پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر «پیام ما» تأیید شد لغو قطعی پرواز کرمان- دبی

خبر «پیام ما» تأیید شد لغو قطعی پرواز کرمان- دبی





۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

خبر «پیام ما» تأیید شد
لغو قطعی پرواز کرمان- دبی

پیام ما- 15 روز پس‌ازاینکه «پیام ما» از لغو پرواز کرمان- دبی خبر داده بود، روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان این خبر را تأیید کرد.
خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط شرکت هواپیمایی ماهان از لغو پروازهای «کرمان-دبی»، «مشهد- دبی» و «شیراز- دبی» تا اطلاع ثانوی خبر داد. ایسنا همچنین گزارش داد که یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی ماهان با تأیید این خبر اظهار کرد: «لغو پروازهای «کرمان-دبی»، «مشهد- دبی» و «شیراز- دبی» امری عادی و به‌صورت فصلی است و پروازهای این شرکت از برخی شهرها به دبی در فصل‌های پر مسافر صورت می‌گیرد.» وی ادامه داد: «راه‌اندازی مجدد پروازهای این شهرها به دبی از یک ماه قبل از برقراری مجدد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.» این مقام مسئول درباره پروازهای شرکت ماهان از کرمان به سایر نقاط کشور گفت: «پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون از کرمان به شهرهای تهران، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد و کیش صورت می‌گیرد و پروازی برای شهر جدیدی فعلاً در نظر گرفته نشده است.»
در حالی روز گذشته لغو قطعی پرواز کرمان- دبی تأیید شد که 15 آذرماه، در شماره 785 پیام ما گزارش دادیم «برقراری پرواز مستقیم کرمان-دبی در حالی وارد چهارمین سال پیاپی خود می‌شد که از دی‌ماه قرار است این پرواز برداشته شود و تنها تا پایان آذرماه امسال به روال سه سال گذشته، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها پرواز کرمان-دبی برقرار خواهد بود. ازآنجایی‌که تنها شرکت هواپیمایی که از کرمان پرواز دارد، ماهان است، با مراجعه به سایت این شرکت می‌بینید که از اول دی‌ماه پرواز کرمان-دبی وجود ندارد و دوشنبه 29 آذر، آخرین پرواز کرمان-دبی هواپیمایی ماهان صورت خواهد گرفت و در غیاب دیگر شرکت‌های هواپیمایی، کرمانی‌ها از پروار مستقیم به دبی محروم خواهند شد.» مجید دهقانی، مدیر آژانس تاپ سیر در خصوص لغو این پرواز به «پیام ما» گفت: «کرمان-دبی تنها پرواز خارجی بود که انجام می‌شد و حالا با برداشته شدن این پرواز، هم مردم و هم آژانس‌ها ضرر می‌کنند.» وی افزود: «الان کرمانی‌ها مجبورند برای سفر به دبی، به دیگر شهرها بروند و این برای مردم هزینه اضافه دارد.»
وی بابیان اینکه دبی شهری اقتصادی است اظهار کرد: «عملاً ارتباط اقتصادی و تجاری کرمانی‌ها با دبی لغو می‌شود. همچنین بسیاری از کرمانی‌ها برای سفر به دیگر نقاط جهان از دبی پرواز می‌کردند اما این امکان هم گرفته می‌شود.» امین، مدیر یک شرکت قطعات الکترونیکی که به‌طور میانگین ماهی یک‌بار از کرمان به دبی سفر می‌کرد، در رابطه با لغو پرواز کرمان-دبی به «پیام ما» گفت: «ازنظر اقتصادی تجار و کسبه کرمانی خیلی ضرر می‌کنند. ما قصد داشتیم از طریق همین پرواز به‌طور مستقیم از دبی واردات داشته باشیم.» محمد جهانشاهی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمان هم در این خصوص معتقد است: «این اصلاً خبر خوبی برای کرمان نیست و قطعاً آسیب می‌بینیم. توقع ما این بود پروازهای بین‌المللی افزایش یابد نه اینکه کم شود. این را هم در نظر بگیرید با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بحث گردشگری، ازجمله فعالیت شرکت ماهان در خبر و شهداد، بیش‌ازپیش نیاز به افزایش پروازهای بین‌المللی احساس می‌شود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *