سایت خبری پیام ما آنلاین | دولت مخابرات را پس گرفت

دولت مخابرات را پس گرفت





۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۰:۲۷

دولت مخابرات را پس گرفت

همشهری آنلاین- سازمان خصوصی‌سازی‌ ظهر دیروز با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، از فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران خبر داد.
رئیس هیأت‌عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را تأیید کرد. علی‌اشرف پوری‌حسینی اعلام کرد: مالکان مخابرات به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و سازمان خصوصی‌سازی‌ 950میلیارد تومان چک برگشتی از کنسرسیوم خریدار شرکت مخابرات در دست دارد.
• پس از 7سال
واگذاری سهام شرکت مخابرات بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی‌ در تاریخ اقتصاد ایران به شمار می‌آید. کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین 7سال پیش یعنی در آبان‌ماه سال 88بلوک 50درصدی سهام مخابرات را به قیمت 7هزار و 800میلیارد تومان خرید. با توجه به ساختار سهامداران این کنسرسیوم و شبه‌دولتی بودن آن، این واگذاری با اعتراض برخی مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس روبه‌رو شد. اکنون پس از 7سال، سازمان خصوصی‌سازی‌ به بهانه عمل نکردن خریداران به تعهداتشان این قرارداد را فسخ کرده است.
• فروش دوباره سهام مخابرات
رئیس هیأت‌عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در توضیح این رویداد اعلام کرد: با این شرایط سهام شرکت مخابرات بار دیگر به دولت‌بازمی‌گردد تا در آینده برای واگذاری دوباره سهام مخابرات اقدامات لازم انجام گیرد. علی‌اشرف پوری‌حسینی اعلام کرد: با توجه به اینکه خریدار سهام مخابرات به تعهداتش عمل نکرده، سازمان خصوصی‌سازی‌ طبق مفاد قرارداد فروش، اجازه داشته قرارداد را فسخ کند. به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی در آینده‌ای نزدیک جزئیات این تصمیم اعلام خواهد شد.
• اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی‌
سازمان خصوصی‌سازی‌ در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرده است: در چارچوب مفاد قرارداد منعقد شده با خریدار بلوک سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به ایفا نشدن تعهدات قرارداد مزبور از جانب خریدار و نقض مکرر تعهدات، سازمان خصوصی‌سازی‌ از حق فسخ مندرج در قرارداد یادشده استفاده کرده است.
سازمان خصوصی‌سازی‌ در اطلاعیه خود تأکید کرده است: برای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقیمانده و طی کردن همه مراحل لازم، نظیر ارسال اظهارنامه رسمی به‌عنوان خریدار، با توجه به مفاد قرارداد فی‌مابین خریدار و سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌عنوان نماینده دولت، سازمان خصوصی‌سازی‌ موضوع فسخ قرارداد واگذاری سهام را به خریدار سهام شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است.
در پایان این اطلاعیه تأکیده شده است: سازمان خصوصی‌سازی‌ و مراجع قانونی پس از طی کردن همه تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و بازگشت مدیریت و سهام آن به دولت جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری دوباره سهام اقدام خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *