سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۰

محمدرضا عارف در راه کرمان
پایگاه خبری «کرمان نو» نوشت: بعد از سفر پرسروصدای علی مطهری به کرمان این بار محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در خانه ملت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد سفر به کرمان دارد. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان دراین‌باره می‌گوید دکتر محمدرضا عارف روز چهارشنبه اول دی‌ماه به‌منظور حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به کرمان سفر خواهد کرد. «سجاد دهقان» همچنین تأکید می‌کند که دیدار با نماینده ولی‌فقیه استان، شرکت در همایش علمی انرژی و دیدار با اصلاح‌طلبان استان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه دکتر عارف به کرمان خواهد بود.

انتقال پروژه آب از خلیج‌فارس به کرمان سرعت می‌گیرد
نماینده مردم سیرجان و بردسیر از پیشرفت سرعت در پروژه بزرگ ملی انتقال آب از خلیج‌فارس خبر داد. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» شهباز حسن‌پور در مجلس شورای اسلامی به نشست خود با مدیران و مدیر‌عامل بانک تجارت اشاره کرد و گفت به‌زودی پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به استان کرمان سرعت می‌گیرد. وی بیان کرد با توجه به بحران آب و صنعت استان با اجرای این پروژه صنعت استان رونق خواهد یافت و شاهد تولیدات بیشتر دو مجموعه عظیم گل گهر و مس سرچشمه خواهیم بود، همچنین به دلیل افت سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی و خشک‌سالی‌ها دیگر نیازی به استفاده از آب سفره‌های زیرزمینی نیست. به گفته حسن‌پور این پروژه انتقال آب یکی از راه‌حل‌های استان برای مقابله با بحران آب است و در ادامه از همکاری کنسرسیوم بانک‌های تجارت، کشاورزی و سینا خبر داد و گفت اولین ال سی این پروژه توسط بانک تجارت آغاز می‌گردد. وی افزود عملیات اجرایی این پروژه برای چند ماه متوقف‌شده بود، که با تلاش مجدد، اکنون با سرعت به کار خود ادامه خواهد داد.

ناامید کردن مردم خیانت
به نظام است
فرماندار زرند گفت: «ناامید کردن مردم خیانت به نظام است، بنابراین مدیران باید برای تأمین آسایش مردم بیشتر تلاش کنند.» به گزارش فارس حبیب‎الله خنجری در جلسه شورای قشر بسیج گفت: «وظیفه اصلی ما دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.» وی با تأکید بر اینکه باید مردم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی سهیم باشند و مشارکت کنند، افزود: «هر زمان که مردم در بخشی ورود پیدا کردند به موفقیت‎های بیشتری نائل شدیم.» خنجری با اشاره به اینکه ازجمله این زمان‎ها هشت سال دفاع مقدس بود که با حضور بسیج و مردم به بیشترین موفقیت رسیده‌‎ایم، ادامه داد: «امروز نیز نیاز داریم از ظرفیت‎ها استفاده کنیم و اگر کاری قرار است، اجرایی شود، باید مردم درصحنه باشند.» این مسئول گفت: «در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر کارهای بسیار خوبی در سطح شهرستان صورت پذیرفته است.»

آغاز برداشت پیاز از 2600 هکتار مزارع جنوب کرمان
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: «برداشت پیاز از سطح 2 هزار و 625 هکتار از مزارع آغاز شد.» به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب، سید یعقوب موسوی اظهار داشت: «در سال جاری بیش از 2 هزار و 625 هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت پاییزه پیاز اختصاص یافت.» وی بیان داشت: «این کار در راستای برنامه‎های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد مقاومتی و به‌منظور تأمین خلأ تولید محصول پیاز در زمستان انجام‌گرفته است.» موسوی با اشاره به اینکه کار برداشت پیاز طرح استمرار از نیمه دوم آذرماه جاری از مزارع آغازشده است، تصریح کرد: «برابر ارزیابی‎های انجام‌شده و بر اساس تاریخ کاشت این کار تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.» رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: «پیش‎بینی می‎شود از سطح مذکور بیش از 130 هزار تن محصول برداشت و در بازارهای هدف عرضه شود.» وی افزود: «به‌منظور رعایت تعادل عرضه و تقاضا توصیه می‎شود که کشاورزان منطقه مطابق تقویم زراعی نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.» موسوی عنوان کرد: «کشاورزان باید از ادامه کشت و همچنین کشت بیش از برنامه زمستانه بهاره خودداری کنند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *