سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۷

انتقاد نماینده مجلس از صداوسیما:در دولت قبل چند هواپیما سقوط کرد، آیا مانند سانحه قطار پوشش داده شد؟
ایرنا نوشت: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما در موضوعات مختلف نباید غیرمنصفانه و سیاسی عمل کند و در موضوع تصادف دو قطار می بایست نظر کارشناسی می داد. بهرام پارسایی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصا اعضای فراکسیون امید پس از این حادثه بیان کردند که تا تحقیقات کارشناسی صورت نگیرد در این راستا اظهارنظر نمی کنند؛ اگر صدا و سیما می خواهد در این راستا سخن بگوید باید اظهاراتش کارشناسی و مورد وثوق باشد زیرا مردم زیادی مخاطب آن هستند. این نماینده افزود: نباید زمانی که جو احساسی به وجود می آید صدا و سیما به آن دامن بزند؛ در همه کشورها سوانح مختلفی به وجود می آید؛ در کشور ما هم سالانه ۲۰ هزار نفر تلفات ناشی از تصادفات داریم؛ آیا به این موضوعات هم اینگونه پرداخته می شود. وی ادامه داد: اگر صدا و سیما منصفانه پوشش می دهد، باید همه این اتفاقات را هم پوشش دهد. نماینده مردم شیراز افزود: افراط و تفریط به هیچ وجه خوب نیست؛ صدا و سیما همواره باید واقعیات را پخش کند و تنها نباید روی یک موضوع خاص مانور دهد که شائبه سیاسی بودن ایجاد کند. سخنگوی فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: در دولت قبل هم شاهد چندین سقوط هواپیما بودیم ولی آیا چنین پوششی داده شد؟ درست است که باید این موضوع به جدیت پیگیری شود ولی در کنار آن باید منصفانه عمل کنیم.

فریادهای بلند کواکبیان در صحن مجلس
جلسه علنی دیروز مجلس شاهد مباحثه نماینده تهران با رییس مجلس بود. به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در طول صحبت سخنگوی دولت درباره لایحه برنامه ششم توسعه قصد ارائه تذکری را داشت اما اجازه طرح را نیافت. او بعد از آنکه مجلس وارد رای گیری برای کلیات لایحه شد نیز قصد ارائه تذکر داشت که لاریجانی خطاب به او گفت: در زمان رای گیری امکان اخطار و تذکر وجود ندارد. همین امر باعث شد که کواکبیان پس از پایان رای گیری و موافقت مجلس با کلیات لایحه برنامه، تلاش کند با قدرت صدای خودش حرفش را به رییس مجلس برساند. کواکبیان در حالیکه سایر نمایندگان دور او جمع شده بودند و سخنانش به سختی برای خبرنگاران قابل شنیدن بودن داد می زد 220 نماینده در جلسه هستند اجازه صحبت نمی دهید. این دیکتاتوری است، این چه اصولگرایی است؟ لاریجانی در واکنش به این سخنان نماینده تهران گفت: آرام باشید این داد زدن هم برای مزاج‌تان خوب نیست هم برای حیثیت تان. آرام باشید و توهین نکنید. پس از چند دقیقه کواکبیان با صدای بلند لب به اعتراض گشود، اینبار نمایندگان زیادی از جناح های مختلف همچون پورابراهیمی و داوود محمدی دور او جمع شدند. محمدرضا تابش هم به سمت او رفته و بعد از آنکه با مشت روی میز کوبید از کواکبیان خواست آرام باشد و سکوت کند.

صالحی: نظام، هر تصمیمی بگیرد، به آن عمل می‌کنیم
ایرنا نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری با مدیر کل آژانس بین المللی اتمی گفت: به هر حال دست ایران بسته نیست، پل‌های پشت سرش را خراب نکرده و هر اقدامی که مقتضی باشد و مسئولان نظام تصمیم بگیرند، برای عملیاتی کردن ان آمادگی داریم. صالحی گفت: ما در شرایطی هستیم که طرف مقابل متوجه پیام ما شده و می داند که پیام ما جدی است. صالحی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام ما طرف مقابل را از نقض برجام منصرف می کند و بازدارندگی لازم را دارد؟ اعلام کرد: طرف مقابل پیام ما را گرفته است، شما به همین میزان بسنده کنید. مطمئن باشید آنچه من می گویم حساب شده و دقیق است. وی در پاسخ به این سوال که موضع آمانو در خصوص اقدام ما چه بود؟ گفت: ما با آقای آمانو مروری برتوافقاتی که داشته ایم کردیم و نظرات خودمان را دادیم، آن ها هم نظرات خودشان را گفتند.

زنگنه: وزارت نفت 3.5 میلیارد دلار از بابک زنجانی طلب دارد
وزیر نفت گفت: آنچه که طبق نظر کارشناسی به وزارت نفت عودت داده شده حدود 20 هزار میلیارد ریال است اما طلب وزارت نفت از بابک زنجانی با سود آن به بیش از 3.5 میلیارد دلار می رسد. این بدهکار بزرگ نفتی، بارها وعده پرداخت بدهی خود را مطرح کرده اما این وعده ها هیچ گاه، واقعیت نیافته است.

ترامپ: اکنون قدر نظام انتخاباتی آمریکا را می‌دانم!
دونالد ترامپ در حالی که پیش از این منتقد نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از جمله کالج‌های الکترال بود در پایان تور تشکر خود از کسانی که به وی رای داده‌اند،گفت، با توجه به پیروزی‌اش در این انتخابات این نظام انتخاباتی نیز باید همچنان مثل سابق باقی بماند: من تا به حال قدر این نظام انتخاباتی را ندانسته بودم اما حال قدر آن را می دانم و میفهمم که چقدر در آن نبوغ نهفته است!

واکنش زاکانی به خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری۹۶
علیرضا زاکانی گفت: بنده معتقدم از جریان انقلاب و اصولگرا در کشور نهایتا باید یک فرد در صحنه بماند و هر کسی که بخواهد خود را دعوت کند و بگوید که بنده می‌آیم و تا آخر نیز می‌ایستم و برنامه جبهه انقلاب را به هم بزند، حتماً کار نادرستی انجام داده و فرش قرمز برای طرف مقابل پهن کرده است. ممکن است که دیگران اسمی از بنده و یا دیگری بیاورند، ولی در نهایت معتقد هستم که یک نفر باید بماند و آن فردی که می‌ماند باید از جریان انقلاب و فردی باشد که بیشترین اقبال مردمی را به خود داشته باشد.

علم‌الهدی: کسانی‌ که قصد روبه‌رو شدن با جریان انقلاب را دارند به چیزی جز شهوت نمی‌اندیشند
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی گفت: کسانی که قصد روبه‌رو شدن با جریان انقلاب را دارند، به چیزی جز شهوت و خوردن نمی‌اندیشند و افرادی که پای صحبت اپوزیسیون ضدانقلاب می‌نشینند، به‌خاطر آن است که به اهداف خود برسند و اگر غیر از این باشد، خود را در خطر دیده و کنار می‎کشند.

ایرباس ۸ هواپیما را سال آینده تحویل می‌دهد
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: هنوز تیم ایرباس در تهران هستند و مذاکرات را با آنها در حال پیگیری است. در مورد بوئینگ هم مذاکرات منتج به عقد قرارداد شد و مذاکرات با کمپانی ای تی آر در حال پیگیری است و امیدواریم این مذاکرات تا قبل از پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسد. بوئینگ در سال آینده میلادی هیچ هواپیمایی را به ما تحویل نمی‌دهد اما قرار است ایرباس ۸ هواپیما را در سال ۹۶ تحویل دهد.

کلیات لایحه برنامه ششم توسعه تصویب شد
گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات لایحه برنامه ششم توسعه امروز در دستور کار جلسه مجلس قرار گرفت و نمایندگان در دو نوبت صبح و عصر پس از استماع اظهارات مخالفان و موافقان و رئیس سازمان برنامه و بودجه با 154 رای موافق 76 رای مخالف 8 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند.

ایران ۱۰ درصد سهم بزرگترین بازار نفت جهان را در اختیار گرفت
ایران با رکورد فروش روزانه ۷۷۷ هزار بشکه نفت ۱۰ درصد سهم بزرگترین بازار نفت جهان را در اختیار گرفت.
بر این اساس، حجم فروش نفت ایران اکتبر امسال با افزایشی حدود ۴۳۷ هزار بشکه‌ای به ۷۷۷ هزار بشکه در روز رسیده و کشورمان پس از روسیه، عربستان سعودی و عراق با در اختیار گرفتن حدود ۱۰ درصد بازار نفت چین، به چهارمین تامین کننده نفت این کشور بزرگ آسیایی تبدیل شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *