سایت خبری پیام ما آنلاین | برفی ترین منطقه دنیا

برفی ترین منطقه دنیا





۶ آذر ۱۳۹۵، ۱:۰۵

برفی ترین منطقه دنیا

استان کرمان روزهای گذشته نخستین برف امسال را تجربه کرد و مناظر چشم نوازی را برای همه علاقمندان به طبیعت به ارمغان آورد، به بهانه این اتفاق زیبا، قصد داریم به برفی ترین منطقه دنیا بپردازیم و بیشتر با این مناطق آشنا شویم. شاید برفی ترین مناطقی که به ذهن هر شخصی خطور می کند، مناطق قطبی و سیبری باشد اما جالب است بدانید ژاپن برفی ترین نقطه ی روی زمین و همچنین یکی از جالب ترین مناطق گردشگری جهان می باشد که حتما برای یک بار هم که شده باید از آن دیدن کنید.

به نوشته وب سایت سفرمی،  در کوه های شمال ژاپن مکانی به نام سوکیو آنسن (Sukio-Onsen) وجود دارد. در یک سال معمولی شما می توانید ۵۰-۶۰ فوت برف را یک جا ببینید و در برخی از سال ها این عدد به ۷۰-۸۰ فوت نیز می رسد. این رشته کوه های ژاپن از آن جهت بسیار برف خیز هستند که در معرض بادهای سرد سیبری قرار دارند. این بادها به شدت به این کوه ها برخورد کرده، جریان هوا را به سمت بالا هدایت می کنند و باعث بارش مقادیر زیادی از برف می شوند. تعداد کمی از مردم جهان اطلاع دارند ژاپن برفی ترین کوه های دنیا را در خود جای داده است. اما در حقیقت سوکایو آنسن مکانی است که در آن دره های عمیق پوشیده از ۴۰ فوت برف، کولاک های وحشتناک، حیواناتی از قبیل پستانداران شمالی و میمون های برفی ژاپنی به چشم می خورند.

همچنین آموری سیتی ( Aomori City) در ژاپن که بر فراز قله ی  کوه های هاکودا واقع شده است، یکی دیگر از برف خیزترین مناطق روی زمین محسوب می شود، هر ساله ۲۶ فوت برف به خود می بیند. در این مکان همچنین، توده های عظیم ابرهای سنگین پدیدار می شوند که علت عمده ی مقدار بیش از اندازه ی بارش برف و مه غلیظ می باشد. به همین خاطر این منطقه به هیولای برف شهرت دارد.

مکان بعدی شهر گردشگری ساپورا (Sapporo)  در ژاپن است که با ۲ میلیون نفر جمعیت هر ساله جشنواره ی برف برگزار می کند و ۱۰ میلیون گردشگر را برای دیدن ۱۹۱ اینچ و ۱۷ فوت برف به خود جذب می کند.

فستیوال برف، جشنی است که از سال ۱۹۵۰ آغاز شده و  در ساپرا ۷ روز در فوریه به طول می انجامد؛ این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای زمستانی برای مردم ژاپن تلقی می شود، در سال ۲۰۰۷ حدود ۲ میلیون گردشگر برای شرکت در این مراسم عازم ژاپن شدند. در این جشن مجسمه هایی از برف و یخ با اشکال مختلف می سازند و در معرض نمایش می گذارند. موضوع مجسمه ها متفاوت است و ممکن است ویژگی های یک ساختمان معروف، چهره یا رویدادی تاریخی داشته باشد. برای مثال در سال ۲۰۰۴، مجسمه ی هیدکی مانسوییف بازیکن معروف بیس بال که در آن زمان برای تیم یانکیز نیویورک بازی می کرد را ساخته بودند.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *