پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۵۷

واکنش مصباحی‌مقدم به احتمال حمایت جامعه روحانیت مبارز از محمدرضا عارف
ایلنا نوشت: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچ گونه مصوبه‌ای در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به تصویب نرسید. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره جلسه این تشکل گفت: جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز شب گذشته به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد و هیچ‌گونه مصوبه‌ای در آن به تصویب نرسید. او ادامه داد: در این نشست مسئولان مختلف جامعه روحانیت گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند و اعضاء به تبادل اخبار و بررسی مسائل سیاسی روز پرداختند. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی اعضای جامعه روحانیت از حمایت از عارف در انتخابات سخن می‌گویند ، عنوان کرد: تاکنون چنین مسئله‌ای در جلسات مطرح نشده است. احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی که با خبر آنلاین داشت بابیان اینکه جامعه روحانیت چترش را متناسب با چتر ولایت باز می‌کند، گفته بود که ممکن است آقای عارف و خیلی‌های دیگر هم زیر این چتر بیایند. ما اتفاقاً در اصلاح‌طلبان آدم‌های سالمی و دلسوز و ولایتی داریم ما در مجلس بعضی‌ها را می‌بینیم. حالا سلیقه‌شان اصلاح‌طلبی است نمی‌توانیم محکومش کنیم. آن چتر با رعایت خطوط قرمز قابل پهن شدن است.
حریت: قاتل سفیر روسیه ۸ بار محافظ اردوغان بوده است
تسنیم نوشت: یک روزنامه ترکیه‌ای نوشت قاتل سفیر روسیه ۸ بار محافظ رئیس‌جمهور این کشور بوده است. به گزارش روزنامه حریت ترکیه، قاتل «آندری کارلوف» سفیر روسیه طی 2سال و نیم خدمت در پلیس ضد شورش آنکارا، 8 بار محافظ اردوغان بوده است. «مولود مرد آلتینتاش» قاتل سفیر روسیه، بعد از محافظان شخصی، جزو ردیف دوم کادر امنیتی رئیس‌جمهور ترکیه بود. آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا که در جریان مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه عکس به ضرب گلوله مجروح شده بود بر اثر شدت جراحات درگذشت. کارلوف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «روسیه از نگاه ترک‌ها» در آنکارا سخنرانی می‌کرد که هدف حمله قرار گرفت. در این تیراندازی چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند. مرد مسلح هنگام تیراندازی پس از سردادن شعار «الله‌اکبر» به ترکی فریاد می‌کشید: «حلب را فراموش نکنید، سوریه را فراموش نکنید.»
اعلام رضایت مهدی هاشمی از حمید رسایی
ایلنا نوشت: وکیل مهدی هاشمی از اعلام رضایت موکلش نسبت به شکایت از حمید رسایی خبر داد. سید محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این مطلب گفت: روز گذشته قرار بود جلسه رسیدگی به شکایت مهدی هاشمی از حجت‌الاسلام حمید رسایی در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شود که در ابتدای این جلسه موکلم از شکایت خود علیه رسایی اعلام گذشت کرد. وی که وکالت محمدعلی طاهری را نیز عهده دارد در مورد‌ آخرین وضعیت این پرونده گفت: قرار بود دو هفته پیش جلسه رسیدگی به پرونده موکلم برگزار شود. به علت اینکه موکلم توسط مأموران در جلسه حاضر نشده بود، رییس دادگاه زمان برگزاری جلسه را تجدید کرد که هنوز زمان جدید ابلاغ نشده است. علیزاده طباطبایی از وضعیت جسمانی طاهری ابراز نگرانی کرد و گفت: بهتر است مسئولان قضایی نسبت به وضعیت جسمانی موکلم حساس باشند تا خدای‌نکرده مشکلی پیش نیاید.
دادستان تهران خبر داد: احضار 50 نفر در پرونده
واگذاری املاک شهرداری
میزان نوشت: جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران مطابق وعده‌ای که به عموم داده بود به پرونده املاک شهرداری پرداخت و با اعلام این‌که تا روز سه‌شنبه(30/9/95) 50 نفر احضار شده‌اند که هر یک توضیحاتی در مورد املاک دریافتی ارائه داده و برخی نیز منکر دریافت هرگونه ملکی از شهرداری شده‌اند، افزود: به‌عنوان نمونه یکی از بازنشستگان شهرداری آپارتمانی را باقیمت کارشناسی دریافت نموده و چند نفر دیگر با عضویت در تعاونی مسکن، از فروش زمین پروژه، مبالغی دریافت داشته‌اند، چند نفر هم در تحقیقات تصریح کرده‌اند که هیچ گونه ملکی دریافت نکرده‌اند. آخرین پرونده‌ای که دادستان تهران در خصوص آن اطلاع‌رسانی کرد، پرونده حقوق‌های نجومی بود. وی با اعلام این‌که تاکنون 22 نفر احضار و از آن‌ها تحقیق‌شده است، اظهار داشت: بیشتر افرادی که تاکنون احضار شده‌اند، از مدیران بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و چند شرکت بزرگ دولتی هستند. دادستان تهران پس از ارائه گزارش قضات اجرای احکام، از سرپرست دادسرای مواد مخدر خواست در مورد محکومان به حبس ابد و اعلام مواد مخدر از طریق بررسی پرونده‌ها و وضعیت متهمان گزارش تحلیلی در مورد علل ارتکاب این‌گونه جرائم ارائه دهد.
ظریف: ایران، روسیه و ترکیه برای آتش‌بس پایدار
در سوریه همکاری می‌کنند
اعتماد آنلاین نوشت: وزیر امور خارجه در نشست خبری پایان مذاکرات سه‌جانبه با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره سوریه که منجر به صدور بیانیه مشترک در این زمینه شد، گفت: شرایط کنونی نیازمند همکاری جدی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم، پایان دادن به خشونت و رساندن کمک‌های انسان دوستانه با همکاری همه طرف‌های دارای نفوذ و توانمند به سوری‌ها است. وی در این نشست که شامگاه سه‌شنبه در مسکو برگزار شد، افزود: همکاری سه کشور برای خروج غیرنظامیان و بیرون آمدن گروه‌های مسلح از حلب در جریان بود. ظریف همچنین اظهار کرد: اکنون نیز امیدواریم با بیانیه مسکو دربرگیرنده تعهد کمک برای پایان دادن به درگیری‌ها به‌صورت جدی، منطقی و بادوام بتوانیم به درد و آلام سوری‌ها پایان دهیم. وی همچنین درباره راهکارهای قطع حمایت خارجی از تروریست‌های ضد سوری گفت: سه کشور با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مبارزه مشترک می‌کنند که نخستین گام و زمینه‌ساز آتش‌بس دائمی و پایدار در سوریه است و متعهد به همکاری با دوستان در این زمینه هستیم. ظریف تأکید کرد: گروه‌های تروریستی خطری برای همه هستند. دیروز در ترکیه، آلمان و سوئیس جنایت مرتکب شدند و لذا محدود به یک کشور نیستند و باید همه همکاری کنند، زیرا تروریسم برای همه کشورها فقط زیان دارد و هرگاه این فهم مشترک ایجاد شود، زمینه مبارزه نیز شکل خواهد گرفت و این تعهد مهم‌ترین گام است. خبرنگار رسانه آمریکایی بلومبرگ در پایان نشست خبری پرسید: وزیر خارجه ترکیه خواست حمایت از حزب‌الله قطع شود. آیا امکان دارد؟ دولت سوریه مخالفت می‌کند؟ آیا تفاوت دیدگاه وجود دارد؟ ظریف پاسخ داد: موضوع آشکار است، گروه‌هایی که در شورای امنیت تروریستی شناخته‌شده‌اند، جبهه النصره، داعش و وابسته به القاعده هستند. وزیر خارجه ایران تصریح کرد: دوستان ما نظراتی دارند ولی از سوی دیگران قابل‌پذیرش نیست. وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات فشرده سه‌جانبه مسکو بیانیه‌ای را تصویب کردند که دربرگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جامعه جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 سازمان ملل، کمک‌رسانی فراگیر به سوری‌ها و لزوم برقراری نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست‌ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *