پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طرحی نو برای فضای نقادی در کرمان دراندازیم

طرحی نو برای فضای نقادی در کرمان دراندازیم





۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۵

طرحی نو برای فضای نقادی در کرمان دراندازیم 

بی‌هیچ شک و شبهه‌ای این یک اصل غیر قابل کتمان است که رفتارهای روزهای سخت و پرچالش، زمینه‌ی روزهای موفقیت را می‌سازد… و اگر مجموعه‌ای خواهان رسیدن به یک موفقیت پایدار است، باید و باید رفتار خود در روزهای سختش را مورد ارزیابی قرار دهد.

بهرشکل بعد از تساوی برابر راه‌آهن در کرمان طبیعی بود که تیم فوتبال مس روزهای سختی را آغاز کند… روزهایی که با فشار و هجمه نیز همراه می‌شود و از همین رو پیدا کردن راه و بی‌راه در این شرایط سخت‌ترین کار ممکن می‌گردد.

معمولا در چنین شرایطی راحت‌ترین کار پهن کردن بساط محاکمه و محکوم کردن یکدیگر است بی‌آنکه حتی نیاز به دلیل و سند قانع کننده‌ای باشد.

بهرشکل زمانی که نتیجه‌ی مورد نظر ولو در بخشی از زمان فعالیت یک سیستم حاصل نمی‌شود، طبیعی است که خیلی‌ها در خارج از گود خود را در مقام قاضی قرار دهند و خیلی راحت حکم هم صادر کنند.

شاید برای عموم مردم که خیلی از نزدیک با تحولات و اتفاقات و تصمیمات پیرامون یک مجوعه آشنایی ندارند، اعلام یک نظر احساسی و عصبانیت بابت غمی که از عدم نتیجه‌گیری حاصل شده است، طبیعی باشد و باید کاملا به این مردم و عموم این حق را داد که عصبانی و گلایه‌مند باشند و حتی از روی این حالت خود صحبتی را هم مطرح کنند، اما از آن‌هایی که نزدیک به ماجرا بوده و هستند و خود را صاحب نظر در این زمینه می‌دانند توقع دیگری می‌رود.

مسلما در این شرایط اعلام نظرات به شکلی منطقی است که می‌تواند مدد رسان یک مجموعه باشد و بیان نظرات از سوی خواص به شکلی عصبانی و یا صدور احکامی که هیچ منطقی در آن‌ها دیده نمی‌شود  دو حالت را متبادر به ذهن می‌کند… یا اینکه این افراد فقط ادعای دانایی دارند و در واقع هیچ نظری برای کارکرد بهتر مجموعه ندارند و یا از آن بدتر اینکه این افراد مدعی، منتظر چنین زمانی بوده‌اند تا در مقام قاضی حکم به محکومیت همگان و البته شایستگی خود بدهند….!

در واقع افراد دسته‌ی دوم که البته کم هم نیستند و در روزهای اخیر تا توانستند بدون دلیل و منطق دیگران را محکوم کرده‌اند، همان کسانی هستند که زمانی خود بر مسند کار بشینند، به واسطه‌ی همین بی‌منطقی که در همین رفتارشان موج می‌زند، البته بدترین نتایج را هم با خود به دنبال می‌آورند…

مسلما هیچ‌کس انتظار به به و آفرین گفتن در این شرایط ندارد اما آنچه که انتظار مسلم همگان و عامه‌ی مخاطبان مجموعه‌ی فوتبال مس می‌باشد این است که ایرادات به شکلی منطقی و با راهکار عنوان شود.

نگاهی به تصمیمات اخذ شده و تلاش و امکانات فراهم شده برای همین مجموعه‌ی تیم فوتبال مس در چند ماه گذشته یک نکته را کاملا مشخص می‌کند و آن این است که تمامی تصمیمات و تلاش‌ها بر پایه خرد جمعی و نظر عمومی و با بهترین کیفیت بر اساس امکانات فراهم شده است و اگر این تلاش‌ها نتیجه نبخشیده است نیاز به بازنگری اساسی در بطن و فضای کار دارد نه خاصه تصمیم‌گیری در یکی، دو مورد…

در ماه‌های اخیر نبود تصمیمی برای مجموعه‌ی تیم فوتبال مس که نارضایتی عمومی و انتقادات حداکثری را در پی داشته باشد… کما اینکه در دو سال اخیر نیز همین موضوع بوده است و همواره سعی شده است تصمیماتی اتخاذ شود که رضایت عمومی و استقبال حداکثری را در پی داشته باشد و این موضوعی است که در آن جای هیچ بحثی نیست.

اما اینکه همیشه در مواقع سخت و دشوار عده‌ای به واسطه‌ی همین تصمیمات فقط بساط محاکمه به راه‌انداختند بدون کوچکترین نقد صحیح و راه‌کار درست، شاید یکی از عوامل مهمی است که مهره‌سوزی و تصمیم‌سوزی نیز در رابطه با مجموعه‌ی تیم فوتبال مس تداوم داده است.

به نظر می‌رسد علاوه بر خیلی از مسائل که سبب می‌شود تصمیمات و راه‌کارهای مناسب در رابطه با تیم فوتبال مس پس از چندی کارایی خود را از دست دهد، فضای نقد و بررسی این موضوعات نیز در کرمان و پیرامون تیم فوتبال مس نیز باید با بازنگری مواجه شود و یک راه‌کار اساسی برای این موضوع پیدا شود که چرا افراد و تصمیماتی که بر سر آن‌ها البته وفاق همگانی نیز وجود داشته است بعد از چندی به نتیجه‌ی مطلوب خود نمی‌رسد و چرا این تجربیات تلخ مجددا تکرار می‌شود باید بررسی اساسی شود./ سایت باشگاه مس کرمان

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *