سایت خبری پیام ما آنلاین | سخنرانی منتقدان دولت در رفسنجان ادامه دارد شهر هاشمی پایگاه منتقدان دولت

سخنرانی منتقدان دولت در رفسنجان ادامه دارد شهر هاشمی پایگاه منتقدان دولت





۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

سخنرانی منتقدان دولت در رفسنجان ادامه دارد
شهر هاشمی
پایگاه منتقدان دولت

رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی که جزو منتقدان همیشگی دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود در حالی در رفسنجان به انتقاد از دولت پرداخت که در ماه‌های اخیر این شهر به پایگاه منتقدان دولت تبدیل ‌شده است.
سخنرانی‌های انتقادی از دولت در رفسنجان ادامه دارد. یکی می‌رود و دیگری می‌آید. سخنران‌هایی که بعضاً از انتقاد هم پا را فراتر می‌گذارند و علناً به دولت اتهام می‌زنند. مثل صحبت‌های تندی که شامگاه دوشنبه، حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی (که به سخنرانی‌های انتقادی از دولت تدبیر و امید مشهور است) مطرح کرد. صحبت‌هایی که آن‌قدر تند بود حتی خبرگزاری مهر که بیشتر به منتقدان دولت نزدیک است هم قید انتشار برخی از آن‌ها را زد و تنها خبرگزاری فارس بود که صحبت‌های جلالی را به‌طور کامل پوشش داد.
دولت به بیت‌المال چوب حراج زد!
رییس دفتر آیت‌الله مصباح ابتدا به انتقاد از مذاکره هسته‌ای پرداخت و با اشاره به رفتارهای نا به‌جای آمریکا در قبال ایران در طول تاریخ گفت: «در جریان مذاکرات خود را حقوقدان معرفی کردند و خوش‌بینی و یا بدبینی را در مذاکرات بی‌تأثیر دانستند و به خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کردند پایبند نبودند.» آن‌طور خبرگزاری فارس نوشته، جلالی کلماتی چون ترسوها، دلواپسان، عصر حجری و بی‌سواد را از سوی برخی مسئولان طرفدار مذاکره یادآور شد که می‌گفتند ما می‌دانیم با دنیا چگونه صحبت کنیم و اظهار کرد: «اگرچه چوب این نتیجه به گوش ملت ایران خورد، اما ای‌کاش تعطیل ‌کردن صنعت هسته‌ای و خراب ‌کردن آب‌سنگین اراک و از بین بردن 500 کیلو اورانیوم 20 درصد و خارج کردن 10 هزار کیلو اورانیوم و … را می‌گفتند چند هزار دلار است.» او در ادامه اما به دولت و شخص حسن روحانی اتهام وارد کرده است، اتهام «چوب حراج زدن به بیت‌المال» و «باز کردن دروازه کشور به روی دشمن». جلالی گفت «کلیدی که در ابتدای تبلیغات ریاست‌ جمهوری از آن سخن به میان می‌آمد، قفل بیت‌المال را باز کرد و چوب حراج به آن زد، این کلید دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد.» او مدعی شد که «بیش از یک سال گذشت، هنوز تحریمی برداشته نشده و یکی از طرفداران مذاکرات هم اذعان دارد که مذاکره یعنی یکی دادن و یکی گرفتن نه اینکه هرچه داریم به‌طرف مقابل بپردازیم.»
از حسن عباسی تا الله کرم
و نقوی حسینی
جلالی در حالی این‌گونه در شهر زادگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دولت حمله کرده که این اولین سخنرانی ضد دولت در رفسنجان نیست. تیرماه سال جاری هم جلالی در این شهر گفته بود ««چرا برای به دست آوردن دل آمریکایی‌ها باید اعتدال راه بیندازید، اعتدال شعاری است برای پایان یافتن انقلابی گری و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند.» چند روز بعد از جلالی، حسن عباسی به رفسنجان آمد و از دولت انتقاد کرد. مرداد امسال هم حسین الله کرم، عضو شاخص انصار حزب‌الله و منتقد جنجالی دولت، در همایش مدافعان حرم رفسنجان گفته بود «دولت ما معتقد بود چرخ هسته‌ای باید بچرخد چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد اما الان هیچ‌کدام نمی‌چرخد.» او قراردادهای نفتی را که در آن زمان بحثش داغ بود، به‌منزله واگذاری حاکمیت ملی دانست و مدعی شد در برجام «پنهان‌کاری» شده است. کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس هم 15 آذر در رفسنجان از دولت انتقاد کرد و به فاصله یک هفته، جلالی برای دومین بار در سال جاری در رفسنجان سخنرانی کرد تا سریال سخنرانی منتقدان دولت در رفسنجان ادامه داشته باشد.

پیام مردم در انتخابات را باید شنید
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های اخیر حجت‌الاسلام جلالی به «پیام ما» گفت: «بعد از برجام اتفاقات خوب بسیاری افتاده و قرار است اتفاقات بهتری رخ دهد و نمی‌توان دستاورد دولت را زیر سؤال برد.» احمد انارکی محمدی افزود: «منتقدان دولت تریبون دارند و صحبت می‌کنند. اگر قانونی عمل شود، می‌توان برخی افراد را که ادعا می‌کنند و اتهاماتی به دولت می‌زنند، به چالش کشید.» وی بابیان اینکه نباید دیگران به‌جای همه مردم صحبت کنند، اظهار کرد: «بی‌اعتماد کردن مردم به دولت صحیح نیست.» این نماینده در پاسخ به این‌که آیا عملکرد فرمانداری رفسنجان به‌عنوان نماینده دولت را در خصوص دفاع از دولت ضعیف ارزیابی نمی‌کنید، اظهار کرد: «بهتر این است که برای همه گروه‌ها در چارچوب قانون عمل شود. در مورد واکنشی هم که فرمانداری در قبال برخی صحبت‌ها باید نشان دهد، از فرماندار بپرسید.» انارکی محمدی اضافه کرد: «پیام مردم در انتخابات‌های اخیر مشخص است و باید پیام مردم را شنید. چراکه مردم از همه بهتر می‌فهمند.» وی در پاسخ به اینکه نظر شخصی شما در رابطه با صحبت‌های مطرح‌شده ضد دولت چیست، گفت: «نباید به دولت اتهام بزنند و توهین کنند. به‌هرحال این دولت هم از مردم رأی گرفته و هم مورد تأیید رهبری است. نباید با برخی اظهارات امید مردم به دولت را گرفت.»

نمایندگان دولت باید از دولت دفاع کنند
عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در این رابطه به «پیام ما» گفت: «انتظار می‌رود که متولیان دولت در رفسنجان از دولت تدبیر و امید حمایت کنند.» ابراهیم انوشه افزود: «به‌طورکلی در استان کرمان خیلی از طرف مسئولان حمایتی از دولت نمی‌شود دیدگاهشان بیشتر توسعه و مسائل اقتصادی است. از همین رو برای دوری از چالش‌های سیاسی، از دولت حمایت چندانی در بحث‌های سیاسی نمی‌شود.»
وی بابیان اینکه از فعالان سیاسی حامی دولت هم انتظار می‌رود بیشتر فعالیت کنند، اظهار کرد: «در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هم همین بحث‌ها را کردیم و دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. بر همین اساس تا فعلاً حمایت از دولت بیشتر بر دوش رسانه‌ها بوده است.»
انوشه با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری گفت: «عدم‌حمایت از دولت از طرف مسئولان دولتی می‌تواند خود را در انتخابات آینده نشان دهد. به‌هرحال نماینده‌های دولت، مدیون این دولت هستند و باید از آن دفاع کنند.»

از این حرف‌ها زیاد زده می‌شود
فرماندار رفسنجان در رابطه با اظهارات تند حجت‌الاسلام جلالی به «پیام ما» گفت: «من صحبت‌های آقای جلالی را نشنیدم.» حمید ملانوری در پاسخ به اینکه چرا سخنرانی منتقدان دولت در رفسنجان زیاد شده، اظهار کرد: «جریان‌های مختلفی در رفسنجان سخنرانی می‌کنند و محافل مختلفی برگزار می‌شود.» وی بابیان اینکه توهین و تهمت را در هر صورتی محکوم می‌کنم، اضافه کرد: «من گزارش صحبت‌های آقای جلالی را ندیدم.» فرماندار رفسنجان در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت کمرنگ فرمانداری به‌عنوان نماینده دولت از دولت باعث افزایش سخنرانی‌های ضد دولت در رفسنجان نشده، گفت: «حمایت ما از دولت کمرنگ نیست و عملکرد دولت را در جاهایی که باید، ارائه می‌کنیم و اگر لازم باشد، پاسخ برخی اظهارات را می‌دهیم. اما مگر از این دست صحبت‌هایی که شما می‌گویید، در جاهای مختلف زده نمی‌شود؟ از این حرف‌ها زیاد زده می‌شود و مردم باید قضاوت کنند که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ.» برای ملانوری آن بخش از اظهارات جلالی که گفته بود «کلیدی که در ابتدای تبلیغات ریاست‌ جمهوری از آن سخن به میان می‌آمد، قفل بیت‌المال را باز کرد و چوب حراج به آن زد، این کلید دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد» را خواندیم و پرسیدیم که به نظر شما این اظهارات دروغ است یا راست که او پاسخ داد: «اصلاً این‌طور نیست.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *