سایت خبری پیام ما آنلاین | دکتر عارف در نشست اصلاح‌طلبان استان کرمان: در انتخابات ریاست جمهوری قطعا یک کاندیدا داریم

دکتر عارف در نشست اصلاح‌طلبان استان کرمان: در انتخابات ریاست جمهوری قطعا یک کاندیدا داریم





۳ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۷

دکتر عارف در نشست اصلاح‌طلبان استان کرمان:
در انتخابات ریاست جمهوری قطعا یک کاندیدا داریم

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر این که شوراها محلی برای کادر سازی و تربیت نیرو است، گفت: در انتخابات پیش رو باید کف 30 درصدی برای جوانان و 30 درصدی برای زنان در لیست اصلاح‌طلبان را دنبال می‌کنیم چون ظرفیتش وجود دارد.
محمدرضا عارف در نشست شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کرمان با بیان این که راهبرد برای انتخابات پیش رو آماده شده که در حال تدوین است، به صراحت گفت: اولویت با زنان و جوانان است به هرحال یکی از مسایلی که ما با آن روبه‌رو هستیم نقش جوانان است. ما قبول داریم که از این مسئله غافل ماندیم.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به این که شوراهای سیاستگذاری بنا است در استان‌ها شکل بگیرد، یادآور شد: دو انتخابات مهم داریم که انتخابات شوراهای اسلامی برای ما بسیار مهم است اولا دستآورد دولت اصلاحات است و پایه‌گذاری دموکراسی شوراهاست که از روستا، مردمسالاری شروع می‌شود و اگر بخواهیم قدرت را پخش کینم و مردم را در چارچوب قانون در سرنوشت خودشان دخیل کنیم باید از شوراها شروع کنیم.
رییس فراکسیون امید مجلس با بیان این که نگاه‌مان این است که شوراهای شهر و روستا پارلمان‌های محلی هستند، ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون در مجلس این جایگاه را کلا شوراها پیدا کنند. عارف با تاکید بر این که شوراها در عین حال محلی برای کادر سازی و تربیت نیرو است، تاکید کرد: در انتخابات پیش رو باید کف 30 درصد برای جوانان و 30 درصد برای زنان را دنبال کنیم چون ظرفیتش وجود دارد.
او با بیان این‌که گام سوم را در انتخابات اردیبهشت داریم و شعارمان هماهنگ با اسفند 94 است، ادامه داد: شعار امید و آرامش پیام دارد. در وهله اول برای درون جریان اصلاحات و در مرحله بعد برای رقبایی که از ابتدا موضعشان برای حذف ما این بود که جریان اصلاحات، جریان تندی است .
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که در دولت اصلاحات هم عملکرد دولت در زمینه‌های معیشت مردم، اشتغال جوانان و… عملکرد قابل دفاعی است، اظهار داشت: در مورد ریاست جمهوری هم مسیری را که در خرداد 92 طی کردیم، باید ادامه بدیم. عارف با بیان این که شرایط امروز با شرایط اردیبهشت 92 متفاوت است و بستر برای کار فراهم است ، خاطر نشان کرد: برای این که پیروز شویم قطعا با یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابیم و انشاالله امیدوار هستیم با تشکیل شورای عالی رسما اعلام کنیم.
برای این که پیروز شویم قطعا با یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابیم و انشاالله امیدوار هستیم با تشکیل شورای عالی رسما اعلام کنیم.
محمدرضا عارف با بیان این که شرایطی که قبل از خرداد 92 با آن مواجه بودیم را همه به خوبی مستحضرند، افزود: خوشبختانه با تحلیل دقیق و عمیقی که در جریان اصلاحات شد، کاهش هزینه‌هایی که به این جریان اصیل تحمیل شده بود را در دستور کار قرار دادیم
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که جایگاه جریان اصلاحات در انقلاب و در صحنه‌های بعد از انقلاب روشن است ، اظهار داشت: جریان اصلاحات نه حذف شدنی است و نه نقش، سهم و حضور و پایگاه مردمی اش را می‌توانیم منکر شویم.
عارف با بیان این که در سال‌های 89، 90 و 91 عده‌ای به زعم خودشان فاتحه این جریان را خوانده بودند، ادامه داد: اگر رفتار و کردارمان را در سال 90 بررسی کنیم متوجه می شویم عملا خود ما هم در یک حالت بی برنامگی و بی عملی قرار داشتیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که خوشبختانه خیلی منطقی به این نتیجه رسیدیم که باید حضور داشته باشیم، تصریح کرد: این باید از یک طرف تکلیفی بود برای پاسخگویی به مطاالبات مردم و برای تحقق شعارهای انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها و از یک طرف گرفتن حق بود.
عارف با اشاره به این که دیگر بحث کنار کشیدن قابل عنوان نبود و حضور در صحنه‌های سیاسی تحت هرشرایطی مطرح بود، گفت:با نگاه کارشناسانه جریان اصلاحات و عنایت خداوند اتفاق خرداد 92 رخ داد که برای جریان اصلاحات اتفاق ارزشمندی بود.
رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: نگاهی که ما داریم و بارها هم تاکید کرده‌ایم این است که نباید جریان اصلاحات روی فرد متوقف شد و باید جریان را دید.
عارف افزود: پس از خرداد 92 خیلی زود انتخابات 94 مطرح شد که به عنوان گام دوم برای تثبیت حضور بود.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که چالش‌ها و مسائلی را که با آن مواجه بودیم در 52 محور ارائه کرده بودیم و در بنیاد باران روی تک تک این محورها کار می‌کردیم ، خاطر نشان کرد: در دهه نود به نتیجه خوبی رسیدیم که باید بمانیم و در همه صحنه‌ها حضور داشته باشیم پس به طور طبیعی به شعار اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی رسیدیم که این شعار مبنای انتخابات اسفند 94 قرار گرفت که تقریبا یک حرکت دو سال و دو سال نیمه بود.
عارف ادامه داد: خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که هیچ راهی جزء وحدت فرماندهی و مدیریت نداریم که نتیجه‌اش شورای عالی سیاست‌گذاری شد که در 92 مدیریت انتخابات را برعهده گرفت./ گفتار نو

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *