سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۴

میرسلیم؛ کاندیدای موتلفه در انتخابات 96
تابناک نوشت: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از «میرسلیم» به‌عنوان گزینه پیشنهادی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نام برد. حمیدرضا ترقی از به پایان رسیدن تصمیمات این حزب در خصوص گزینه پیشنهادی انتخابات سال آینده خبر داد و با بیان اینکه این بحث‌ها تنها در داخل حزب انجام‌شده و هنوز به اطلاع ائتلاف اصولگرایان نرسیده است، گفت: در داخل حزب مؤتلفه به تصمیم نهایی در خصوص کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رسیده‌ایم. وی درباره انتخاب گزینه نهایی این حزب از میان افرادی همچون اسدالله بادامچیان، حسن غفوری فرد و مصطفی میرسلیم که چندهفته‌ای از رسانه‌ای شدن نام آن‌ها می‌گذرد، گفت: من این خبر را در مورد آقای میرسلیم تأیید می‌کنم اما هنوز شخص ایشان تأملاتی دارند که فکر می‌کنم تا هفته آینده نظر نهایی خود را به ما اعلام کنند.

ظریف خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام شد
فارس نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه رسمی به فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا در تمدید قانون تحریم‌های ایران شد. ظریف در این نامه با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود طی یک سال و نیم گذشته، ماهیت «متقابل» تعهدات مندرج در برجام و خصوصیت «چندجانبه بودن» این سند را یادآور شده و تصریح کرده است: حفظ تمامیت و انسجام برجام و پایداری آن مستلزم توجه همه طرف‌های برجام نسبت به تداوم اجرای مفاد آن از سوی همه اعضا است. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود، از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک را بر عهده دارد، درخواست کرد ضمن اطلاع‌رسانی لازم به تمام طرف‌های برجام، تمهیدات لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم‌های کمیسیون مشترک برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا را اتخاذ کند. لازم به ذکر است، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان طی نامه مورخ 23 آذر، وزارت امور خارجه را موظف به پیگیری موضوع بدعهدی آمریکا با استفاده از سازوکارهای پیش‌بینی‌شده در برجام کرده بود.

حضور جدی یکتایی‌ها در انتخابات سال آینده
ایلنا نوشت: سید محمد حسینی سخنگوی جبهه یکتا شد. سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد و کاندیدای شکست‌خورده اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در رفسنجان، با اشاره به جلسه اخیر جبهه یکتا عنوان کرد: در جلسه اخیر جبهه یکتا به‌عنوان سخنگو این جبهه و رئیس کمیته اطلاع رسانه‌ای انتخاب شدم و مقرر شد دیدگاه‌ها و مواضع جبهه از طریق سخنگو اعلام شود. او افزود: همچنین چند کمیته در جبهه یکتا تشکیل‌شده است. حسینی همچنین گفت که به‌زودی نشست مطبوعاتی جبهه یکتا برگزار می‌شود. او تأکید کرد: جبهه یکتا قصد دارد در انتخابات سال آتی حضور جدی داشته باشد جلسه شورای مرکزی جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) با حضور اعضا و به دبیر کلی حمیدرضا حاجی‌بابایی برگزار شد.

آمانو به تهران می‌آید
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صدر هیاتی به دعوت رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای دیداری یک‌روزه امروز به تهران می‌آید. به گزارش ایلنا، در این سفر یوکیا آمانو علاوه بر دیدار با علی‌اکبر صالحی با برخی از دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. در این دیدارها دو طرف در خصوص همکاری‌های ایران و آژانس در زمینه‌های مختلف فنی، پادمانی و موضوعات مرتبط با برجام مذاکره و تبادل‌نظر خواهند کرد. آخرین سفر آمانو به تهران 28 دی 1394 یک روز پس از اجرایی شدن برجام صورت گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *