سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱

نیما طباطبایی مستندساز جوان
درگذشت
نیما طباطبایی مستندساز جوان که مدتی درگیر بیماری بود و در بیمارستان بستری بود صبح امروز یکشنبه ۲۸ آذرماه درگذشت.
رویا تیموریان که نیما طباطبایی خواهرزاده وی بود ضمن تایید این خبر به مهر گفت: خواهرزاده‌ام صبح امروز ساعت ۷:۴۵ و پس از ۵ ماه که در بیمارستان بستری بود، درگذشت.
نیما طباطبایی ساخت مستند «من ناصر حجازی هستم» را در کارنامه خود داشت. این اثر مستند آذر ماه سال ۹۴ در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش در آمد. این اثر مستند درباره زنده یاد ناصر حجازی دروازه بان و مربی فوتبال ایران و تیم استقلال بود که در پنج فصل «من رویایی دارم»، «آخرین مرد مقاوم»، «سهراب کشی»، «استقلال تا استقلال» و «پرواز عقاب» ساخته شد.
درگذشت این سینماگر جوان را به خانواده وی و جامعه سینمایی کشور تسلیت می‌گوییم.

آثار راه یافته به
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
به گزارش ایران تئاتر، گروه انتخاب آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور، متشکل از افسانه ماهیان، ایرج راد، یونس آبسالان، محسن قصابیان و اتابک نادری، پس از ارزیابی آثار متقاضی این بخش، برگزیدگان خود را در ۲ بخش آثار راه یافته به بخش مرور تئاتر ایران و همچنین آثار معرفی شده به فجر استانی انتخاب کردند.
نام نمایش «دو به دل» از گروه «شهر ایران» از شهر جیرفت در بین آثار راه یافته به بخش مرور تئاتر ایران (جشنواره فجر) به چشم می خورد.
بر اساس اعلام این خبر، ۶۰ اثر برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها که شهریور و مهر ماه در ۳۲ استان کشور برگزار شد، به همایش استانی راه یافتند. آثار شرکت کننده در این همایش توسط گروه انتخاب کننده با حضور کارگردان ها در تالار مشاهیر تئاتر شهر مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت بر اساس کیفیت آثار از بین این ۶۰ اثر، ۱۲ نمایش برای حضور قطعی و ۳ اثر به منظور ایجاد فرصت اجرایی در بخش مرور فجر انتخاب شدند.
ضمن اینکه ۱۴ اثر نامبرده دیگر هم به بخش فجر استانی که در استان های میزبان جشنواره برگزار می‌شود، راه پیدا کرده‌اند که از میان آنها ۱۲ اثر به طور قطعی و ۲ اثر هم مشروط پذیرفته شده‌اند. سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *