پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان شد: تئاتر ادامه‌ آرزوهایی است که روزی در ذهنى پویا زاده می‌شود

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان شد: تئاتر ادامه‌ آرزوهایی است که روزی در ذهنى پویا زاده می‌شود





۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان شد:
تئاتر ادامه‌ آرزوهایی است که روزی در ذهنى پویا زاده می‌شود

دغدغه تئاتر کودک و نوجوان، فرجام نیک و روشن فرزندانی است که با آسمانی اندک و آلوده، زمینی پرخشونت و خشم، چشم درراه قهرمانی هستند که معجزه‌وار به نجات جهان، بال‌وپر بگشاید.
به گزار ش ایران تئاتر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز به کار بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در پیامی به این جشنواره ضمن آرزوی سربلندى و پیروزى برای هنرمندان و برگزارکنندگان برای هنرمندان و متصدیان حوزه تئاتر کودک و نوجوان برای همه کودکان دنیا آرزوی آرامش کرد. در ادامه مشروح این پیام را می‌خوانیم:
تئاتر می‌تواند ادامه‌ی شور کودکی و شوق نوجوانی باشد. ادامه‌ی آرمان‌ها و آرزوهایی که روزی در کنج خانه‌ای کوچک و در ذهنى پویا زاده می‌شوند و با هر تجربه و درسى تازه از دفتر زندگى واقعی‌تر و روشن‌تر می‌شوند. تئاتر، به‌ملایمت و مهربانی، جامعه را برای چشم‌ها و گوش‌ها و لب‌هایی که با اضطراب و کنجکاوی قدم از قدم برمی‌دارند، توصیف می‌کند تا معصومانه، تصویر امروز و چشم‌انداز فردای خود را انتخاب کنند. همین بخشش بی‌دریغ اعتماد است که کودک و نوجوان، به تعارف تئاتر، تماشاگر نمایش بودن و چگونه بودن خویش می‌شوند و دست در دست آموزگار مهربان خویش، مسافر شهر آرزوهای دور و نزدیک. دغدغه تئاتر کودک و نوجوان، فرجام نیک و روشن فرزندانی است که با آسمانی اندک و آلوده، زمینی پرخشونت و خشم، چشم درراه قهرمانی هستند که معجزه‌وار به نجات جهان، بال‌وپر بگشاید.
چه صحنه‌ای سزاوارتر از صحنه‌ی تئاتر کودک و نوجوان بیابیم که چشم در چشم مخاطبان جستجوگر خویش، بایدها و نبایدهای این روزگار را به پرسش بگیرد. دعا کنیم روزهای درراه، روزهای لبخند و شب‌های درراه، شب‌های آرامش همه‌ی کودکان دنیا باشد. در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، فرصت برای شما بودن را شکرگزاریم و امیدواریم در آزمون با شما بودن روى سپید باشیم.
دستان پرتوان ومهرنشان تمامى هنرمندان شرکت‌کننده، مردم هنردوست وهم کاران عزیز استان همدان و ستاد اجرایى جشنواره در تهران را در برگزارى جشن مهر و امید به صداقت می‌فشارم و از خداوند بزرگ براى تمام فعالان این حوزه سربلندى و پیروزى آرزو می‌کنم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *