اهدای جایزه «باستانی پاریزی»:
درهیات دولت پیشنهاد می کنم تا دانشگاه‌های دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر ملی تبعیت کنند

اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی همزمان با سی و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، استاندار کرمان ، معاونان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و چهره‌های فرهنگی استان، در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی واحد کرمان برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی واحد کرمان،، رزم حسینی استاندار کرمان با خوشامد و خیرمقدم به دکتر میرزاده و مسئولان و مدیران حاضر در این مراسم، اظهار داشت: بر ماست که برای آبادانی و سربلندی این استان تلاش کنیم تا بیش از پیش به به قله های موفقیت برسد.
ابتکار برگزاری جایزه باستانی پاریزی ارزشمند است
علیرضا رزم حسینی از برگزاری مراسم اعطای جایزه باستانی پاریزی ابراز خرسندی کرد و گفت: ابتکار برگزاری این مراسم و اعطای این جایزه که به همت دکتر میرزاده راه اندازی شد، بسیار قابل تأمل و ارزشمند است.
وی افزود: اینکه پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به مفاخر اسلامی و ایرانی اختصاص یابد، ابتکار جالبی بود که امیدواریم باعث معرفی هرچه بهتر و بیشتر مفاخر این سرزمین باشد. استاد گلاب زاده که از کرمان شناسان ارزشمند است، می تواند در این امر به دانشجویان و محققان کمک کند.
تجلیل از بزرگان، تجلیل از ارزش هاست
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به دکتر میرزاده و همراهان، گفت: تجلیل از بزرگان و اندیشمندان، درواقع تجلیل از ارزش ها و به نوعی شکرگزاری به درگاه خداومند منان است.
وی با بیان اینکه هر زمان که والی کرمان فردی کرمانی بوده، خدمات ارزنده ای برای آبادی انجام شده، اظهار داشت: هفته گذشته که در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، به عنوان یک کرمانی به سخنرانی دکتر میرزاده افتخار کردم. اقداماتی که دکتر میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مدت کوتاه مدیریت خود انجام داده، قابل تقدیر است.
دانشگاه آزاد اسلامی که درختی پربار در ایران و جهان است
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی ریاست جمهوری در ادامه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شخصیت های بزرگ و مفاخیر علمی و انسانی در هر کشوری، شناسنامه فرهنگی آن جامعه هستند و پاسداشت آنها چه گذشتگان و چه معاصر که جامعه از وجود آنها برخوردار است، به مثابه ارزشمندترین سند تاریخ ملت هاست.
وی افزود: شرط عقل و انصاف و انسانیت است که خدمات و فعالیت های بزرگان و مفاخر را پاس بداریم و از گنجینه های آنها با جان و دل حراست و حفاظت کنیم.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اقدام دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تجلیل از مفاخر علمی و فرهنگی و ملی استانها در واحدهای دانشگاهی که مصوب شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است و همچنین راه اندازی جایزه باستانی پاریزی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأیید ریاست این مجموعه بزرگ علمی، اقدام به راه‌اندازی جشنواره ملی شناسایی و تجلیل از چهره‌ها و مفاخر هر استان و همچنین جایزه باستانی پاریزی کرد و پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی خود را به سمت معرفی مفاخر ملی و تاریخی و اسلامی هدایت می کند که جای تقدیر و سپاسگزاری دارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه هفته آینده به دولت پیشنهاد خواهم داشت تا دانشگاه های دولتی نیز از این اقدام معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبعیت کنند، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که درختی پربار در ایران و جهان است، می تواند الگویی برای دیگر دانشگاه ها باشد. این شجره طیبه از جوانه ای کوچک در ذهن آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت که در بحرانی ترین شرایط کشور به فکر حل مسائل و مشکلات تحصیلی جوانان بود. جا دارد در برابر عظمت اندیشه این مرد تواضع کنیم.
انصاری در ادامه گفت: 29 آذر منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور رونمایی شد و استان کرمان به عنوان پیشتاز اولین همایش مرتبط با حقوق شهروندی را برگزار کرد.
وی افزود: از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی می خواهم که همانطور که به عنوان اولین دانشگاهی که وصیت نامه امام (ره) را به عنوان یک درس گنجاند، درسی در ارتباط با حقوق شهروندی در دروس خود بگنجاند و به اتقای آن کمک کند چرا که در دنیای امروز که اصطکاک منافع و تخریب در جوامع به چشم می خورد، راهی جز توسعه حقوق و آموزش آن در همه سطوح جامعه، باقی نمانده است.
انصاری به بحران آب نیز اشاره کرد و افزود: تغییرات اقلیمی برای برخی کشورها ازجمله ایران امروز تبدیل به تهدیدی جدی شده است. از دانشگاه آزاد اسلامی می خواهم با دارا بودن ظرفیت بالای علمی، دولت و کشور را در حل این بحران یاری کند.
امیدوارم اعطای این جایزه تداوم یابد
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی با گرامیداشت یاد استاد باستانی پاریزی گفت: باستانی پاریزی کسی بود که فکری انسانی داشت و در مسیر آرمان های خود گام هایی اساسی برداشت و اثرها آفرید.
وی به توصیف مناعت طبع باستانی پاریزی پرداخت و تاکید کرد که هرگز حاضر به مدح گویی نشد و در ادامه ابراز امیدواری کرد به همت بلند دانشگاه آزاد اسلامی، این جایزه تداوم یابد تا بتوان تجلیل از بزرگانی که به گردن مردم این مرز و بوم حق دارند را ادامه داد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم، دکتر حسن آبادی، دکتر افشین صالحی، مهدی نورمحمدی، عباس قنبری، منصور علی مرادی، محمدعلی طالعی بافقی، دکتر فریدون مجلسی، سیدمحمدعلی گلاب زاده و مهرداد نصرتی به عنوان برگزیدگان معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *