پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۸

موتورولا ساخت ساعت هوشمند را متوقف می‌کند

ظاهرا موتورولا فعلا قصد دارد از بازار ساعت‌های هوشمند کناره‌گیری کند.

طبق اخبار جدید، موتورولا تولید ساعت هوشمند را متوقف می‌کند. این کمپانی در حال حاضر رسما اعلام کرده است نسخه جدیدی از ساعت هوشمند موتو 360 را در سال ۲۰۱۶ عرضه نخواهد کرد. به این ترتیب موتورولا برنامه‌ای برای رونمایی و عرضه ساعت هوشمند در اوایل سال ۲۰۱۷ نیز ندارد. جالب است بدانید اهمیت این بازه زمانی به این دلیل است که گوگل قصد دارد سیستم‌عامل جدید اندروید ور را برای ساعت‌های هوشمند عرضه کند. یکی از مسئولان موتورولا در مصاحبه‌ای گفته است هیئت‌مدیره با عرضه بیشتر دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند موافق نیست. اندروید ور نیز مشکلات بسیاری دارد و باعث شده است گوگل عرضه اندروید ور 2.0 را به تأخیر بیاندازد. همان‌طور که ذکر کردیم این سیستم‌عامل قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شود اما گوگل هنوز دلیل این تأخیر را اعلام نکرده است. موتورولا اولین شرکتی نیست که از تولید ساعت‌های هوشمند اندرویدی صرف نظر کرده است. هواوی و ال‌جی که در گذشته ساعت‌های هوشمند اندرویدی تولید کرده بودند نیز اعلام کرده‌اند در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید ساعت هوشمند جدید نخواهند داشت. شایعاتی وجود دارد که احتمالا هواوی هم به‌طور کامل از عرضه محصول مبتنی بر اندروید ور صرفه نظر می‌کند. این در حالی است که یکی از مسئولان هواوی در مصاحبه‌ای گفته بود هواوی گجت‌های پوشیدنی عرضه خواهد کرد؛ اما به این موضوع که آیا این گجت‌ها از سیستم‌عامل اندروید ور استفاده خواهند کرد اشاره‌ای نشده بود. در هر صورت مهم‌ترین شایعه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، این است که احتمالا گوگل قصد دارد مانند عرضه گوشی‌های هوشمند پیکسل، ساعت هوشمند نیز تولید و عرضه کند. باید صبر کرد و دید آیا این شایعات به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

 

 

هوش مصنوعی مایکروسافت تصاویر را برای افراد نابینا توصیف می‌کند

مایکروسافت در حال توسعه هوش مصنوعی است که بتواند تصاویر موجود در ورد و پاورپوینت را تحلیل کند و توصیفی در مورد تصاویر ارائه دهد.

اگر نگاهی کلی به تکنولوژی هوش مصنوعی بیندازیم سرعت ورود این تکنولوژی به زندگی مردم عادی بسیار کم، اما پایدار است که برای مثال می‌توان به دستیارهای دیجیتال اشاره کرد؛ اما باید اذعان کرد که این تکنولوژی به‌سرعت در زندگی افرادی که دارای معلولیت هستند، در حال رخنه است. انجام بعضی از کارها برای این افراد که دارای شرایط استثنایی هستند، سخت یا غیرممکن است و تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند. برای مثال هوش مصنوعی مایکروسافت به کاربران نابینا کمک می‌کند در اپلیکیشن‌های آفیس مانند ورد و پاورپوینت، توصیفی در مورد تصاویر موجود بشنوند. در این هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌، شرح‌هایی به نام آلت تکست (Alt text) برای تصاویر تهیه می‌شود تا کاربران نابینا در کنار شنیدن متن فایل ورد یا پاورپوینت، در مورد تصاویر نیز اطلاعاتی به دست آورند. مایکروسافت به لطف سرویس ادراکی بینایی رایانه‌ای خود توانسته است به این امر مهم دست یابد. این سرویس از شبکه‌های عصبی که با تکنیک‌های یادگیری عمیق آموزش دیده‌اند، استفاده می‌کند تا بتواند محتویات داخل تصاویر را توصیف کند. تیم آفیس 365 در پست بلاگی نوشته است: ما برای تصاویر شما به‌صورت خودکار، آلت تکست پیشنهاد خواهیم داد. به لطف تکنولوژی یادگیری ماشینی؛ هرچه کاربران بیشتری از این سرویس استفاده کنند، پیشرفت آن نیز بیشتر خواهد شد و به شما در کمتر کردن زمان مورد نیاز برای تهیه یک پرزنتیشن باکیفیت و قدرتمند کمک شایانی خواهد کرد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *