سایت خبری پیام ما آنلاین | تلاش برای جلوگیری از سخنرانی نایب رییس مجلس در کرمان آغاز شد #چالش_لغو_سخنرانی_علی_مطهری

تلاش برای جلوگیری از سخنرانی نایب رییس مجلس در کرمان آغاز شد #چالش_لغو_سخنرانی_علی_مطهری





۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۶

تلاش برای جلوگیری از سخنرانی نایب رییس مجلس در کرمان آغاز شد

#چالش_لغو_سخنرانی_علی_مطهری

 

چند روز مانده به سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شهید باهنر کرمان، تلاش برای جلوگیری از سخنرانی نایب رییس مجلس آغاز شد.

دو روز از لغو جنجالی سخنرانی علی مطهری در روز اربعین در مشهد گذشته بود که تشکل اصلاح‌طلب مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر از حضور علی مطهری در روز 15 آذر داد. این خبر اگرچه در حاشیه ماجرای مخالفت با سخنرانی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفت، اما پس از فروکش کردن حواشی مربوط به این قضیه و همچنین کمرنگ شدن لغو سخنرانی مطهری در مشهد، در روزهای گذشته تلاش برای جلوگیری از سخنرانی مطهری در کرمان آغاز شد.

حضور مطهری در کرمان باعث دردسر برای مسئولان می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی عرب پور، رییس شورای اصولگرایی استان کرمان هفتم آذرماه در گفت‌وگو با سایت غیررسمی «کرمان خبر» موضع خود در این خصوص را اعلام کرد. وی که امام‌جمعه موقت کرمان و مشاور فرهنگی استاندار هم هست، بابیان اینکه «متأسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت‌هایی است که نمی‌تواند در راستای نقد سالم مؤثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی‌ها و هنجارشکنی‌ها هستند» حضور مطهری در کرمان را به نفع نظام ندانست چراکه، می‌تواند «چالش و حواشی ایجاد کند.» امام‌جمعه موقت کرمان تصریح کرد: «نظر ما بر این است که ایشان عاقلانه و در این شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی‌هایی ازاین‌دست شرکت نکنند و کسانی هم که دعوت‌کننده ایشان بوده‌اند قطعاً برای رضای خدا این کار را نکرده‌اند و به دنبال حاشیه‌سازی و جریان سازی‌های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند.» او با طرح این پرسش که چرا در بین این‌همه سخنران مطرح در کشور، دانشگاه باید از یک چهره‌ای دعوت کند که روی یکسری مسائل که حتی در شورای امنیت ملی هم نسبت به خط قرمز بودن آن‌ها توافق دارد مانور بدهد، بیان کرد: «استان کرمان در حالت اعتدال قرار دارد. باید از هرگونه جنجال و حاشیه‌ای دور باشد و تمام تلاش خود را متمرکز مسئله اقتصاد مقاومتی کند، بنابراین حضور ایشان در استان نه‌تنها به صلاح نیست بلکه ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولین استانی باشد.» 

درخواست از شورای تأمین

دو روز بعدازاین اظهارات رییس شورای اصولگرایی استان، نامه‌ای در برخی سایت‌ها به امضای جمعی از طلاب، فضلا و اساتید کرمانی حوزه علمیه قم پخش شد که در آن، سخنرانی مطهری را ایجاد هزینه برای نظام عنوان کرده بود و از شورای تأمین شهرستان کرمان خواسته‌شده بود که از سخنرانی مطهری ممانعت شود. در این میان حجت‌الاسلام رمضانی پور، امام‌جمعه رفسنجان هم به خبرگزاری فارس گفت که «شایسته نیست فردی که در استان‌های مختلف ازجمله خراسان رضوی و در شهر مقدس مشهد ماجراهایی به و‌جود آورد و به ساحت مقدس امام‌ رضا (ع) توهین کرد به استان کرمان بیاید. 

ما پیش‌ازاین هم از استاندار که رئیس شورای تأمین استان کرمان است، خواستیم جلوی ورود این فرد به استان کرمان را بگیرند.»

واکنش رییس شورای تأمین

فرماندار و رییس شورای تأمین شهرستان کرمان اما روز پنج‌شنبه به ایرنا گفت: «تمامی تمهیدات لازم برای انجام سفر علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به کرمان اندیشیده شده است.» محمدعلی توحیدی افزود: «موضوع سفر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای تأمین شهرستان کرمان مطرح‌شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این سفر در چارچوب ضوابط و مقررات، همراه با آسایش و آرامش برگزار می‌شود.»  او پیش‌ازاین هم در پاسخ به این سؤال «پیام ما» که با توجه به اتفاقات اخیر مشهد و تأکید رییس جمهور بر جلوگیری از تعرض به قانون، اگر کسی بخواهد در کرمان سخنرانی نایب رییس مجلس را لغو کند، ایستادگی می‌کنید، اظهار کرد: «قطعاً ایستادگی می‌کنیم. اگر قرار به سخنرانی آقای مطهری باشد، ما کاملاً همکاری می‌کنیم و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.»

 

مطهری این حق را دارد که صحبت کند

رییس مجمع نمایندگان استان در خصوص حواشی پیش‌آمده برای سخنرانی پیشروی علی مطهری به «پیام ما» گفت: «آقای مطهری به‌عنوان نماینده و همچنین نایب رییس مجلس شورای اسلامی این حق رادارند که صحبت بکنند و من مشکلی در این خصوص نمی‌بینم.» حسین امیری خامکانی افزود: «نباید در این خصوص حساسیتی ایجاد شود.» وی بابیان اینکه همه طبق قانون پیش می‌روند، از اظهارنظر درباره صحبت‌های امام‌جمعه موقت کرمان خودداری کرد. امیری همچنین اظهار کرد: «امیدوارم دوستان همه دست‌به‌دست هم دهند که در آستانه انتخابات پیشرو مشکلی پیش نیاید.» عضو هیأت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم روز گذشته در گفت‌وگو با خانه ملت از درخواست امام‌جمعه موقت کرمان برای لغو سخنرانی مطهری انتقاد کرد. اصغر سلیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی سخنرانی‌ها با مجوزهای قانونی انجام می‌شود، افزود: «قانون تأکید کرده که شورای تأمین مشخص می‌کند که سخنرانی انجام شود یا خیر، بنابراین افراد دیگر استانی حق دخالت در این موارد این‌چنینی ندارند؛ زیرا مجلس درراس امور است. این‌گونه رفتارها بیشتر به نفع دشمنان و معاندان نظام است.»

 

واکنش روحانی به لغو سخنرانی مطهری در مشهد چه بود؟

در حالی برخی چهره‌های جریان اصولگرا خواستار لغو سخنرانی علی مطهری در کرمان هستند که لغو سخنرانی این نماینده در مشهد با واکنش تند رییس جمهور روبرو شده بود. حسن روحانی در نامه‌ای خطاب به مطهری در این خصوص نوشت: «باکمال تأسف شاهدیم که در آستانه سالی که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی‌شده است رفتارهایی در این شهر دیده می‌شود که با آرمان‌ها و آموزه‌های آن امام همام(ع) فاصله فراوان دارد. 

آیا کسانی در مراکز حساس استان نفوذ کرده‌اند که گمان می‌کنند با بستن دهان‌ها و سد راه سالن‌های سخنرانی، می‌توانند راه پیشرفت و توسعه کشور در مسیر موردنظر مردم و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا… خامنه‌ای مدظله را ببندند و راه را بر افراطی‌گری و دوقطبی سازی جامعه بگشایند؟ اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است. وزارت کشور و دولت تدبیر و امید در قبال ملت ایران و به‌ویژه مردم آگاه و دلاور مشهد رضوی(ع) که نقش تعیین‌کننده‌ای در موج‌آفرینی 24 خرداد 92 و پیروزی اعتدال داشتند مسئولیت دارد که از حقوق اساسی آنان دفاع نماید.»

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *