پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر؟

از کرمان چه خبر؟





۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۰

بهره‌مندی 1035 خانوار روستایی مجموعه دهستان جرجافک از گاز
1035 خانوار روستایی جرجافک از گاز طبیعی بهره‌مند شدند. در مراسمی مشعل روشنایی مسجد جامع روستای جرجافک به نمایندگی 23 روستای دیگر روشن شد و از نعمت گاز بهره‌مند گردیدند. محمدعلی ودیعتی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در خصوص مشخصات این پروژه گفت: «با تلاش و کوشش کارکنان این مجموعه و لطف خداوند متعال و حمایت‌های مسئولین محترم شرکت ملی گاز ایران و استان، 24 روستای مجموعه دهستان جرجافک از توابع حومه غربی شهرستان زرند با اجرای 24 هزار متر شبکه تغذیه و 76 کیلومتر شبکه توزیع به همراه یک ایستگاه TBS با ظرفیت 10 هزار مترمکعب بر ساعت با هزینه‌ای بالغ‌بر 143 هزار میلیون ریال اجراشده است که هدیه دیگری از دولت تدبیر و امید برای مردم است.» وی به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: «وزارت نفت در دو سال اخیر با گازرسانی به بسیاری از مناطق محروم در راستای توسعه عادلانه و متوازن کشور گام برداشته که انجام این مهم در جهت اجرای مطالبه رهبری در سند چشم‌انداز 1404 است. یکی از مطالبات مردم در تمامی استان‌های کشور استفاده از سوخت پاک گاز است و در خصوص گازرسانی به روستاهای استان کرمان تاکنون پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته است و با اعتبارات خوبی که در بند ق تخصیص‌یافته در حال حاضر 45 شهر و 748 روستا در استان کرمان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. امید است بتوانیم برای سربلندی ایران اسلامی و انقلاب و رفاه و آرامش همشهریان عزیز و فهیم کرمانی گامی برداشته و برای آبادانی شهرها و روستاهایمان تلاش نماییم.»
توجه به خدمات ثبتی موجب رونق اقتصادی استان خواهد شد
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان در شورای اداری شهرستان رفسنجان بر نقش مهم خدمات ثبتی در توسعه و رونق اقتصادی استان تأکید نمود. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان از رفسنجان، رضا طالبی زاده که برای بازدید از اداره ثبت‌اسناد و املاک رفسنجان و بر زمین زدن کلنگ احداث ساختمان جدید این اداره به این شهرستان سفر کرده بود در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن بیان مشروحی از خدمات و فعالیت‌های ادارات ثبت، این خدمات را زیربنای توسعه و رونق اقتصادی جامعه دانست. وی از چهار حوزه املاک و کاداستر ، اسناد و سردفتران ، اجرای اسناد رسمی و ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به‌عنوان محورهای اصلی ارائه خدمات در سازمان ثبت‌اسناد و املاک نام برد. طالبی زاده ضمن تبیین خدمات ادارات ثبت در حوزه املاک و کاداستر به قانون کاداستر به‌عنوان جدیدترین قانون در حوزه مدیریت املاک در کشور اشاره نمود و ادامه داد مطابق ماده 9 این قانون سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مکلف گردیده که طی مدت پنج سال کلیه اراضی دولتی و املاک مردم را سنددار کند و ادارات دولتی به‌عنوان متولی حفظ مالکیت‌های عمومی مکلفند ظرف دو سال مستندات مالکیت خود را به ادارات ثبت ارائه نمایند.
تخلیه نخاله‌های ساختمانی در جاده جوپار ممنوع است
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، رجبی زاده، مدیرکل این اداره با اشاره به مصوبه مورخ 27/5/95 کمیسیون پسماند شهر کرمان اعلام کرد که با توجه به عدم ظرفیت کافی سایت جاده جوپار جهت تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی این‌گونه نخاله‌ها در این محل تخلیه نشده و به‌جای آن در سایت‌های سه‌گانه حومه اختیارآباد، جاده کوهپایه و سرآسیاب فرسنگی تخلیه گردد. وی با تقدیر و تشکر از نهادهای ذی‌ربط مثل مدیریت پسماند، شهرداری کرمان و اداره کل راه و مسکن شهرستان کرمان به‌واسطه همکاری با این نهاد در توجه به اهمیت حفاظت از جنگل‌های تاغ اطراف شهر کرمان گفت: «این تاغ زارها یادگار نسل‌های گذشته است که با سرمایه‌هایی از محل اعتبارات دولتی در حال حفاظت، مراقبت، توسعه و نگهداری است و نقش آن در تلطیف هوای شهر کرمان، جلوگیری از بروز پدیده ریز گرد و هجوم شن‌های روان به شهر کرمان بسیار بدیهی ، مؤثر و کاملاً مورد تأیید تمامی مقامات استان است و به همین جهت که نقش اساسی و حیاتی در ایمنی شهر کرمان دارند باید به هر قیمت ممکن حفظ شوند. به همین جهت هرگونه تخلیه نخاله‌های ساختمانی، قطع اشجار و برافروختن آتش در این تاغ زارها ممنوع بوده و با متخلفین به‌شدت برخورد خواهد شد.» وی در همین خصوص از همه شهروندان خواست مراتب تخلف را به‌صورت شبانه‌روزی به شماره رایگان 1504 امداد و نجات جنگل و مرتع اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *