پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آی دی کارتی با اعتبار نیم فصل

آی دی کارتی با اعتبار نیم فصل





۷ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۵

آی دی کارتی با اعتبار نیم فصل 

هر روز و در هر نقطه از کشور، مسابقات ورزش در حال برگزاری است و خبرهای ریز و درشتی از این مسابقات هر لحظه و به صورت روتین، در سایت ها، خبرگزاری ها و نشریات کشور منعکس می شود، خبرهایی که یا به وسیله خبرنگاران و ورزشی نویسان کشور تهیه و تنظیم می شوند و یا با کمک تکنولوژی کپی پیست، مخابره می شود، اما متاسفانه  بر سر شناسایی، تمایز، برخورد و نحوه ورود این خبرنگاران به سالن ها و یا میادین ورزشی، هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.  به طور مثال در همین لیگ دسته یک فوتبال ایران، با این که 14 هفته از آغاز آن می گذرد، هنوز آی دی کارت های خبرنگاران و ورزشی نویسان لیگ یک و بخصوص کرمان صادر نشده است.

کارتی که نهایتا در قطع A4 خواهد بود و خیلی برای سازمان لیگ کشور صدور چنین کارتی سخت و پیچیده نخواهد بود، اما هنوز این کارت ها صادر نشده عملا هویت و تفاوت خبرنگاران ورزشی با دیگر افراد زیر سوال رفته است. هرچند به لطف هیات فوتبال کرمان اسامی ورزشی نویسان و خبرنگاران ورزشی، طی لیستی به ماموران نیروی انتظامی و حراست، در ورودی های ورزشگاه باهنر اعلام شده و با حتی یک کارت شناسایی هم می توانی وارد شوی، ولی به واقع این گونه رفتار و بی توجهی به خبرنگاران لیگ یک، زیاد کار زیبا و در شان خبرنگاران نیست.

علی رضا فروغی، مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان، درباره عدم صدور آی دی کارت های خبرنگاران گفت: علیرغم اینکه تعدادی از خبرنگاران استان با تاخیر مدارک خود را به هیات فوتیال تحویل دادند، ولی ما در مهلت مقرر و قانونی که از طرف سازمان لیگ اعلام شده بود، مدارک را ارسال کردیم، اما متاسفانه تا پنج شنبه هفته گذشته که پیگیر این موضوع بودیم، این کارت ها هنوز صادر نشده است. 

وی ادامه داد: این مشکل فقط مختص امسال نیست، سال گذشته هم آی دی دوستان خبرنگار ما در اواسط فصل صادر شد و به دست خبرنگاران رسید.

فروغی ادامه داد: به نظر می رسد کارت ها آماده شده اما مشکل در تهیه و ارائه لوگوی سازمان باعث شده که تاییدیه نهایی انجام و کارت ها صادر نشود.

با این حال به نظر می رسد این پروسه صدور آی دی کارت خبرنگاران و عکاسان ورزشی هنوز هم ادامه داشته باشد و شاید در نیم فصل دوم شاهد صدور و تحویل آنها باشیم، هرچند همه به خوبی می دانیم صدور این کارت ها هم دردی را از جامعه مظلوم خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات و بخصوص ورزشی نویسان را برطرف نخواهد کرد. 

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *