سایت خبری پیام ما آنلاین | عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: سخنان کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف کذب محض است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: سخنان کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف کذب محض است





۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
سخنان کریمی قدوسی درباره اظهارات ظریف کذب محض است
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا رحیمی در حاشیه نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به افشای اظهارات محرمانه وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سوی جواد کریمی‌قدوسی اعلام کرد: نشست کمیسیون امنیت ملی که روز یکشنبه گذشته باحضور وزیر امور خارجه و به‌همراه تمامی معاونان و قائم‌مقام و سخنگوی وزارت خارجه برگزار شد، یکی از جلسات منظمی است که هر دو ماه یک‌بار با حضور وزیر خارجه در کمیسیون امنیت برگزار می‌شود.
او گفت: آقای ظریف در این جلسه مطالب بسیاری درباره مسائل بین‌المللی مطرح کردند و از جمله به آخرین وضعیت برجام و نحوه اجرایی کردن دستور رییس جمهور درخصوص موضوع پیشران‌ها پرداخته و همچنین به موضوع سوریه نیز اشاره کردند و علاوه بر آن به تعامل کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه تاکید کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: باوجود این‌که جلسه اخیر یکی از جلسات منظم کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه بود اما کاملاً محرمانه بود و آقای ظریف هم تاکید داشتند که مطالبی که در جلسه مطرح می‌شود، صرفاً در جهت آگاهی‌بخشی اعضای کمیسیون امنیت است.
نماینده مردم اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت درباره جلسات محرمانه این است که گزارش این جلسات باید حتماً ازسوی سخنگوی کمیسیون ارائه شود و گزارش این جلسه نیز ازسوی آقای نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و خلاصه این جلسه ازطریق بخش خبری تلویزیون به اطلاع مردم رسید.
او با تاکید بر عدم حضور کریمی‌قدوسی در نشست مورد بحث اعلام کرد: این‌که یکی از اعضای کمیسیون که ازقضا در جلسه مورد بحث نیز حضور نداشته، اقدام به اظهارنظری غیرمسئولانه کند، علاوه بر این‌که غیراخلاقی است، خلاف پروتکل جلسات کمیسیون امنیت و مجلس است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: به نظر می‌رسد این اظهارات غیرمسئولانه درخصوص صحبت‌های آقای ظریف در جلسه کمیسیون، فارغ از این‌که اقدامی غیراخلاقی است، اجحاف در حق آقای ظریف و اعضای کمیسیون امنیت ملی و اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.
او ضمن تکذیب ادعای نماینده عضو جبهه پایداری مشهد در مجلس یادآور شد: مسائلی که از سوی آقای ظریف مطرح شده، کذب محض است و این مسائل مطلقاً در جلسه اخیر کمیسیون امنیت مطرح نشده و آقای ظریف صرفاً به ارائه گزارشی درباره روند اجرای برجام پرداخت.
رحیمی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف آنقدر شهامت دارد که حتی با مردم نیز محدودیت‌ها را مطرح کرده و به نظر می‌رسد شهامت و صداقت آقای ظریف در برخورد با مسائل در قبال تمامی مسئولان دیگر مثال‌زدنی باشد.
به گزارش ایلنا، جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز در اقدامی غیرمتعارف اقدام به انتشار اظهارات منتسب به جواد ظریف در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *