سایت خبری پیام ما آنلاین | جزئیات مرگ هنرمند جوان سیرجانی در آب های هرمز «هدف، تبلوری از حجم نور یک کرم شب تاب است، افقی از ستاره دنباله داری در آسمانی بی ستاره» (مرحوم شهریار سعیدی)

جزئیات مرگ هنرمند جوان سیرجانی در آب های هرمز «هدف، تبلوری از حجم نور یک کرم شب تاب است، افقی از ستاره دنباله داری در آسمانی بی ستاره» (مرحوم شهریار سعیدی)





۴ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۵۴

جزئیات مرگ هنرمند جوان سیرجانی در آب های هرمز
«هدف، تبلوری از حجم نور یک کرم شب تاب است، افقی از ستاره دنباله داری در آسمانی بی ستاره»
(مرحوم شهریار سعیدی)

جوانی حدودا 25 ساله به نام شهریار سعیدی که برای تفریح به شهرستان قشم سفر کرده بود به همراه 2 تن از دوستان خود ساعت 23 روز جمعه گذشته برای آب تنی وارد منطقه ساحلی معدن گلک (خاک سرخ) جزیره هرمز شد. به گفته شاهدان اندکی پس از ورود به دریا با توجه به نبود دید کافی و آغاز جذر آب در نیمه شب، این سه جوان اسیر امواج ناآرام خلیج فارس شدند که 2 تن از آنها به سختی خود را به ساحل رساندند اما نفر سوم هرگز به ساحل بازنگشت. به دنبال وقوع این حادثه و اطلاع ماموران انتظامی، تلاش ها برای یافتن این جوان سیرجانی آغاز و پس از سه روز جست و جوی ساحل و دریا، در نهایت متوفی شب گذشته توسط تیمی از غواصان در میان سخره های ساحلی جزیره هرمز کشف و پرونده این حادثه برای تحقیقات بیشتربه پزشکی قانونی قشم ارسال می گردد. زمان و مکان نامناسب برای شنا در منطقه ای حفاظت نشده در بررسی های نخستین به عنوان علت اصلی این حادثه عنوان شده است.
این خبری بود که روز های گذشته در بیشتر خبرگزاری ها و سایت های خبری دست به دست شد. از جمله صفحه استانی(هرمزگان) خبر گزاری فارس که روز دوشنبه مورخ ۲۹/۹/۹۵ این خبر را با تیتر «جسم بی‌جان جوان ۲۵ ساله اهل شهرستان سیرجان استان کرمان که روز جمعه در منطقه گردشگرى جزیره هرمز غرق شده بود به همت کارآگاهان زبده جناحى قشم و گروه غواصى قشم و بندرعباس کشف شد» منعکس کرد.
در روزهای گذشته خانواده مرحوم سعیدی با ارسال تکذیبیه‌ای به فارس و دیگر نشریات سراسری و محلی، اعتراض خود را نسبت به درج این خبر مبنی بر «همراهی کارآگاهان زبده بندرعباس و قشم و گروه غواصی منطقه» در راستای جستجوی جسد فرزندشان ابراز داشتند و جهت تنویر افکار عمومی خواهان درج آن در این خبرگزاری شدند.
مرحوم شهریار سعیدی دانشجوی اهل سیرجان که عصر روز جمعه مورخ ۲۶/۹/۹۵ به اتفاق دو تن از دوستان خود براى دیدن از جاذبه‌های گردشگری هرمز به این جزیره سفر کرده بود هنگام شنا کردن در ساحل خاک سرخ غرق شد و پس از گذشت ۴۸ ساعت، جسم بی‌جان وی در عصر روز یکشنبه ۲۸/۹/۹۵ از لابه‎لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز پیدا شد.
به گزارش فارس و به اذعان همراهان مرحوم سعیدی، بارها به پاسگاه انتظامی جزیره هرمز مبنی بر کمک‌رسانی مراجعه شده است اما با ممانعت مسؤولان این ارگان مواجه شدند و حتی این مراجعه در روز بعد از حادثه پس از روشن شدن هوا ادامه می‌یابد اما همچنان با عدم همراهی متولیان پاسگاه مذکور در جهت پیگیری موضوع مواجه می‌شوند و مسؤولان مجددا از همکاری با آنان سرباز می‌زنند.
یکی از نزدیکان مرحوم سعیدی به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: عدم همکاری مسؤولان پاسگاه انتظامی هرمز تا جایی ادامه پیدا کرد که خانواده مرحوم که خود را پس از حادثه از کرمان به هرمز رسانده بودند وارد کار شدند و جستجوی جنازه شهریار را آغاز کردند.
به گفته وی، پس از ساعت‌ها جستجو توسط دوستان و خانواده مرحوم سعیدی، سرانجام جسد شهریار توسط برادرش در ۵۰ متری محل حادثه و لابه‌لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز یافت می‌شود.
وی تصریح کرد: تنها ارگانی که با خانواده مرحوم سعیدی آن هم دو روز پس از گذشت وقوع حادثه همکاری داشته است دریابانی هرمز بود.
متن تکذیبیه خانواده مرحوم شهریار سعیدی بدین شرح است؛
سرپرست محترم خبرگزاری فارس در هرمزگان
«پیرو خبر منتشره مورخ ۲۹/۹/۹۵ ساعت ۶:۱۲ صبح با موضوع «جسد جوان کرمانی از لابه‌لای صخره‌های ساحل جزیره هرمز کشف شد» و در پاسخ به اظهارات خلاف واقع منتشره و فارغ از اظهارات مقامات مسؤول در جزیره هرمز مبنی بر جستجوی تمامی مناطق ساحلی و صخره‌های اطراف ساحل توسط گروه‌های جستجو متشکله از افراد بومی و همچنین گروه غواصی اعلام می‌گردد که پیکر آن مرحوم بعد از ساعت‌ها جستجو توسط برادر آن شادروان در صخره‌های جزیره پیدا شده و گروه غواصی و اداره آگاهی هیچ نقشی در ماجرا نداشته و تنها اداره دریابانی با دریافت هزینه و در اختیار گذاشتن یک قایق نسبت به بیرون آوردن پیکر شادروان از لابه‌لای صخره‌ها همکاری نمودند».
ضمن اینکه قصور و یا تقصیر هر فرد دخیل در ماجرا در دادسرای عمومی و انقلاب قشم رسیدگی خواهد شد.
همچنین متن دیگری در هفته نامه سخن تازه سیرجان در تاریخ اول دی ماه به شرح زیر منتشر شده است؛
مدیر محترم نشریه سخن تازه
پیرو خبر منتشره مورخ 29/9/95 خبر گزاری فارس و متعاقب آن برخی نشریات هرمزگان و غیره با مضمون : (جسد جوان کرمانی از لا به لای صخره های ساحل جزیره هرمز کشف شد. ) و در پاسخ به اظهارات خلاف واقع منتشره و فارغ از اظهارات مقامات مسئول در جزیره هرمز مبنی بر جستجوی تمامی مناطق ساحلی و صخره های اطراف ساحل توسط گروه های جستجو متشکله از افراد بومی و همچنین گروه غواصی اعلام می گردد که پیکر آن مرحوم بعد از ساعت ها پیگیری و جستجو توسط خانواده آن مرحوم با پای پیاده در ساحل و صخره ها نهایتا توسط شخص برادر آن شادروان در صخره های جزیره هرمز پیدا شده و گروه غواصی و اداره آگاهی هیچ نقشی در ماجرا نداشته و در نهایت پس از اطلاع به نیروی انتظامی و با گذشت زمان بیش از نیم ساعت اقدام به بیرون آوردن پیکر شادروان از لابه لای صخره ها نمودند. بنابراین ادعای نامبردگان (گروه غواصی و اداره آگاهی قشم و بندرعباس) کذب محض می باشد.
لازم به ذکر است مرحوم شهریار سعیدی، دانشجوی رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد واحد کرمان، از ذوق و هنر بالایی در ادبیات برخوردار بوده و در نوازندگی ویلون سل نیز خبره و در چندین گروه موسیقی مشغول به فعالیت بود.
دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی، درگذشت دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را تسلیت گفت.
انجمن مهرورزان طبیعت سیرجان نیز برای بزرگداشت این هنرمند فقید و برجسته، چهارشنبه 8 مهرماه در سالن مهر سیرجان گرد هم می آیند تا یاد و خاطره او را گرامی دارند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *