پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ب‌ام‌و 330e، یک هیبریدی فوق‌العاده

ب‌ام‌و 330e، یک هیبریدی فوق‌العاده





۲ دی ۱۳۹۵، ۰:۰۱

ب‌ام‌و 330e، یک هیبریدی فوق‌العاده
خودروهای پلاگین هیبریدی یا هیبریدی متفاوت و فراوانی در بازارهای جهانی قابل انتخاب و خریداری هستند. در این میان می‌توان نسخه‌های هیبریدی از خودروهای افسانه‌ای با ویژگی‌های خاص را نیز یافت. به عنوان مثال، ب‌ام‌و برای سری 3 خود با دینامیک مثال‌زدنی و رانندگی جذاب، یک نسخه پلاگین هیبریدی را معرفی نموده است. این خودرو چیزی متفاوت از خودرویی نظیر تویوتا پریوس است. درواقع کسانی که ویژگی‌های آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین را طلب می‌کنند می‌توانند به گزینه‌هایی چون BMW i3 یا حتی i8 فکر کنند.
در اولین برخورد با خودروی روشن یا در حال حرکت آهسته همه از سکوت و بی صدایی خودرو متعجب می‌شوند. در واقع این خودرو از نظر ظاهری تفاوتی با ب‌ام‌و های سری 3 معمولی ندارد و همین باعث اشتباه افراد می‌شود. این خودرو جذاب، شیک و خوش تیپ است. بعلاوه فضای داخلی مناسبی هم دارد.
موتور اصلی یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژر است که 180 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. موتور برقی نیز به تنهایی 87 اسب بخار قدرت دارد. یک مبدل گشتاور داخل گیربکس نیز وجود دارد که قدرت آن نیز 8 اسب بخار است. خروجی پیشرانه به صورت ترکیبی به 248 اسب بخار می‌رسد. این برای یک خودرو با وزن 1775 کیلوگرمی چندان هیجان‌انگیز نیست. اما عملکرد خودرو چیزی از هیجان کم ندارد و شتاب 5.8 ثانیه‌ای آن برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت بیانگر همین موضوع است. بعلاوه شتاب جانبی قابل تحمل نیز به 0.86 جی می‌رسد.
باتری‌ها نیز از نوع لیتیوم یون می‌باشند که در کف صندوق عقب جای گرفته‌اند. ظرفیت این مجموعه باتری تنها 7.6 کیلووات ساعت است. همانند خودروهای پلاگین دیگر، یک حالت رانندگی تمام الکتریکی برای این خودرو در نظر گرفته شده که به راحتی می‌توان از آن در سفرهای کوتاه شهری و ترافیک استفاده کرد بدون اینکه نیاز به ذره‌ای مصرف سوخت باشد. در رانندگی معمولی هم مصرف سوخت در بزرگراه به 6.72 لیتر و در حالت ترکیبی به 7.84 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.
قیمت ب‌ام‌و 330e از حدود 45 هزار دلار شروع می‌شود. البته با سفارش آپشن‌ها قیمت آن تا زیر 60 هزار دلار هم بالا می‌رود. با این وجود هنوز قیمت آن کمتر از یک آئودی A3 ای ترون خواهد بود. در حال حاضر این خودرو در میان خودروهای سدان لوکس سبز، پرفروش‌ترین خودرو در جهان محسوب می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *