پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اسپیس ایکس راکت فالکون 9 را ۲۶ آذر پرتاب می‌کند

اسپیس ایکس راکت فالکون 9 را ۲۶ آذر پرتاب می‌کند





۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۰

اسپیس ایکس راکت فالکون 9 را ۲۶ آذر پرتاب می‌کند

ظاهرا اسپیس‌ ایکس در نظر دارد راکت فالکون 9 را در تاریخ ۲۶ آذر و به همراه ۱۰ ماهواره به فضا پرتاب کند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اسپیس ایکس، پس از گذشت سه ماه از حادثه‌ی انفجار در سکوی پرتاب، تاریخی برای پرتاب نخستین راکت فالکون 9 در نظر دارد. شرکت Iridium Communications طی روزهای گذشته اعلام کرده است اسپیس ایکس قصد دارد ۱۰ ماهواره‌ی این شرکت را در تاریخ ۲۶ آذر (۱۶ دسامبر)، به‌سوی مدار پرتاب کند. پرتاب این ماهواره‌ها احتمالا در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ کالیفرنیا صورت خواهد گرفت؛ البته اسپیس ایکس کماکان در انتظار دریافت مجوز از اداره‌ی هوانوردی فدرال است.

به نظر می‌رسد اداره‌ی هوانوردی فدرال، ناسا و نیروی هوایی کماکان در حال بررسی حادثه‌ی ماه سپتامبر هستند و به احتمال زیاد، به‌زودی گزارش کاملی از نتایج بررسی‌های خود منتشر خواهند کرد. راکت فالکون ۹ تنها چند روز قبل از آنکه برای پرتاب ماهواره‌ی Amos 6 به فضا به کار گرفته شود، روی سکوی پرتاب در کیپ کاناورال کالیفرنیا منفجر شد. در این حادثه‌، ماهواره‌ی Amos 6 از بین رفت؛ فیس‌بوک قصد داشت از این ماهواره در بخشی از پروژه‌ی Internet.org خود و برای فراهم کردن اتصال بی‌سیم در مناطق جنوبی صحرای آفریقا استفاده کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، اوایل ماه نوامبر اعلام کرد بررسی‌های این کمپانی نشانگر آن است که محفظه‌ی هلیوم فالکون ۹ یکی از عوامل انفجار این راکت بوده است؛ این محفظه‌‌ها در سال ۲۰۱۵ در انفجار یکی دیگر از راکت‌های این کمپانی نیز مؤثر بوده‌اند؛ البته اسپیس ایکس اعلام کرده است این دو حادثه ارتباطی با هم ندارند؛ چرا که انفجار راکت یادشده، ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه پس از به پرواز درآمدن آن رخ داده است.

بازگشت اسپیس ایکس به فرایند پرتاب راکت، تنها سه ماه پس از وقوع حادثه‌ی انفجار فالکون ۹، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که این کمپانی پس از حادثه‌ی سال ۲۰۱۵، به حدود شش ماه زمان برای بازگشت به روند پرتاب راکت نیاز داشت. این موضوع باعث می‌شود اسپیس ایکس برنامه‌ی شلوغ پرتاب راکت‌های خود را مدیریت کند. توری برونو، مدیرعامل United Launch Alliance (کمپانی رقیب اسپیس ایکس) در ماه سپتامبر اعلام کرد:

تاریخ نشان‌دهنده‌ی آن است که معمولا یک کمپانی برای بازگشت به فرایند پرتاب راکت، به ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز دارد

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *