پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۹

۲۰۹ مجوز فوت در کرمان صادر شد
روابط عمومی شهرداری کرمان نوشت: مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) کرمان از صدور ۲۰۹ مجوز فوت در شهر کرمان در آبان ماه امسال خبر داد. محمدرضا نارویی بابیان اینکه در آبان ماه ۲۰۹ مجوز فوت در شهر کرمان صادرشده است، گفت: از مجموع تعداد فوت‌شدگان ۷۷ نفر زن، ۱۰۰ نفر مرد و مابقی کودکان بودند. وی بیشترین علت مرگ‌ومیر در مدت یادشده را به ترتیب بیماری داخلی، بیماری قلبی، تصادفات، سرطان و سکته مغزی عنوان کرد. مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) کرمان اضافه کرد: اکثر آمار فوت‌شدگان در گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال، بین ۶۰ تا ۴۰ و بین ۴۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.
300 هزار نفر شهید نشدند که ما برای
چپ و راست دعوا کنیم
ایسنا نوشت: استاندار کرمان گفت: ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و باید دست‌به‌دست هم دهیم این کشتی درست به ساحل برسد، 300 هزار شهید این کشور نرفتند که ما برای چپ و راستی دعوا کنیم، بلکه آن‌ها برای تعالی انقلاب اسلامی رفتند، پس مبارزه با آمریکا با شعار نمی‌شود و باید قدرت ملی را افزایش دهیم، اقتصاد مقاومتی هم می‌خواهد مبارزه با استکبار جهانی را در مسیر درستی قرار دهد. علیرضا رزم حسینی ظهر پنج‌شنبه 18 آذرماه در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی، با اشاره به اینکه فعالیت سیاسی باید در چارچوب قانون با مشی قانون ‌مداری باشد، تصریح کرد: غایت اعتدال زیبایی و جمال است درحالی‌که در کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران افراط‌وتفریط‌هایی وجود داشته که بابت آن هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده‌ایم. وی سپس با ابراز تأسف از اتفاقاتی که در جریان سخنرانی «علی مطهری» در دانشگاه باهنر کرمان رخ‌داده است، یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری 38 شخصیت سیاسی با گرایش‌های مختلف در استان کرمان سخنرانی داشته‌اند. رزم حسینی با اشاره به اینکه نباید به دلیل عدم شفافیت در حوزه سیاسی و اقتصادی برای افراد سؤال ایجاد کرده و بعد بدون پاسخ رهایش کنیم، ابراز کرد: ما از تشکل‌های قانونی دانشجویی برای حضور از شخصیت‌ها حمایت می‌کنیم. وی اذعان کرد: امام علی(ع) عدل را با اعتدال همراه می‌داند و حکومت عاقلان حکومت اعتدالی است، بنابراین ما نمی‌توانیم در جامعه‌ای که روزبه‌روز در حال پیشرفت است کارهایی انجام دهیم که موجب عقب‌افتادگی شود. رزم حسینی یادآور شد: درحالی‌که امروز جهان با سرعت حیرت‌انگیزی در حال پیشرفت است که ما پیشینه 300 ساله عقب‌افتادگی در ایران داریم و آیا خداپسندانه است که همه درگیر دعواهای سیاسی بی‌ارزش شویم که برای ما شغل و نان و سعادت ندارد؟
تقدیر از 18 مستندساز کرمانی
در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، از ۱۸ مستندساز کرمانی تقدیر خواهد شد . در مراسم پایانی این جشنواره از مجتبی میر تهماسب، معین کریم‎الدینی، مهدی بوستانی شهربابکی، عباس بلوچی، امیرمهدی پور وزیری، علیرضا تقاصی، فرهنگ خاتمی، حجت دهقان، مجتبی دهقانی، علیرضا ذوالفقاری، حامد سعادت، مجتبی صفرعلی زاده، امیر عابدین پور، حمید عسگری، علیرضا فخری زاده، مجید فدایی، حمید میرحسینی و مهدی میرزایی تقدیر می‌شود .
مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، ۲۱ آذرماه در تالار گلزار هتل لاله تهران با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و سیّد محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره برپا می‌گردد.
پس از پایان جشنواره نیز کاروان سینمای مستند ایران متشکل از اساتید، داوران و برگزیدگان جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، عازم شهر کرمان خواهد شد تا ضمن نمایش منتخبی از آثار دوره دهم سینما حقیقت، زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی استان کرمان به رؤیت مستندسازان و دیگر مهمانان کاروان سینما حقیقت درآید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *