سایت خبری پیام ما آنلاین | وقتی «میدکو» کرمانی‌ها را نمی‌بیند

وقتی «میدکو» کرمانی‌ها را نمی‌بیند





۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۷

وقتی «میدکو» کرمانی‌ها را نمی‌بیند

پیام ما- دعوت شرکت میدکو از گروهی از خبرنگاران تهرانی که هفته گذشته اتفاق افتاد صدای برخی رسانه‌های کرمانی را درآورد. به‌طوری‌که در روزهای گذشته این موضوع به‌صورت یادداشت و یا گزارش انعکاس داده شد. روزنامه «کرمان امروز» هم در شماره 2450 خود مورخ شنبه 20 آذر 95، به‌طور مفصل به این ماجرا پرداخت. با توجه به اهمیت موضوع و اجحافی که در حق خبرنگاران کرمانی شده، این گزارش به قلم «هما حجازی» در ادامه آمده است:
هفته گذشته جلسه‌ای خبری با حضور خبرنگاران تهرانی در کرمان برگزار شد که با هزینه‌ای چند صد میلیون تومانی همراه بود. هزینه‌ای برای سفر هوایی خبرنگاران تهرانی به کرمان و همچنین اسکان ایشان در بهترین هتل‌های کرمان. منابعی غیر موثق از اهدای هدایایی باارزش مالی بالا نیز سخن به میان آوردند که چون اطمینان به این سخن نداریم تأییدش نمی‌کنیم. اما لازم به ذکر است که هدایایی نظیر پته و شیرینی و شام و نهار در گران‌ترین رستوران‌های شهر کرمان توسط خبرنگاران حاضر در این جلسه تأییدشده است. البته یقیناً شأن خبرنگاران، چه کرمانی و چه تهرانی بیش از سکه و پته و شیرینی است، اما اینجا بحث درباره سرمایه استان است که این‌گونه با بی‌تدبیری خرج غیر کرمانی‌ها می‌شود.
سؤال ما جامعه مطبوعاتی کرمان از مدیران شرکت میدکو این است که آیا خبرنگاران کرمانی توان تهیه خبر و گزارش شما را نداشتند که دست به دامان خبرنگاران تهرانی شدید؟ این‌گونه خبرنگاران کرمانی تحقیرشده‌اند و شما باید پاسخگو باشید! جامعه مطبوعاتی کرمان از حضور همکاران پایتخت نیشین خود در کرمان گلایه‌ای ندارد، نکته اینجاست چرا از ظرفیت فوق‌العاده کرمان استفاده‌نشده است؟
ما متوجه هدف مدیران این شرکت هستیم که قصد صدور اخبار پیشرفت صنعتی کرمان را به تمام کشور دارند، اما باید به ایشان بگوییم که راه را اشتباه رفته‌اند. پیش‌ازاین نیز شرکت‌هایی بوده‌اند که چنین هدفی را دنبال می‌کردند که بسیار هم خوب و لازم است، اما از خبرنگاران کرمانی برای تنظیم و تهیه خبر و گزارش استفاده می‌کردند و سپس خبر را برای رسانه‌های غیر کرمانی ارسال می‌کردند و این‌گونه هیچ شائبه‌ای پیش نمی‌آمد که شاید مدیران غیر کرمانی در یک مجموعه تصمیماتی به نفع غیر کرمانی‌ها بگیرند.
وجود و فعالیت شرکت‌هایی نظیر میدکو در کرمان بسیار مبارک و میمون است، اما اگر قرار بر این باشد که سرمایه‌ی استان در خارج از استان خرج شود، جامعه مطبوعاتی کرمان و یقیناً مردم کرمان با ادامه فعالیت چنین شرکت‌هایی در کرمان مخالف خواهند بود.
درباره این تور و نشست خبری – سیاحتی که برای خبرنگاران تهرانی تدارک دیده‌شده بود از یکی از همکاران که در این سفر حضور داشت سؤالاتی پرسیدیم که وی گفت: مدیران میدکو که در کرمان میزبان ما بودند اشاره کردند در آینده‌ای نزدیک قرار است چنین توری برای خبرنگاران کرمانی نیز برگزار شود. با شنیدن چنین سخنی، در ذهن خبرنگاران کرمانی این سؤال پیش می‌آید که چرا تهرانی‌ها بر ما مقدم بودند و سپس اینکه چرا این تور یکجا و همراه با خبرنگاران کرمانی برگزار نشد؟ آیا خبرنگاران کرمانی لایق دریافت هدایای ویژه‌ی این شرکت نیستند؟ آیا قرار است که این تورها از هم جدا برگزار شوند که خبرنگاران کرمانی متوجه تبعیض نشوند؟
این‌ها سؤالاتی است که در ذهن جامعه مطبوعاتی کرمان تا ابد خواهد ماند. حتی اگر توری برگزار شود هم این شک وجود خواهد داشت که شاید نگاهی دوگانه به خبرنگاران انجام‌شده است. این اشتباه در کارنامه مدیران شرکت میدکو خواهد ماند. درباره این اتفاق در کرمان رسانه‌های کرمان در فضای مجازی بسیار انتقاد کردند و حتی مدیر خانه مطبوعات نیز در حساب تلگرام خود مطلبی را منتشر کرده است که در ادامه قابل‌مطالعه است.
متن پیام منتشرشده در فضای مجازی:
رفتار توهین‌آمیز یک شرکت معدنی با رسانه‌های استان !
چند روز قبل یکی از شرکت‌های معدنی تعداد قابل‌توجهی از خبرنگاران نشریات و رسانه‌های تهران را با هزینه‌ای نسبتاً سنگین شامل هزینه هواپیما، اسکان، ایاب و ذهاب و… به کرمان آورده تا از روند فعالیت‌های این شرکت گزارش تهیه کنند. رفتار توهین‌آمیز این شرکت اما آنجا صورت گرفته که از هیچ‌یک از «رسانه‌های استان» برای شرکت در این برنامه خبری دعوت به عمل نیاورده است. این رفتار یک بی‌حرمتی آشکار توسط شرکتی است که از منابع استان بهره می‌گیرد اما نسبت به رسانه‌های آن هیچ‌گونه پاسخگویی نداشته و در حال تبلیغات در سطح ملی است. این‌جانب به‌واسطه مسئولیتی که اهالی رسانه در «خانه مطبوعات» بر عهده‌ام گذاشته‌اند ضمن تقبیح این رفتار نسنجیده و نمونه‌های مشابه آن؛ موضوع را پیگیری می‌کنم تا دیگر شاهد تکرار چنین برخوردی با رسانه‌های استان نباشیم.
سخن پایانی
روزنامه «کرمان امروز» ضمن قدردانی از زحمات مدیران شرکت میدکو در استان کرمان از این اقدام اشتباه و تحقیرآمیز ابراز تأسف می‌کند و خواستار پاسخگویی مدیران این شرکت در آینده نزدیک هستیم. همچنین امیدواریم که شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در آینده از سوی این شرکت و شرکت‌های معدنی و صنعتی مشابه نباشیم. گویا مدیران شرکت میدکو به خبرنگاران معترض کرمانی گفته‌اند که وظیفه دعوت خبرنگاران کرمانی بر عهده بانک پاسارگاد بوده است و ما نقشی نداشته‌ایم. از ایشان خواهش می‌کنیم دید رسانه‌های کرمانی را با این دلایل مضحک خراب‌تر نکنند. مدیران غیر کرمانی باید بدانند که سرمایه استان باید تا آنجا که می‌شود در همین استان خرج شود و سپس به فکر پُر کردن جیب عمیق پایتخت‌نشینان باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *