پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نصیری مدال خود را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهدا کرد

نصیری مدال خود را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهدا کرد





۶ آذر ۱۳۹۵، ۱:۰۸

نصیری مدال خود را به موزه کمیته 

بین المللی المپیک اهدا کرد 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مراسم که با حضور فرانسیس گابت، رئیس موزه کمیته بین المللی المپیک، سفیر ایران در سوئیس، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان، جمعی از ایرانیان مقیم سوئیس و همچنین تعدادی از کودکان و نوجوانان علاقه مند به ورزش در محل کمیته بین المللی برگزار شد، محمد نصیری مدال نقره خود در المپیک 1972 مونیخ را به این موزه اهدا کرد تا برای نخستین بار نام ایران هم در این موزه بدرخشد.

محمد نصیری در صحبت های خود ضمن ابراز خوشحالی از اینکه به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی افتخار اهدای مدال به موزه کمیته بین المللی المپیک را داشته است، گفت: این موزه واقعا حیرت آور است و هیچ چیز زیباتر از این نیست که تمام لحظات به یادماندنی و وسایل به جا مانده از ادوار مختلف بازی های المپیک ها را یکجا بتوان در موزه لوزان سوئیس دید. 

 نصیری در ادامه افزود: خداوند را شکر می کنم که ایده اهدای مدال را در ذهن من ایجاد کرد تا بتوانم بعنوان یک ایرانی مدال المپیک 1972 مونیخ خود را به این موزه به یادگار بگذارم. از این بابت به خودم می بالم. 

در ادامه این مراسم محمد نصیری در مصاحبه ای که به همین منظور توسط کمیته بین المللی المپیک ترتیب داده شده بود، حضور پیدا کرد. در این مصاحبه که چیزی در حدود یک ساعت به طول انجامید محمد نصیری ضمن اشاره به تاریخچه پرافتخار وزنه برداری ایرانی از گذشته تاکنون، در مورد نحوه تمرینات خود و تفاوت های وزنه برداری در آن روزها با وزنه برداری امروز صحبت کرد. او همچنین در خصوص ترغیب جوانان و نوجوانان به رشته وزنه برداری توضیحاتی را ارائه کرد که مورد استقبال حاضرین در نشست قرار گرفت.

  قرار است بخش هایی از این مصاحبه در موزه کمیته بین المللی المپیک به نمایش عموم در بیاید تا بازدید کنندگان بتوانند از آن بهره مند شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *