پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آقاتهرانی در کرمان: با کسانی وحدت می‌کنیم که در اصول مشترک باشیم ساز ناکوک پایداری‌ها در سمفونی وحدت اصولگرایان

آقاتهرانی در کرمان: با کسانی وحدت می‌کنیم که در اصول مشترک باشیم ساز ناکوک پایداری‌ها در سمفونی وحدت اصولگرایان





۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۵

آقاتهرانی در کرمان: با کسانی وحدت می‌کنیم که در اصول مشترک باشیم
ساز ناکوک پایداری‌ها در سمفونی وحدت اصولگرایان

پیام ما- اصولگرایان در حالی به وحدت در انتخابات 96 فکر می‌کنند که سخنان دبیر کل جبهه پایداری در کرمان حکایت از مستقل عمل کردن این جبهه دارد.
پنج ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری 96 نمانده و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از همین حالا به فکر آن هستند. اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد همانند چهار سال گذشته پشت حسن روحانی بایستند و گزینه دیگری را مطرح نکنند. در طرف مقابل اما اصولگرایان اگرچه هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند اما سعی دارند همانند انتخابات 92 با چند کاندیدا وارد کارزار انتخابات نشوند. محمدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه در ارزیابی فضای انتخاباتی اصولگرایان با توجه به سردرگمی موجود بین تشکل‌های اصولگرا معتقد است: «فعلاً که تشکل‌ها چراغ خاموش حرکت می‌کنند و نمی‌شود چیزی را مطرح کرد. البته این ابهام و فضای مبهم قطعاً تا قبل از انتخابات تعیین تکلیف می‌شود.» اما احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر از اجماع اصولگرایان می‌دهد، اما نه اجماع بر روی کاندیدا یا مدل نهایی ورود به انتخابات سال 96. او خبر از انتخاب رمز انتخابی اصولگرایان برای ورود به انتخابات می‌دهد؛ «اقتصاد، کلیدواژه اصولگرایان در انتخابات بعدی خواهد بود.» محمدرضا باهنر هم در ماه‌های اخیر بیش‌ازپیش بر طبل وحدت اصولگرایان کوبیده. در حالی این جریان سیاسی تلاش می‌کند به وحدت برسد که جمعه گذشته، دبیر کل جبهه پایداری (حامیان محمود احمدی نژاد منهای رحیم مشایی) در جمع اعضای این جبهه در کرمان، به‌طور غیرمستقیم خبر داده که این جبهه تمایلی به وحدت با اصولگرایان ندارد. آن‌طور که کرمان خبر نوشته، مرتضی آقاتهرانی گفته «شرایطی برای ریاست جمهوری هست و باید همگی شناسایی شوند و بعد از نظر کارشناسی بر روی یک نفر وحدت می‌کنیم؛ هر گروهی بر اصول و فروعی اعتقاد دارد و انسان عاقل با کسانی وحدت می‌کند که در اصول اشتراک داشته باشیم زیرا وحدت کسانی که اصولشان با یکدیگر متناقض است معنا ندارد.» او از اصولگرایان هم با گفتن اینکه «هر چه می‌گذرد گروه مقابل روی یک نفر اجماع می‌کند اما در جناح نزدیک به نظام هر چه می‌گذرد آقایان خود را بهتر از دیگران می‌دانند» انتقاد کرده.
تمام زحمات ما بر باد رفت
وی به فشاری که در انتخابات 92 بر این جبهه واردشده هم اشاره‌کرده و گفته: «فعلاً بنای معرفی کاندیدا برای ریاست جمهوری نداریم چون بعد از معرفی از زمین و آسمان آتش روی سرش ریخته می‌شود؛ در دوره سابق بسیار زود و به‌موقع برای شروع کردیم و کارکردیم به این نحو که از میان حدود 80 نفر 5 نفر تأیید شدند؛ آیت‌الله مصباح فرمودند بحث کنید تا به یک نفر برسید و حداکثر اعضا به آقای لنکرانی رسیدند اما بازهم آیت‌الله مصباح گفتند نظر اکثریت راهگشا نیست بلکه باید به اجماع برسید و یکدیگر را قانع کنید. ساعت‌ها بحث شد و دیگر اعضا هم قانع شدند و آقای لنکرانی به آیت‌الله مصباح معرفی شد اما بازهم ایشان فرمودند که از نهاد و ارگان‌ها استعلام و معرفی صورت گیرد که بعد از تأیید کامل آیت‌الله مصباح شجاعانه گفتند که بهتر از لنکرانی را سراغ ندارند چون همه مراحل به‌خوبی طی شده بود؛ بعد از معرفی کاندیدای موردنظر علامه از زمین و آسمان آتش آمد که چرا شما کسی معرفی کردید و آن‌قدر فشار آمد که تمام زحمات بر باد رفت.» آقاتهرانی با بیان اینکه «بعضی‌ها می‌خواهند با شیر یا خط کردن کاندیدا برای ریاست جمهوری معرفی کنند درحالی‌که هیچ انسان عاقلی برای حتی اداره خانواده خود شیر یا خط نمی‌کند» اضافه کرد: «عده‌ای فقط شب عملیات احساس تکلیف می‌کنند و تکلیف جمعی را لحاظ نمی‌کنند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *