پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «بی ام و» صنعت خودروهای الکتریکی و خودران را دگرگون می‌کند

«بی ام و» صنعت خودروهای الکتریکی و خودران را دگرگون می‌کند





۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۲

«بی ام و» صنعت خودروهای الکتریکی و خودران را دگرگون می‌کند

بی‌ام‌و، بنا به گفته‌های یکی از مدیران، طی دهه‌ی آینده دنباله‌ای از خودروهای هیبریدی و الکتریکی مجهز به فناوری‌های خودران، عرضه می‌کند.
کلاوس فرولیش، مدیر توسعه و تولید کمپانی بی‌ام‌و، گفته است این کمپانی در حال تلاش برای یکپارچه‌سازی سیستم‌هایی چون قوای محرکه، شاسی و سیستم‌های کنترلی ترمز به همراه توانایی‌های رانندگی خودکار است. برای همین منظور BMW با شرکت‌های Intel و Mobileye برای دستیابی به توان محاسباتی بالاتر، وارد همکاری شده است. بر اساس اظهارات استفان یوراشک، سرپرست بخش تحقیق و توسعه قوای محرکه بی‌ام‌و؛ برخلاف دیگر خودروسازان که قطعات و لوازم مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی را از تأمین‌کنندگان مختلف تهیه می‌کنند، کمپانی بی‌ام‌و طراحی و مهندسی نسل جدید اینورتر، موتور و باتری را کاملا در دست گرفته است. هدف از این کار بهبود نسبت نیرو به وزن با اصلاح مواردی چون مدار قدرت و جعبه‌دنده است. همچنین با روی کار آمدن نسل جدید قطعات و سیستم‌های مذکور، کاهش هزینه‌ها تا سقف ۳۰ درصد مد نظر قرار گرفته است.
پیشرفت‌های مهندسی کمپانی BMW در این زمینه، در خودروی الکتریکی iNext که سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود، به نمایش درخواهد آمد. کمپانی بی‌ام‌و اخیرا مدلی مفهومی با نام Vision Next را در مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد تأسیس خود، در معرض دید همگان قرار داد. در ادامه نگاهی به فهرستی از محصولات نوآورانه و پیشرفته‌ای که این کمپانی در ده سال آینده معرفی خواهد کرد، می‌اندازیم:
۲۰۱۷؛ بی‌ام‌و سری ۵ PHEV
۲۰۱۷؛ مینی کانتری‌من PHEV
۲۰۱۸؛ i8 روباز؛ قابلیت رانندگی خودکار کوتاه مدت در بزرگراه با حضور راننده پشت فرمان
۲۰۱۹؛ مینی EV
۲۰۲۰؛ X3 EV ؛ قابلیت‌های خودران پیشرفته
۲۰۲۱؛ iNext EV؛ قابلیت رانندگی خودکار در بزرگراه بدون نیاز به حضور راننده پشت فرمان
۲۰۲۲: سیستم فعال تغییر خطوط خودکار
۲۰۲۵: خودرو مجهز به سلول سوختی
۲۰۲۶: باتری الکترولیتی حالت جامد
یوراشک گفته است کمپانی بی‌ام‌و همچنان به استفاده از باتری‌های لیتیم-یونی برای حدود ۸ سال آینده ادامه خواهد داد؛ اما بعد از گذشت این مدت، زمانی که این خودروساز اولین باتری حالت جامد خود را تولید کند، احتمالا الکترولیت مورد استفاده امروزی جای خود را به موادی چون سرامیک یا پلیمر خواهد داد.
آمار جهانی حاکی از آن است که تا به امروز کمپانی بی‌ام‌و در مجموع رکورد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی هیبریدی و الکتریکی را به ثبت رسانده است. با این حال با توجه به گفته‌های یان رابرتسون، مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی بی‌ام‌و؛ امید می‌رود با شروع سال ۲۰۱۷، زمانی که در مجموع شش خودروی هیبریدی و یک خودروی الکتریکی در سبد محصولات کمپانی بی‌ام‌و موجود خواهد بود، سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برسد.
از طرف دیگر فرولیش باور دارد تا سال ۲۰۲۵ در میان بی‌ام‌و، مینی و برند‌های i، حدود ۲۰ درصد از سهم فروش به خودروهایی با سیستم قوای محرکه الکتریکی تعلق خواهد داشت. با این وجود دستیابی به بازاری پررونق برای خودروهای الکتریکی به‌مراتب آسان‌تر از رسیدن به قله تولید و توسعه خودروهایی تماما خودران است. فرولیش نیز به‌خوبی از بزرگی و جاه‌طلبانه بودن این امر آگاه است. تا به امروز تحقیقات و مطالعاتی که کمپانی بی‌ام‌و حول خودروهای خودران انجام داده است، جمع‌آوری ۶۰ پتابایت (۶۰ میلیون گیگابایت) داده را به همراه داشته است. بر اساس فرضیه‌های موجود، تحقیقات به‌منظور طراحی و تولید خودروهایی مجهز به قابلیت رانندگی تماما خودکار، چیزی حدود ۱۰ برابر این میزان احتیاج خواهد داشت.
به‌منظور حصول اطمینان از به‌روز بودن فناوری‌های مورد استفاده در خودروهای خودران، کمپانی بی‌ام‌و سیستم به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای تمام نقاط (مانند آنچه تسلا ارائه می‌دهد) در نظر گرفته است که از سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت می‌کند.
رنه گروسپیچ، رئیس بخش رانندگی خودکار بی‌ام‌و، گفت بزرگ‌ترین مانع بر سر راه این کمپانی، آموزش خودروهای خودران به نحوی است که درک ضمنی (Contextual Understanding) داشته باشند. کمپانی بی‌ام‌و در حال توسعه سیستم چندلایه‌ای از لیدار (رادار لیزری)، رادار، دوربین‌ها، سنسورهای فراصوت و نقشه‌برداری با جزئیات بسیار بالا است تا از بخش‌های روبرو، پشت سر و نواحی کناری خودرو، تصاویر و اطلاعات فراوان و یا به بیان دیگر، بیش‌ از حد مورد نیاز فراهم کند. برای رسیدن به رانندگی خودکار مطمئن و ایمن، بررسی و محاسبه حرکات و رفتارهای موارد موجود در راه به‌منظور پیش‌بینی تصمیم و جهت حرکت ترافیک و عابران پیاده ضروری است. با این وجود کمپانی بی‌ام‌و تنها به دنبال این مسئله نیست. این کمپانی در زمینه‌هایی نظیر به اشتراک‌گذاری خودرو، سرویس‌های رزرو جای پارک دیجیتالی و جایگاه‌های مورد نیاز برای شارژ خودرو نیز فعال است. بنا بر اظهارات فرولیش، به‌منظور دستیابی به موارد ذکرشده، کمپانی BMW به دنبال جذب نیروهای جدید و مستعد در این زمینه‌ها است. او می گوید: «این مسئله مانند رفتن به کره مریخ است. کمپانی بی‌ام‌و به دنبال آن است که در این زمینه پیشرو باشد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

یک دختر دستفروش ۱۰ ساله حوالی محله تهرانپارس تهران گمشده است

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *