پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۹

ضرورت حفاظت از سوسمار دم تیغی، آهوی جبیر و هوبره در ریگان
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ریگان گفت: با توجه به اینکه سوسمار دم تیغی ایرانی، آهوی جبیر ایرانی و هوبره در این شهرستان زیست می‌کنند، خواستار حفاظت از این گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان هستیم.
مصطفی بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به سردی زمستان اظهار داشت: در روزهای سرد شرایط زندگی جانداران برای پیدا کردن غذا و مکان گرم سخت شده است و می‌توانیم در گذراندن این روزها کمک حال‌شان باشیم.
وی ابراز داشت: با قرار دادن تکه‌های نان و باقیمانده غذای خود در مکانی از حیاط، بالکن و یا پشت بام خود و یا ساختن آشیانه‌ای چوبی در مکانی خلوت و یا روی شاخه درختان می‌توانیم پرندگان را در این روزهای سرد حمایت کنیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان تصریح کرد: اگر پرنده‌ای که از شدت سرما بی‌حال شده وی را به مکانی گرم منتقل کنیم و احتمال اینکه این پرنده زندگی دوباره‌ای پیدا کند، زیاد است.
بهروزی افزود: با سرد شدن هوا و کمبود منابع غذایی ممکن است، حیوانات وحشی به حاشیه مناطق حفاظت شده و روستاها و شهرهای نزدیک و یا در جاده‌هایی که در مجاورت مناطق حفاظت شده هستند، عزیمت کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان تاکید کرد: رانندگان در این فصل باید با احتیاط بیشتر و با توجه به علائمی که نشان دهنده امکان عبور حیوانات وحشی از جاده است از این مناطق عبور کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سوسمار دم تیغی ایرانی، آهوی جبیر ایرانی و هوبره در این شهرستان زیست می‌کنند، خواستار حفاظت از این گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان هستیم.

اهدا گندم توسط دوستداران محیط زیست به عنوان نذر طبیعت
جبرائیل قلی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از اهداء گندم توسط دوستداران محیط زیست خوی بعنوان نذر طبیعت برای پرندگان خبر داد.
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ، قلی پور گفت : با توجه به افت شدید دما و احتمال یخ بستن تالاب ها و آبگیرها در اقدامی تحسین برانگیز صاحبان کارخانه های آرد اورین – شانلی – ساوالان 500کیلو گندم را برای تغذیه پرندگان در تالاب ها و آبگیرهای شهرستان خوی نذر طبیعت کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی اضافه کرد : با توجه به یخ بستن تالاب ها و آبگیرها پرندگان برای دستیابی به منابع غذایی به ، حاشیه روستاها و جاده‌ها هجوم می‌آورند و همین موضوع آنها را در معرض خطر شکار غیرمجاز نیز قرار می‌دهد و بر این اساس اداره حفاظت محیط زیستخوی تلاش می‌کند با توزیع گندم در حاشیه تالاب ها و آبگیرها در برخی از مناطق، بخشی از نیاز پرندگان را برطرف کند.
قلی پور با تقدیر از اقدام این شهروندان دوستدار محیط زیست خوئی ، اهدای این میزان گندم برای تغذیه پرندگان را کم سابقه خواند و اضافه کرد : گندم اهدایی در مناطق عمده تمرکز پرندگان با همکاری تشکل زیست محیطی و جوامع محلی توزیع می‌شود که امیدواریم با توجه به شرایط جوی و بارش برف و افت دما ، دیگر افراد خیر نیز به حوزه محیط‌ زیست توجه بیشتری داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

تکرار داستان خرید تضیمنی

قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی با تأخیر اعلام شد

تکرار داستان خرید تضیمنی

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

هنر مخمل‌بافی در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

نگاهی به برنامهٔ ملی نیمه‌هادی بریتانیا

وقتی دولت‌ها، اختلال در زنجیرهٔ تأمین سخت‌افزار فناوری دیجیتال را به‌عنوان یک تهدید نگاه می‌کنند

نگاهی به برنامهٔ ملی نیمه‌هادی بریتانیا

نگهبان باستان‌شناسی ایران

مراسم بزرگداشت «حکمت‌الله ملاصالحی»، باستان‌شناس پیشکسوت برگزار شد

نگهبان باستان‌شناسی ایران

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

کیفیت سفر کم شد

نگاهی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری داخلی

کیفیت سفر کم شد

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین خبر داد

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *