پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۲

کورتانا با دستور صوتی، رایانه مبتنی بر ویندوز 10 را ریستارت یا خاموش می کند
مایکروسافت بیلد جدید ویندوز ۱۰ را منتشر کرد که یکی از ویژگی‌های آن؛ امکان صدور دستورات صوتی برای ریستارت یا خاموش کردن رایانه با استفاده از کورتانا است.
مایکروسافت بیلد جدید بتای ویندوز ۱۰ را این هفته منتشر کرد که تغییرات کوچکی برای این سیستم‌عامل به همراه خواهد داشت. یکی از جذاب‌ترین تغییرات اعمال‌شده، ویژگی‌های اضافه‌شده به کورتانا است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ کاربران ویندوز ۱۰ در بیلد شماره‌ی ۱۴۹۸۶ می‌توانند با استفاده از صدور دستورات صوتی برای کورتانا، کامپیوتر خود را خاموش کنند یا در حالت اسلیپ قرار دهند. امکان ریستارت کردن با استفاده از دستورات صوتی نیز وجود دارد. کورتانا همچنین امکان قفل‌کردن سیستم یا تغییر حجم صدای سیستم را از طریق دستورات صوتی فراهم می‌کند. مایکروسافت همچنین کنترل‌ بیشتری برای پخش موزیک از طریق کورتانا فراهم آورده است. برای مثال می‌توان به امکان پخش موزیک از طریق صدور دستورات صوتی در سرویس‌هایی نظیر TuneIN Radio و iHeartRadio حتی در زمان قفل بودن رایانه اشاره کرد. حتی می‌توان با فرمان صوتی «Hey Cortana, what song is playing» اطلاعات مربوط به آهنگ در حال پخش را دریافت کرد. مایکروسافت همچنین رابط کاربری کورتانا را تغییر داده است. برای مثال در صورتی که برای ۱۰ ثانیه از پی سی استفاده نکنید، با دستور «Hey Cortana» می‌توانید رابط کاربری تمام صفحه‌ای کورتانا را که برای این حالت بهینه شده است، مورد استفاده قرار دهید.
تمام تغییرات ایجادشده در کورتانا پس از آن اضافه شدند که مایکروسافت اعلام کرد درصدد اضافه کردن ویژگی‌هایی شبیه به بلندگوی هوشمند اکوی مایکروسافت در پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ است. مایکروسافت و اینتل درصدد آن هستند تا با همکاری یکدیگر، سخت‌افزار مورد نیاز برای گجت‌های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ با قابلیت شناسایی فرمان‌های صوتی از فاصله‌ی دور را تولید کنند. انتظار می‌رود مایکروسافت اولین محصول خود در این حوزه را سال آینده‌ی میلادی راهی بازار کند. با توجه به قابلیت‌های کورتانا در شناسایی دستورات صوتی، شانس اینکه به‌زودی شاهد عرضه‌ی محصولی برای رقابت با اکوی آمازون باشیم، بسیار بالا است. در کنار ویژگی‌های جدید کورتانا؛ باید به قابلیت‌های دیگری اضافه کرد که به خود سیستم‌عامل ویندوز اضافه شده است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها باید به داشبورد جدید برای ویندوز دیفندر اشاره کرد.

بیش از ۵۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی برای Daydream گوگل منتشر شد
تعداد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی سازگار با پلتفرم اختصاصی گوگل دی‌دریم (Daydream) به ۵۰ عدد رسید.
هرچند هنوز فناوری واقعیت مجازی چندان همه‌گیر نشده است، اما برای همه جذاب به نظر می‌رسد. واقعیت مجازی کاربران را عمیقا وارد دنیایی مجازی می‌کند تا در آن برای آموزش، تماشای ویدیو، گشت و گذار در مکانی خاص، اجرای بازی‌های ویدیویی و چندین و چند کار دیگر بهره ببرند. بازار واقعیت مجازی هرچند هنوز آینده‌ی مشخص و واضحی ندارد؛ اما کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند بخشی از این بازار را از آن خود کنند تا اگر روزی مردم اقبال گسترده به آن نشان دادند، از قافله عقب نمانند. گوگل نیز در آخرین کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان خود از پلتفرم اختصاصی و جدیدش با نام Google Daydream رونمایی کرد. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند با سرعت بیشتری اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی خود را برای اندروید توسعه دهند. توسعه‌دهندگان شروع به تولید اپلیکیشن بر پایه‌ی پلتفرم دی‌دریم گوگل کرده‌اند و در حال حاضر ۵۰ اپلیکیشن سازگار با آن در گوگل پلی استور قرار گرفته است. همچنین انتظار می‌رود تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های مبتنی بر دی‌دریم رشد بیشتری به خود بگیرد و در آینده شاهد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بیشتری در گوگل پلی استور باشیم. از جمله اپلیکیشن‌های شاخص عرضه‌شده تحت پلتفرم دی‌دریم می‌توان به بازی Wands که در آن به جنگ در عصر جادوگران می‌پردازید یا LEGO Brickheadz که حافظه‌ی کودکان را تقویت می‌کند تا قطعات لِگو را در اتاق خود روی هم بچینند یا Layers of Fear: Solitude که نسخه‌ی موبایل بازی تحسین‌شده‌ی مشابه در پی‌سی است، اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *