پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه راه اندازی ورزش «او - اسپرت» در کرمان؛ آمادگی ذهنی، تمرکزی، رزمی، ساحلی و هنری بخش های این ورزش هستند

به بهانه راه اندازی ورزش «او – اسپرت» در کرمان؛ آمادگی ذهنی، تمرکزی، رزمی، ساحلی و هنری بخش های این ورزش هستند





۷ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۴

به بهانه راه اندازی ورزش «او – اسپرت» در کرمان؛

آمادگی ذهنی، تمرکزی، رزمی، ساحلی و هنری بخش های این ورزش هستند

 

به تازگی شاهد راه اندازی انجمن ورزشی او – اسپرت بوده ایم که شاید بسیاری از افراد نامی از این انجمن و ورزش را تاکنون نشنیده باشند.

او – اسپرت ورزشی برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل مدرن و کارآمد در دنیا به خوبی معرفی شده است.

این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او – اسپرت (ووف) پس از طی مراحل ارزیابی، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای طی سال های گذشته رشد و در سایر کشورها توسعه یافته است. 

به گزارش سایت رسمی انجمن او – اسپرت کشور، او – اسپرت برند تجاری ورزش های پارسیان اصیل است که از مخفف واژه ‹اوریجینال پرشین اسپرت› یعنی ورزش های پارسیان اصیل آمده است که در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ایران و جهان پایه گذاری شده و با عنوان انجمن او – اسپرت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. 

در ادامه معرفی سایت انجمن او – اسپرت آمده است، بر اساس سیاست های کلی فدراسیون جهانی او – اسپرت و توسعه همه جانبه این رشته پرطرفدار مدرن در تمام اقشار و گروه ها، این رشته ورزشی در سازمان های عضو جنبش المپیک، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، دادگاه بین المللی حکمیت ورزشی (کاس)، انجمن جهانی ورزش برای همه (تافیسا) و 32 کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کشورهای مربوطه در قاره های مختلف عضویت دارد. 

توسعه او – اسپرت در فدراسیون ورزش های دانش آموزی، فدراسیون ورزش های دانشجویی، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، فدراسیون ورزش ناشنوایان و نیروهای مسلح از اهم برنامه های توسعه همه جانبه این رشته ورزشی است که در سند چشم انداز و راهبردی انجمن او – اسپرت کشور مورد توجه قرار گرفته است. 

سرپرست انجمن او – اسپرت استان کرمان با بیان اینکه از اواخر خردادماه سال جاری استارت آغاز فعالیت این رشته ورزشی در کرمان زده است بیان کرد: این انجمن برای نخستین بار در تاریخ استان کرمان زیر نظر هیات ورزش های رزمی این استان کار خود را آغاز کرده است. 

یاسر محمدحسنی با بیان اینکه انجمن های او – اسپرت در 65 کشور دنیا فعالیت می کند و در 32 کشور فدراسیون ملی دارد عنوان کرد: در استان کرمان به عنوان اولین اقدام، چهار نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور کارگری اعزام که تمام این افراد موفق به کسب مدال شدند. 

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کشور در بخش کارگری ‹امیررضا محسنی›، ‹حسین مکی› و ‹صادق متقی› در بخش اسپدان به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص دادند. 

محمد حسنی یادآور شد: در مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی نیز6 ورزشکار از استان کرمان برای اعزام به مسابقات جهانی ترکیه معرفی شدند که اقدامی بی سابقه ای به شمار می رود اما این ورزشکاران به دلیل کمبود منابع مالی موفق به حضور در این مسابقات نشدند. 

وی با اشاره به اینکه انجمن او اسپرت استان کرمان دارای بخش های دانش آموزی، دانشجویی و کارگری است گفت: افراد به تناسب سن خود در این انجمن ها به کار گیری می شوند. 

محمد حسنی اضافه کرد: بخش های ذهنی، تمرکزی، رزمی، ساحلی و هنری بخش های ورزش او – اسپرت هستند. 

وی به فعالیت 20 مربی ورزش او – اسپرت در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: 85 ورزشکار مرد و 20 ورزشکار زن در انجمن او – اسپرت استان کرمان مشغول به فعالیت هستند. 

بنیانگذار انجمن او – اسپرت استان کرمان با تاکید بر اینکه ورزش او – اسپرت در استان کرمان به خوبی شناسانده نشده است تصریح کرد: تیم کارگری و دانشجویی او – اسپرت در استان کرمان راه اندازی شده و آمادگی لازم برای ایجاد تیم دانش آموزی آن نیز وجود دارد. 

وی ادامه داد: تیم دانشجویی او – اسپرت کرمان در حال آماده شدن برای حضور مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی دانشجویان است. 

محمد حسنی یادآور شد: در حال حاضر 50 نفر از ورزشکاران او – اسپرت در کرمان در انجمن دانشجویی مشغول به فعالیت هستند. 

 آینده انجمن او – اسپرت در گرو جذب حامی 

مالی است 

دبیر هیات ورزش های رزمی استان کرمان نیز گفت: انجمن ورزشی او – اسپرت در کرمان با توجه به زمان کوتاهی که از راه اندازی آن گذشته، به خوبی پیشرفته، مدال های خوبی کسب کرده و آینده آن در گرو جذب حامی مالی است. 

ارسطو پاکروانان افزود: این انجمن تاکنون از حمایت یک حامی مالی در حوزه درون کشور برخوردار بوده و در اعزام به مسابقات داخل کشور و ثبت نام اعضا از حمایت های این حامی استفاده کرده اما در حوزه برون مرزی نیاز به جذب حامی مالی دارد.  وی با اشاره به موفقیت های ورزشکاران او – اسپرت در کرمان و کسب چهار مدال کشوری افزود: این ورزشکاران به دلیل مشکلات مالی موفق به حضور در مسابقات جهانی ترکیه نشدند. 

پاکروانان ادامه داد: اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف به بخش خصوصی واگذار شده و آینده این رشته ورزشی در سطح کشوری و بین المللی به جذب حامی مالی بستگی دارد. 

وی تاکید کرد: ظرفیت بسیار خوبی در ورزش او – اسپرت استان کرمان وجود دارد زیرا ورزشکاران بسیاری از رشته های ورزشی می توانند در این رشته فعالیت کرده و در مسابقات مختلف شرکت کنند.  با توجه به نو پا بودن انجمن ورزشی او – اسپرت در کرمان از یک سو و نیاز این استان به توسعه ورزش با تکیه بر توانمندی های اصیل ایرانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و تهدیدات پیش روی جوانان از سوی دیگر، لازم است که با نگاه حمایتی به انجمن او – اسپرت زمینه توسعه فعالیت های این ورزشکاران فراهم شود. 

بی شک تمام رشته های ورزشی این ظرفیت بالقوه را دارند تا سلامتی تن و جسم و تعالی روح و روان را برای ورزشکاران به ارمغان آورند و در این زمینه نگاه همه منتظر سیاست ها و تدابیر مسئولان ارشد و برنامه ریزان حوزه ورزشی است. 

گرچه انجمن او – اسپرت استان کرمان نوپاست اما باید دید که سرانجام این انجمن و سایر انجمن های ورزشی که در استان فعال هستند چه می شود؟

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *