سایت خبری پیام ما آنلاین | محمدعلی نجفی: در کشوری که سرخود به سفارتخانه‌‌ها حمله کنند نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت

محمدعلی نجفی: در کشوری که سرخود به سفارتخانه‌‌ها حمله کنند نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت





۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲

محمدعلی نجفی:
در کشوری که سرخود به سفارتخانه‌‌ها حمله کنند
نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت

ایلنا نوشت: مشاور اقتصادی رییس جمهور گفت: «در کشوری که سرخود به سفارت کشور دیگری حمله کنند و اسناد و مدارک را بسوزانند آیا می‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت.» محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رییس جمهور و وزیر اسبق آموزش ‌و پرورش در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: «یکی از چالش‌ها مساله اشتغال در جامعه ماست و برخی سؤال می‌کنند چرا مشکل اشتغال را دولت نتوانسته حل کند.
لازمه ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری در فضای امن ازنظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است. در کشوری که سرخود به سفارت کشور دیگری حمله کنند و اسناد و مدارک را بسوزانند آیا می‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت. در کشوری که نایب رییس مجلس اجازه سخنرانی یک‌ساعته را ندارد، آیا می‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت؟ آیا حرکت‌هایی از این نوع، ضد اشتعال نیست؟ تازه زمانی که رییس جمهور ابراز تأسف می‌کند، عده‌ای می‌گویند شما چرا فکر اشتغال نیستید؟ هر جا که آزادی بیان به خطر میفتد، حتماً باید رییس جمهور عکس‌العمل نشان دهد.» نجفی اضافه کرد: «با این شرایط نهایتاً بتوانیم رشد ۵ درصدی را تجربه کنیم. وقتی احمدی‌نژاد رییس جمهور شد، گفت چندین برابر برنامه پنجم عمل خواهیم کرد. اما درنهایت دیدیم که به‌جای رشد ۸ درصد، رشد صفر درصدی محقق شد. در سال ۹۱ رشد اقتصادی منهای یک و شش‌دهم بوده است. یعنی ۸ و نیم درصد مردم فقیرتر شدند و در سال ۹۲ منهای یک و نه‌دهم رشد منفی داشتیم. ما نهایتاً می‌توانیم رشد ۵ درصد ایجاد کنیم؛ یعنی باید در سال ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کنیم.» وی عنوان کرد: «استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند راه چاره باشد. در جامعه‌ای که امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی وجود نداشته باشد و عده‌ای خلاف قانون و خودسری کنند، اگر سرمایه‌گذاری داخلی هم محقق شود. اما سرمایه‌گذاری خارجی محقق نخواهد شد.»
مشاور رییس جمهور ادامه داد: «بعضی‌ها می‌گویند سه میلیون بیکار داریم و مخالفان دولت می‌گویند ۵ میلیون بیکار. ما می‌گوییم برای حل مشکل اشتغال حداقل رشد ۸ درصدی در اقتصاد را داشته باشیم و باید سرمایه‌گذاری کافی انجام شود. در این راستا نیازمند جامعه‌ای قانونمند هستیم. اما عده‌ای سعی دارند که امید جامعه را از بین ببرند.» نجفی بابیان اینکه عده‌ای اعتماد مردم را نشانه رفته‌اند، گفت: «بدترین اقدامات و سوءاستفاده‌ها و خطاها در بخش‌های دیگر حاکمیت میفتد، اما صدایشان را درنمی‌آورند. دیدید یک آقایی که از اول انقلاب کم مشکل نساخته، در توییت خود رسماً اعلام کرد، رییس جمهور روسیه گفته، وزیر خارجه شما جاسوس آمریکاست و زمانی که اعتماد مردم لطمه خورد، گفت اشتباه کردم. یا مثلاً گفته بود که یک خانمی با ۵ وزیر رابطه نامشروع داشته و بعداً گفت، اشتباه کردم.» وی افزود: «عامل بعدی برای رشد و پیشرفت و توسعه کشور وجود آرامش در جامعه در پناه قانون است. هرکسی بخواهد آرامش را مخدوش سازد، مطمئن باشید دلسوز نظام نیست.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *