پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با پایان بازی های خارج از خانه مس کرمان در نیم فصل اول حسرت برد به دل ماند

با پایان بازی های خارج از خانه مس کرمان در نیم فصل اول حسرت برد به دل ماند





۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱

با پایان بازی های خارج از خانه مس کرمان در نیم فصل اول
حسرت برد به دل ماند

شانزدهمین هفته مسابقات لیگ دسته یک کشور، دیروز با انجام یک مسابقه آغاز شد و تیم مس کرمان درهوای بارانی و زمین ناهموار مسجد سلیمان به مصاف نفت این شهر رفت.
نارنجی پوشان کرمانی که در غیاب وحید اسماعیل بیگی، فرزاد حسین خانی، میلاد پورصف شکن، علیرضا قاسمی و فرهاد سالاری با ترکیب آرمان شهدادنژاد، بهنام داداشوند(مجید ایوبی دقیقه ۸۳)، محمدرضا زینال خیری، احمد زنده روح، محسن دلیر، فرشید علیزاده(حسین تهامی در دقیقه ۸۵)، امیرحسین عسگری، حامد محمودی، احسان پورشیخعلی(سجاد اژدر دقیقه 90)، مهدی تیکدری و علی ابراهیمی بازی می کردند، در نیمه اول تحت تاثیر بازی خوب نفتی ها قرار گرفتند و در چند صحنه بازیکنان تیم میزبان می توانستند به گل دست پیدا کنند اما خوش شانسی مسی ها و کم توجهی بازیکنان حریف این اجازه را به آن ها نداد تا اینکه سرانجام در دقیقه 37 حسین رسولی از غفلت مدافعان و دروازه بان مس بیشترین سود را برد و تنها گل نیمه اول را به ثمر رساند. شاید بتوان گفت بهترین موقعیت مس در نیمه اول را احسان پورشیخعلی در دقیقه 13 از دست داد که حرکتی انفرادی خود را در موقعیت عالی گل زنی قرار داد، اما ضربه نهایی او راه به دروازه نبرد و دروازه نفت مسجد سلیمان بسته باقی ماند.
با آغاز نیمه دوم و در حالی که هنوز 6 دقیقه از این نیمه سپری نشده بود، علی رضا ابراهیمی ضربه ارسالی فرشید علیزاده را با یک ضربه سنگین وارد دروازه نفت کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. بعد از این گل مسی ها به بازی تهاجمی خود ادامه دادند تا این که در دقیقه 63
اشتباه رضا یزدان دوست باعث شد احسان پورشیخعلی درون محوطه جریمه صاحب توپ شود و با یک ضربه محکم دومین گل کرمانی ها را به ثمر رساند و مسی ها را به اولین برد خارج از خانه امیدوار کرد. این گل تحرک و تکاپوی تیم ها را دو چندان کرد و مسی ها می توانستند روی ضدحملات به گل های بعدی دست یابند که به نتیجه نرسید. در حالی که همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، مجتبی بیژنی در دقیقه 4+90 گل تساوی را وارد دروازه شهدادنژاد کرد و آب سردی بر پیکره مس ریخت. درست یک دقیقه بعد ضربه سر علی کیانی فر به دیرک دروازه مس برخورد کرد واین بار شانس با مسی ها یار بود که بازی برده را با باخت عوض نکردند و با یک امتیاز از مسجد سلیمان بازگشتند. حالا با این تساوی مس ها بطور موقت با 20 امتیاز به رده دهم جدول صعود کردند و باید منتظر بازی های امروز باشند.
مس در حالی این بازی را با تساوی به پایان برد که می توانست برنده بازی باشد و اولین و آخرین برد خارج از خانه خود را در نیم فصل کسب کند اما انگار قرار نبود این اتفاق بیفتد و باز هم به تساوی های بی ارزش ادامه داد و حالا با 11 تساوی، رکورددار است.
در چهارچوب همین هفته از مسابقات و از ساعت ۱۴ امروز دو تیم سپیدرود رشت و گل گهر سیرجان در ورزشگاه شهید عضدی به مصاف هم می روند.
تیم فوتبال سپیدرود رشت در حال حاضر با ۲۸ امتیاز از 15 بازی در مکان دوم جدول رده بندی مسابقات قرار دارد، تیم فوتبال گل گهر سیرجان نیز با ۲۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول جای دارد و به نوعی می توان گفت جدال تیم های دوم و سوم جدول، حساس ترین بازی این هفته نیز محسوب می شود.
تیم سپیدرود در هفته گذشته و در دیداری خارج از خانه با نتیجه پر گل 3-1مقابل تیم ایرانجوان بوشهر تن به شکست داد ولی تیم گل گهر در یک دیدار خانگی و پر هیجان موفق شد حریف خود تیم آلومینیوم اراک را با نتیجه 3-2 از پیش روی بردارد تا در روز ناکامی سایر مدعیان فاصله خود را با تیم صدرنشین به سه امتیاز کاهش دهد.
نکته جالب این بازی در عملکرد بسیار خوب آنها در خطوط دفاع و حمله است، شاگردان نظر محمدی در تیم سپیدرود در پانزده دیدار گذشته و در مصاف با حریفان تنها ۸ گل دریافت کرده اند و بهترین خط دفاع لیگ یک را در بین تیم های حاضر در اختیار دارند، در آن سو شاگردان وینگو بگوویچ در تیم گل گهر سیرجان با ۲۴ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا نوک پیکان خط حمله آبی پوشان سیرجانی می تواند در سد محکم خط دفاعی سرخ پوشان رشتی رخنه ایجاد کند و آنرا شکست دهد؟
در دیگر بازی امروز مس رفسنجان در ورزشگاه اختصاصی خود، پذیرای تیم خیبر خرم آباد می باشد. نارنجی پوشان رفسنجانی از مجموع 15 دیدار گذشته، 4 پیروزی، 4 تساوی و 7 شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند و در حال حاضر با کسب ۱۶ امتیاز از 15 بازی در جایگاه 12 جدول رده بندی مسابقات قرار دارد، ، تیم خرم آبادی نیز دقیقا آمارمشابهی با تیم حریف از خود بر جای گذاشته و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رده 14 قرار گرفته است .
از لحاظ عملکرد در خطوط دفاع و حمله تیم رفسنجانی نسبت به حریف خود برتری محسوسی دارد آنها در 15 دیدار گذشته و در تقابل با حریفان 13 گل به ثمر رسانده اند و در مقابل 11 گل نیز دریافت کرده اند. این بازی با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده بندی و هم امتیاز بودن با یکدیگر یک بازی شش امتیازی به حساب می آید و هر یک از این دو تیم که موفق شود به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شود، می تواند به آینده امیداورتر باشد.
برنامه کلی بازی های هفته ماقبل آخر لیگ یک و اسامی داوران به قرار زیر است؛
اکسین البرز – ایرانجوان بوشهر- ساعت 14:00 – ورزشگاه انقلاب کرج
ناصر جنگی – حسن انتظاری – رضا نجفی – مرتضی عابدی
راه‌آهن تهران – نساجی مازندران – ساعت 14:00- ورزشگاه شهید درخشان صبا شهر تهران
سعادت وفاپیشه – داریوش صابر مطلق – یوسف مغروری – محمدباقر پورباقر
سپیدرود رشت- گل‌گهر سیرجان- ساعت 14:00- ورزشگاه شهید عضدی رشت
سیدوحید کاظمی – فرزاد بهرامی – امیرمحمد داودزاده – سعید شمس
فولادیزد – فجرسپاسی شیراز- ساعت 14:00- ورزشگاه شهید نصیری یزد
حسین زیاری – احسان تیموری – علی ملامحمدی – حسین زمانی
خونه به خونه مازندران – ملوان بندرانزلی- ساعت 14:00- ورزشگاه هفتم تیربابل
شاهین حاج بابایی – رحیم شاهین – امیر مبشر – کوپال ناظمی
آلومینوم اراک – بادران تهران- ساعت 14:00- ورزشگاه امام خمینی اراک
شاهو اصلانی – رحیم حاجیلو – امرالله طراح – محمدرضا مهرگان
مس رفسنجان – خیبر خرم‌آباد – ساعت 14:00- ورزشگاه شهداء رفسنجان
روح اله شریفی – محمد راهی – حمیدرضا افشون – ایمان کهیش
پارس جنوبی جم بوشهر – استقلال اهواز- ساعت 14:15- ورزشگاه تختی شهر جم بوشهر
امیر عرب براقی – علی الفتی

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *