پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲

پیکر 10 شهید گمنام دفاع مقدس در استان کرمان تشییع و خاک‌سپاری شد

پیکر پاک 10 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر دوش مردم شهیدپرور شهرهای مختلف استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شدند. به گزارش ایرنا این شهدا روز شنبه ششم آذر با استقبال مسئولان و مردم وارد کرمان و دیروز هم‌زمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در نقاط مختلف استان تشییع و تدفین شدند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به حرکت کاروان‌های 10 شهید گمنام از مسیرهای مختلف در استان گفت: «کاروان حامل پیکر مطهر سه شهید گمنام از مسیر روستای اسماعیل‌آباد و حجت‌آباد، شهر جوپار، روستاهای محی‌آباد، قناتغستان، عرب‌آباد و سکنج وارد شهر ماهان از توابع شهرستان کرمان شده و مورد استقبال و مشایعت مردم قرار گرفتند و دوشنبه هشتم آذر به خاک سپرده شدند.» سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی افزود: «پیکر سه شهید گمنام از مسیر شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب و روستاهای منتهی به شهر زهکلوت مورد استقبال مشتاقان و دوستداران شهدا قرار گرفتند و دیروز در مناطق مختلف این شهر از توابع شهرستان رودبار جنوب به خاک سپرده شدند.» وی بیان کرد: «کاروان حامل 2 شهید گمنام شهر نگار نیز از مسیرهای باغین، بردسیر و روستای دشتکار وارد این شهر شد و کاروان 2 شهید گمنام شهر اندوهجرد بخش شهداد از مسیرهای سیرچ، چهار فرسخ، شهداد، تکاب شمالی و همت‌آباد در میان استقبال مردم اندوهجرد به این شهر رسید و هر یک از شهدا در یکی از بخش‌های این منطقه به خاک سپرده شدند.»

یکی از 2 شهیدی که در شهر نگار به خاک سپرده شد، 17 ساله و دوم فروردین 1362 در عملیات والفجر منطقه فکه به شهادت رسید. شهید دیگر این منطقه سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و جزیره مجنون در سن 26 سالگی شهید شد. شهید گمنام شهر زهکلوت در جنوب استان کرمان متعلق به عملیات والفجر یک در منطقه فکه است که 21 فروردین 1362 در سن 17 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید دیگر این منطقه در سن 29 سالگی و 20 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به شهادت رسید.  دیگر شهید گمنام شهر زهکلوت 17 ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون سوم اسفند 1362 به شهادت رسید که در این شهر به خاک سپرده شد. شهید گمنام شهر ماهان نیز 22 ساله و سوم دی 1365 در عملیات کربلای چهار ندای حق را لبیک گفت. شهید گمنام دیگر این شهر سوم اسفند 1362 در جزیره مجنون و عملیات خیبر در سن 18 سالگی به شهادت رسید و شهید گمنام سوم ماهان در سن 24 سالگی 21 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک در محل فکه شهد شیرین شهادت را نوشید. شهدای شهر اندوهجرد نیز به ترتیب 32 ساله سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و شهید دیگر 19 ساله و 21 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیدند.

 

کشف یک‌تن مرغ غیربهداشتی در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف یک‌تن مرغ غیربهداشتی و توقیف 2 دستگاه خودرو در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان، عبدالعلی روان‌بخش گفت: «مأموران کلانتری 32 زنگی‌آباد با یک سری اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی موفق شدند یک کارگاه مخروبه که در امر توزیع مرغ‌های غیربهداشتی به‌صورت بسته‌بندی در زنگی‌آباد فعال بود را شناسایی کنند.» وی افزود: «اکیپی از مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری متهمان وارد کارگاه شدند و در بازرسی از محل 450 قطعه مرغ غیربهداشتی به وزن یک‌تن را کشف و یک نفر را در این مورد دستگیر کردند.» روان‌بخش با اشاره به اینکه ارزش ریالی مرغ‌های غیربهداشتی 70 میلیون ریال برآورد شد، ادامه داد: «در این عملیات دو دستگاه خودرو که برای توزیع استفاده می‌شد، پس از توقیف روانه پارکینگ شدند و متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.»

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

ذهنیت اشتباه مانع بزرگ ماست

گفت‌وگو با محمدامین زنگنه دبیر انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر

ذهنیت اشتباه مانع بزرگ ماست

استاندار تهران: تغییر ساعت ادارات گزینه کاهش مصرف برق

استاندار تهران: تغییر ساعت ادارات گزینه کاهش مصرف برق

ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص تامین برق صنایع چه می‌گوید؟

ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص تامین برق صنایع چه می‌گوید؟

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *