پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۸

  واکنش کانال تلگرامی دفتر رهبر انقلاب به

مصوبه سنای آمریکا

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، در این کانال تلگرامی فیلمی از سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع بسیجیان منتشر شده است که رهبری معظم در آن دیدار با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله در کنگره امریکا، خاطرنشان کردند: اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد. گفتنی است سناتورهای آمریکایی در جلسه اخیر خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، در سنا تصویب کردند.

  طرح دوفوریتی مجلس ایران برای مقابله

با مصوبه سنای آمریکا 

ایسنا نوشت:نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی در قبال مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران خبر داد. محمدرضا تابش از مقابله به مثل همه گرایش‌های سیاسی مجلس شورای اسلامی با اقدامات ستیزه‌جویانه آمریکا با ارائه یک طرح دوفوریتی خبر داد. وی افزود: پیش‌نویس این طرح در کمتر از یک ساعت به امضای ۱۴۵ نفر از نمایندگان گرایش‌های مختلف سیاسی خانه ملت رسیده است. تابش ادامه داد: با توجه به اقدام خصمانه ایالات متحده آمریکا یعنی تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های داماتو، یک طرح دو فوریتی در مورد ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است. به گفته وی، پیش‌بینی می شود این طرح که با پیشنهاد نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی تکمیل خواهد شد، با رأی قاطع نمایندگان تصویب و اجرایی شود.

  عارف: دولت آمریکا راهی جز وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد

ماران نوشت: رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ایالات متحده آمریکا باید بداند که اگر می خواهد در نظام بین الملل اعتماد به کشورش را زیر سوال نبرد راهی جز وتوی وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد. محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی در مورد رأی سنای آمریکا به تمدید ده ساله تحریم آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: اقدام سنای آمریکا در تمدید ده ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعتماد به این کشور را در نظام بین المللی تحت الشعاع قرار می دهد و تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داست. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین المللی مطمئنا واکنش جدی را در برابر این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد و مانند گذشته راه خود را با توجه به منافع ملی ادامه می دهد. عارف گفت: مسئولان سیاست خارحی ایران نیز مانند گذشته باید با هوشیاری، اقدامات کشورهای مرتبط با برجام به خصوص دولت جدید آمریکا را که به نظر می رسد می خواهد هزینه نقض برجام را متوجه ایران کند به دقت رصد کرده و موضع گیری مناسب با توجه به منافع ملی ایران اتخاذ کنند. رئیس فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: دولت ایالات متحده آمریکا باید بداند که اگر می خواهد در نظام بین الملل اعتماد به کشورش را زیر سوال نبرد راهی جز وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد.

  علم‌الهدی به مسئولان اجرایی: رهبری فرموده بودند ببینید در مشهد چه می‌کنند شما نیز همین کار را بکنید

تسنیم نوشت:نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به سانحه ریلی سمنان گفت: وزیر راه و شهرسازی می‌گوید الحمدلله این‌ها بیمه بودند، این کجای دلِ دلسوختگان را جبران می‌کند؟ بیمه این داغ مگر قابل جبران است؟ وی عنوان کرد: در چند سال گذشته در مشهد حادثه‌ای رخ داده بود و گزارشی از آن به حضرت آقا ارائه شد و مقام معظم رهبری فرمودند ببینید در مشهد چه می‌کنند شما نیز همین کار را بکنید. مشکلات دیگر کشور و مشکلات اجرایی را عزیزان مسئول ما با همین تدبیر و احساس مسئولیت در مشهد برطرف کنند.

  واکنش صالحی به مصوبه سنای آمریکا

تسنیم نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مصوبه سنای امریکا درباره تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح «برجام» است به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود. علی اکبر صالحی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این قانون ( ای اس آ یا تحریم های 10 ساله) اکنون وجود دارد اما رئیس جمهور آمریکا آن را ملغی اثر کرده است و فعلا آثاری مترتب بر آن واقف نیست اما اگر دوباره عملیاتی و اجرایی شود ، نقض صریح برجام است. وی درباره واکنش احتمالی ایران به اقدام آمریکایی ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضرورتی بر علنی کردن آن (اقدامات متعاقب) مساله ندارد ، ما پیش بینی های لازم را از قبل کرده ایم یعنی آمادگی خوبی داریم که بخواهیم واکنش نشان دهیم. صالحی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر اجرای برجام که رئیس جمهور پس از سخنان مقام معظم رهبری آنرا تشکیل داده بود درباره این موضوع صحبت شد و اقدامات لازم را مدنظر قرار دادند و گفتند ما سیر تحول « ایسا» را رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

 رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اینگونه نبوده است که ما در خلاء پیش رفته و عمل کرده باشیم چون که پیش بینی های لازم را کرده ایم اما فعلا نمی خواهیم اعلام کنیم که چه کار خواهیم کرد ، چون که این موضوع را گذاشته ایم تا مسئولان نظام در زمان مقرر بنا به تشخیص به ما اعلام کنند و ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

  چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای

 استعفا می‌دهید؟

انتخاب نوشت: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حادثه دلخراش برخورد دو قطار فاجعه بسیار بزرگی بود، گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟ آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، اظهار داشت: راهپیمایی میلیونی اربعین سرور و سالار شهیدان حقیقتی فراموش‌نشدنی است. وی همچنین با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در برخورد دو قطار در سمنان، افزود: حادثه دلخراش برخورد دو قطار فاجعه بسیار بزرگی بود، گویا مردم زمانی که این دو قطار با یکدیگر برخورد کردند، ساعت‌ها در سرمای استخوان‌سوز سرگردان بودند و می‌لرزیدند و عده‌ای هم داخل آتش زنده زنده در حال سوختن بودند اما هیچ خبری از کمک نبوده است. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به استفعای مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، شما چرا استعفا دادید؟ اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟! چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟ شنیدم درباره حادثه برخورد دو قطار گفته شد همه مسافران بیمه بودند و جای نگرانی نیست، این هم سخن عجیبی است.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *