سایت خبری پیام ما آنلاین | رهایی قاتل جوان از حکم اعدام پس از ۱۳سال

رهایی قاتل جوان از حکم اعدام پس از ۱۳سال





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۲

رهایی قاتل جوان از حکم اعدام پس از ۱۳سال

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی اکبری، رئیس دادگاه عمومی فاریاب در تشریح این خبر بیان کرد: قاتل ۱۳ سال پیش در شهرستان قلعه گنج بر اثر یک نزاع و عدم کنترل خشم آنی مرتکب قتل مرحوم ماندگاری از بزرگان این منطقه شده بود.
وی با بیان اینکه حکم قصاص متهم از سوی دادگاه قطعی شده بود، عنوان کرد: خانواده مرحوم ماندگاری در ایام پر خیر برکت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) با حضور در زندان کهنوج با رضایت خود زندگی تازه ای به یک جوان نادم و پیشمان بخشیدند.
وی گفت: پس از یکسال و با تلاش های مجدانه مقامات قضائی، مجموعه مدیریت سابق زندان و بنیاد شهید کهنوج و با حضور دو تن از سران طوایف در منزل مرحوم ماندگاری این رضایت حاصل شد.
اکبری همچنین با اشاره به آیه ۱۴۹ سوره نساء افزود: گذشت از بدی ها و کارهای خطا و زشت ایشان موجب می شود تا خداوند نیز از مقام عفو گذشت نسبت به وی وارد شود و از کردارها و رفتارهای زشت او چشم پوشی کند.
وی گفت: رسیدن به مقام صابران با عفو و گذشت به جای استفاده از حقوق شخصی حق انتقام و قصاص امری ممکن و شدنی است که در آیه ۱۲۶ سوره نحل بدان اشاره می کند و در آیه ۱۳۴ سوره آل عمران عفو و گذشت ازمردم را موجب وارد شدن در زمره نیکوکاران و مقام احسان می شمارد که یکی از مقامات عالی انسانی و بهره مندی از تقرب خاص الهی است.
رئیس دادگاه عمومی فاریاب ادامه داد: همزمان با اعیاد پر خیر وبرکت هفده ربیع الاول، برداشتن طناب دار از گردن قاتل صحنه ای زیبا و فراموش نشدنی در زندان کهنوج ایجاد کرد تا خصلت انسانی و گذشت و پهلوانی و مردانگی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود و هیچگاه سجده شکر و اشک های زندانبان سابق کهنوج را فراموش نخواهم کرد.
اکبری ابراز کرد: اقدام ارزشمند همه وابستگان خانواده مرحوم ماندگاری (مقتول) به ویژه همسر بزرگوار و فرزندان مهربان مقتول در تاریخ فداکاری و گذشت و بزرگواری مردمان جنوب استان کرمان (قلعه گنج) برای همیشه به ثبت رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *