پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶

تاکتیک انتخاباتی وزیر احمدی نژاد برای اصولگرایان: مدل انتخاباتی-فوتبالی؛ همه بیایند، یکی مربی شود
سید محمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد که در انتخابات مجلس دهم از حوزه رفسنجان و انار کاندیدا شده بود و نتوانست رای بیاورد، از تاکتیک انتخاباتی جبهه یکتا (حامیان محمود احمدی نژاد) در گفت و گو با خبرآنلاین پرده برداشت. در ادامه گزیده ای از صحبت او را بخوانید: * باید همیشه از گذشته درس بگیریم. در سال 92 تفرقه و تشتت و چندگانگی که در کاندیداهای نیروهای اصولگرا وجود داشت، آسیب وارد کرد. شاید برخی دچار یک نوع غرور شده بودند و فکر می‌کردند اشکالی ندارد که افراد مختلف بیایند و درنهایت مثل سال 84 می‌شود و انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و بعد همه تجمیع می‌شوند. ما فکر می‌کنیم باید یک تیم و جمعی باشند که مورد قبول مردم باشند. مثل یک تیم فوتبال که 11 نفر هستند و بالاخره یکی از اینها کاپیتان است و یکی هم بیرون مربی است. یکایک آنها توان بازی را دارند و افراد ذی صلاحی هستند. دولت هم باید اینگونه باشد. یعنی یک جمع، یک گروه بیایند و قبول کنند که در آینده تغییر و تحولاتی در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند. حالا یک فرد از بین همان نیروها که سابقه روشن و شفافی دارد و در بین مردم پایگاه بهتری دارد، می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور مطرح شود.
قاضی‌پور به وزیر ارشاد: شما وزیرِ تازه به ریاست رسیده‌ چرا به دانشجویان اصولگرا برچسب فرقان زده‌اید؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد. به گزارش خبرآنلاین، در نشست سوم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی، نادر قاضی پور طی تذکری شفاهی خطاب به سیدرضا صالحی امیری، اظهار کرد: تذکر من به آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به دانشجویان اصولگرا و انقلابی برچسب فرقان زده است. این کار ناشایستِ وزیر تازه به ریاست رسیده است. او گفت:‌ از وزیر می خواهیم از تمامی دانشجویان و اعضای جامعه اسلامی عذرخواهی کند.
اصرار کوهکن بر کاندیداتوری باهنر در انتخابات ریاست جمهوری
عصرایران نوشت: عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی فردی را معرفی کند یا نکند تجربه و سوابق گذشته اش نشان داده است که بیشترین همراهی و هم گامی را با سایر گروه‌های اصولگرا دارد. محسن کوهکن در مورد سخنانی مبنی بر کاندیداتوری باهنر گفت: من گفتم جبهه پیروان به این مسئله که بخواهد فرد یا گزینه ای را معرفی کند ورود پیدا نکرده است اما اگر ورود پیدا کند حتما و یقینا یکی از گزینه های اصلی اش اقای باهنر خواهد بود. وی إظهار داشت: تا به این لحظه خود باهنر قبول نکرده اند و چندین بار تاکید کرده است که ورود پیدا نمی کنم و البته خود جبهه پیروان هم به اینکه بخواهد مصداقی کسی را به مجموعه اصولگرایان پیشنهاد بدهد ورود پیدا نکرده است ولی اگر ورود پیدا کنیم گزینه جدی و اصلی ما اقای باهنر است. کوهکن در مورد کاندیداتوری میرسلیم از طرف حزب موتلفه نیز گفت: شخصیت های که سهمی در انقلاب دارند و سوابق روشن و درستی در انقلاب دارند و حاشیه ای ندارند در بین جامعه اصولگرایی مقبولیت دارند اما نهایتا مهم این است که این مجموعه چگونه تجمع کنند و بروی یک نَفَر به اجماع برسند. وی تاکید کرد: در اینکه خود شخص اقای میرسلیم ظرفیت فکری خوبی را دارند بحثی نیست چراکه اعضای حزب موتلفه به همه این نکات توجه دارند و قطعا بعد از بررسی های گوناگون گزینه خود را پیشنهاد داده اند که این نیز می تواند جز ویژگی های اصولگرایی باشد. این نماینده مجلس ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی فردی را معرفی کند یا نکند تجربه و سوابق گذشته اش نشان داده است که بیشترین همراهی و هم گامی را با سایر گروههای اصولگرا دارد. وی در مورد اینکه ایا این همان تکثر کاندیدا در جریان اصولگرایی نیست گفت: اگر فهم این را داشته باشیم که تکثر به ضررمان است حتما بعد از تکثر باید به سمت وحدت گام برداریم.
مطهری: منتظر گزارش کمیته پیگیری لغو سخنرانی مشهد هستم
ایلنا نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌: منتظر گزارش کمیته پیگیری لغو سخنرانی مشهد هستم .علی مطهری نایب رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به لغو سخنرانی‌اش در مشهد گفت: منتظر پاسخ کمیته‌های تشکیل شده به این پرونده و همچنین گزارش‌های آنان هستیم. او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقدند با اعدام بابک زنجانی بسیاری از مسائل نا‌گفته باقی می‌ماند، عنوان کرد: پرونده بابک زنجانی بسیاری پیچیده است و بدون کار‌شناسی نمی‌توان صحبت کرد، من نیز به کلیات پرونده واقف نسیتم که بخواهم پاسخ روشنی برای آن ارائه دهم.
دفاع تمام قد سردار نقدی از علم‌الهدی: مرتب القا می کنند امام جمعه مشهد با موسیقی مخالف است
نامه نیوز نوشت: سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: در ماه‌های اخیر تلاش گسترده‌ای انجام شد تا این‌گونه القا کنند که انقلاب و جریان انقلابی کشور با موسیقی مخالف است. این القائات سناریوهای طراحی‌شده در ستاد دشمن است. سرود و موسیقی جایگاه رفیعی در پیشبرد فرهنگ انقلاب اسلامی داشته و دارد. پیروزی انقلاب اسلامی با پخش یک موسیقی انقلابی از رسانه‌ها اعلام شد. صدا و سیما پخش گسترده‌ای در بخش موسیقی دارد و همه نهادها و مؤسسات انقلابی در برنامه‌های فرهنگی خود از موسیقی بهره می‌برند بااین‌وجود می‌بینید که مرتب القا می‌کنند که امام‌جمعه مشهد با موسیقی مخالف است. این‌ها مردم را نادان فرض کرده‌اند؛ چراکه مردم هرروز در مشهد شاهد برنامه‌های مختلف هستند که از موسیقی استفاده می‌شود و حتی استفاده از موسیقی در سالن‌های آستان قدس نیز سرود خوانده می‌شود و موسیقی نواخته می‌شود.
توصیه وزارت خارجه ایران: به ترکیه سفر نکنید
عصر ایران نوشت: وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد: نظر به شرایط خاص در کشور ترکیه طی روزهای اخیر ، به کلیه هموطنانی که قصد مسافرت به این کشور را دارند ، توصیه اکید می گردد تا اطلاع ثانوی، از انجام مسافرت های غیر ضروری به این کشور اجتناب نمایند. این اطلاعیه در سایت اینترنتی وزارت خارجه ایران منتشر شده است. سفیر روسیه در آنکارا روز دوشنبه در حمله تروریستی مورد هدف قرار گرفت و درگذشت. به دنبال این اتفاق، شرایط امنیتی ترکیه به شدت تنش آلود شده است. ترکیه در روزهای اخیر شاهد حوادث حوادث مسلحانه، حملات به پلیس، انفجارها و درگیری هایی میان پلیس و کردهای مسلح بود. سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دوشنبه شب به دنبال ترور سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که فعالیت سرکنسولگری ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم روز سه شنبه(دیروز) تعطیل است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *