پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۴

شست و شوی 70 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر کرمان 

طی آبان ماه 70 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر کرمان شستشو شد. هادی دهقانی، مدیر بهره‌برداری فاضلاب شهر کرمان با اعلام این خبر گفت: «طی این مدت 550671 مترمکعب فاضلاب جمع‌آوری و تصفیه شد.» وی در ادامه از انجام 400 فقره آزمایش و 3500 متر ویدئو متری شبکه در مدت‌زمان مذکور خبر داد.

 

تکمیل طرح تأمین آب ارزوئیه با حفاری یک حلقه چاه

با حفاری یک حلقه چاه در دشت قادرآباد ارزوییه طرح تأمین آب شهروندان ارزوییه تکمیل می‌گردد. عباس سلطانی معاون فنی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اعلام این خبر گفت: «این طرح که از سال‌های قبل جهت تأمین آب شرب شهر ارزوئیه آغازشده است با اجرای 24 کیلومتر خط انتقال 400 و ساخت 5000 مترمکعب مخزن ذخیره و حفاری 3 حلقه چاه انجام‌شده که با حفاری و تجهیز این چاه مشکل کمبود آب مردم این شهر برطرف می‌گردد.»

 

تخصیص نیافتن اعتبار

 برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان 

هشت ماه از سال 95 گذشته اما هنوز اعتباری برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان اختصاص نیافته است. محمدعلی سیاهکویی مجری پروژه فاضلاب شهر کرمان با اعلام این خبر افزود: «از ابتدای سال جاری تاکنون 17500 متر شبکه فاضلاب با لوله‌های در اقطار 200 الی 1200 میلی‌متر در شهر کرمان اجرا و 2000 سیفون فاضلاب نیز نصب‌شده است.» وی اضافه کرد: «در سال 94 فقط 20 درصد از اعتبار تخصیص داده‌شده برای پروژه فاضلاب شهر کرمان پرداخت شد و در حال حاضر باوجوداینکه 8 ماه از سال جاری سپری‌شده هیچ‌گونه اعتباری تخصیص نیافته است.»

 

 

 

آشنایی دانش آموزان علامه حلی با مرکز انتقال نفت رفسنجان

تعداد 50 نفر از دانش آموزان و مدیران دبیرستان تیزهوشان علامه حلی  از مرکز انتقال نفت رفسنجان بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق، دانش آموزان کلاس‌های اول و دوم مقطع دبیرستان به‌منظور آشنایی با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، از مرکز انتقال نفت رفسنجان بازدید کردند. احمد وقاری رئیس مرکز انتقال نفت رفسنجان که در این بازدید دانش آموزان را همراهی می‌کرد، گفت: «طی این بازدید دانش آموزان به‌طورکلی با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، فرآورده‌های انتقالی از بندرعباس به رفسنجان، نحوه رسید و ارسال فرآورده‌ها، حریم خطوط لوله، مخابرات و آتش‌نشانی خطوط لوله و همچنین مخازن سقف ثابت و شناور آشنا شدند.»

 

آماده‌باش شرکت گاز استان کرمان در اولین بارش برف 

روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان نوشت: هم‌زمان با بارش اولین برف و کاهش محسوس دمای هوا در استان کرمان، ستاد بحران شرکت گاز در اولین ساعات روز برفی تشکیل و اقدامات لازم انجام و با برنامه‌ریزی لازم و تمهیدات مؤثر جریان گاز هیچ‌یک از شهرها و روستاهای استان قطع نگردید. محمدعلی ودیعتی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در خصوص تشکیل فوری ستاد بحران و اقدامات ضروری آن گفت: «طی سرمای شدید و بارش برف در برخی شهرها و روستاهای استان، ستاد بحران این شرکت در اولین ساعات بارش رحمت الهی تشکیل و سریعاً تمامی واحدهای امداد، تعمیرات، مخابرات، ایمنی، HSE، نشت‌یابی، حمل‌ و نقل  مسئولین ستاد با استقرار خود در سطح شهر تمامی شبکه‌ها، خطوط انتقال، تأسیسات گازرسانی و ایستگاه‌ها را بازدید و با برنامه‌ریزی و هماهنگی واحدها جریان گاز مشترکین محترم استمرار یافته و  قطع گاز در استان را تاکنون شاهد نبودیم.»

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *