پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲ دی ۱۳۹۵، ۰:۰۶

برخورد با مراکز عرضه شیر خام شتر در کرمان
چهار مرکز در کرمان که شیر شتر را به‌صورت فله و غیرپاستوریزه عرضه می‌کردند به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: «بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی به‌صورت جدی برخورد با فروشندگان شیر شتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.» حسین رشیدی افزود: «یکی از پیامدهای خطرناک مصرف شیر به‌صورت خام و غیرپاستوریزه ابتلا به بیماری‌های خطرناک ازجمله تب مالت است.» وی گفت: «به علت اینکه شیر شتر در حجم کم و زمان طولانی تولید و جمع‌آوری می‌شود فسادپذیری آن زیاد است و با توجه به اینکه جوشاندن آن باعث نمایان شدن فساد می‌شود افراد سودجو تأکید بر مصرف به‌صورت خام دارند.» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: «پاستوریزاسیون شیر و فرآورده‌های خام دامی در اولویت است.» تب مالت در انسان با علائمی همچون تب، لرز، عرق، خستگی مفرط، بی‌اشتهایی، کاهش وزن و تورم مفاصل همراه است.

عفو 19 اعدامی مواد مخدر
در کرمان
رییس کل دادگستری کرمان از عفو مجازات اعدام 19 نفر به حبس در استان کرمان خبر داد. به گزارش ایلنا، یدالله موحد از عفو 28 نفر از محکومان استان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در استان خبر داد. موحد افزود: «با اعمال این عفو مجازات اعدام 19 نفر به حبس ابد تبدیل شد و میزان مجازات 9 نفر هم تقلیل یافت.» وی گفت: «جرائم همه متهمان در حوزه مواد مخدر است.»

یک نفر به دلیل مسمومیت
با گاز منوکسیدکربن در کرمان جان باخت
مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان از درگذشت یک شهروند کرمانی به دلیل مسمومیت با گاز منو کسید کربن خبر داد. به گزارش مهر علی عسکری اظهار کرد: «بی‌توجهی به اصول ایمنی هنگام گرم کردن اتاق با سوخت زغال، مسمومیت و مرگ یک شهروند را در کرمان رقم زد.» وی ادامه داد: «گروه امداد و نجات بعد از دریافت گزارش، سریعاً همراه با تجهیزات تخصصی برای نجات فرد مذکور به محل اعزام‌شده و مصدوم را که درون اتاق دچار گازگرفتگی شدید شده بود، از محل خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.» مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان یادآور شد: «متأسفانه این شهروند به دلیل گازگرفتگی شدید جان خود را از دست داد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *