پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان: طرح دیدبان همسایه در کرمان اجرا می شود

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان: طرح دیدبان همسایه در کرمان اجرا می شود





۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان:

طرح دیدبان همسایه در کرمان اجرا می شود

صبح دیروز نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت هفته پژوهش در محل دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان برگزار شد. 

«کوروش احمد یوسفی» ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته پژوهش گفت: اصحاب رسانه پژوهش گران واقعی جامعه هستند و بیشترین نقش را در برآورد پژوهش های اجتماعی دارند. 

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در مطالبه گری از سازمان های دولتی این ارتباط را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری دانست . 

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی افزود : در ارتباط با حوزه دانش محور، پلیس فعالیت های پژوهشی خود را از سال 87 آغاز کرده است که این فعالیت ها در دو محور استانی و ملی انجام شده است. 

 وی با تصریح این مطلب که ساختار مشخص پلیس در فعالیت های پژوهشی به گونه ای است که ابتدا با شناسایی مسائل، جلسات اندیشه ورزی برگزار می شود گفت: طی این فرآیند تصمیمات حاصله به رده های بهره بردار ابلاغ می شود و با نظارت مسئولان به یافته های مشخص تبدیل می شود و سپس به صورت دستورات سازمانی تصویب می شود.  احمد یوسفی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی استان یافته های پژوهشی به صورت طرح های عملی به اجرا در می آید که از ان جمله می توان به طرح اجتماعی کردن نظم و امنیت ، طرح دیدبان حقوق همسایه ، طرح برپایی اندیشکده های نظم و امنیت اشاره کرد . 

وی در ادامه افزود: پلیس اسلامی یک رویکرد اخلاق محور در جامعه دارد که با شناخت علل و رفتارشناسی مجرمان در راستای اصلاح این افراد با چتر حمایتی در کاهش آسیب های اجتماعی گام بر می دارد . 

وی در تشریح طرح دیدبان حقوق همسایه گفت :در هریک از محلات 9نفر به عنوان نماینده از اقشار مختلف که داوطلب به انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی هستند به صورت شورایی در شناخت و حل معضلات اجتماعی با مطالبه گری از پلیس و دیگر سازمان ها با آموزش های محلی در پیشگیری از این مسائل همکاری می کنند . 

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس با اشاره به برگزاری همایش علمی با عنوان کرمان و نظم وامنیت بیان کرد : انتظار پلیس مشارکت صاحب نظران در برپایی اندیشکده های پژوهشی و برگزاری جلسات اندیشه ورزی به صورت ماهیانه در جهت ارائه داده های دانشی به پلیس و بخش های دیگری است که در این حوزه ها ایفای نقش می کنند است . 

وی از دیگر طرح های مشارکتی همراه سازی خیرین مادی و معنوی را در حوزه تامین نظم و امنیت دانست و با تاکید به اهمیت امنیت به عنوان نیازهای زیربنایی زیستی گفت:باید ماموریت های پلیس به روشنی برای مردم بیان شود و اطلاع رسانی به افرادی که تمایل به فعالیت در امر تامین امنیت اجتماعی در این عرصه را دارند از سوی رسانه ها ضروری است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *