پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۶ آذر ۱۳۹۵، ۱:۰۲

  مخالفت آیت‌الله موحدی کرمانی با سخنان باهنر

میزان نوشت: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه نباید کاندیدای متعدد داشته باشیم، اظهار داشت: اصولگرایان بر سر یک نفر خاص به توافق برسند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش وی نسبت به سخنان اخیر باهنر مبنی بر خودداری گروهی از داوطلبین برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من بالاتر از این سخن را می‌گویم، و حرفم این است، تنها بر سر یک نفر به توافق برسیم.

 امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: فرقی ندارد که فرد مورد نظر در دوره های قبلی شرکت کرده یا نکرده باشد. گفتنی است، پیش از این محمد رضا باهنر اعلام کرده بود، افرادی که در دوره های قبلی در انتخابات شرکت کردند، در این دوره شرکت نکنند.

  واکنش کدخدایی به روایت‌هایی از پشت‌پرده جلساتش با محمدرضا عارف

ایلنا نوشت: کدخدایی در پاسخ به این سوال که شما در مجلس اصلاح طلب برای شورای نگهبان رای آوردید و می گویند پشت پرده جلساتی هم با آقای عارف داشتید، گفت:  آنچه گذشت دیگر گذشته است. آقای عارف انسان شریف و متدین و دوست داشتنی است و ما هم به ایشان ارادت داریم. او در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که آقای عارف انقدر برای شما رایزنی کردند، گفت: این را از خودشان سوال کنید.

  بانک:‌ لغو سخنرانی مطهری،‌ یکی از اجزای پازل تخریب و فشار بر دولت روحانی است

ایرنا نوشت: مرتضی بانک، رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه  با اشاره به جو سنگین ایجاد شده توسط رقبا علیه دولت تدبیر و امید، گفت: هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم، شاهد فعالیت بیشتر اتاق های فکر جریان های تندرو جهت تخریب دولت هستیم. عملکرد این جریانات هم نشان داده که آنان در مسیر تخریب دولت حتی از اصول اولیه اخلاقی نیز عبور کرده اند. وی افزود:با وجود تمام این حملات باید به قاطعیت بگویم عملکرد دولت در تمام زمینه ها و به خصوص در حوزه اقتصادی بسیار رضایت بخش بوده و روحانی با دست پر در مناظرات انتخاباتی 96 حاضر خواهد شد.

 رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با انتقاد از برخی از رسانه ها و جریان هایی که در صدد تخریب دولت هستند و از هیچ اقدامی در این جهت فروگذار نمی کنند، به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد اشاره کرد و گفت: این اتفاق یکی از اجزای پازل تخریب و فشار بر دولت روحانی است. اما این گروه ها باید بدانند که نمی توانند انتظار رفتار ممتنع در این خصوص داشته باشند و واکنش خنثی در این گونه موارد معنای اعتدال نیست.

  واکنش جهانگیری به شهادت زائران ایرانی در انفجار تروریستی عراق

معاون اول رییس جمهور گفت: تروریست‌ها از سر استیصال و درماندگی به اقدامات وحشیانه و ددمنشانه دست می زنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری درپیامی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی گروه تکفیری داعش در منطقه حلّه عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران بی گناه حسینی از جمله عدّه ای از هم میهنان عزیزمان شد، تصریح کرد: بدون تردید اینگونه اقدامات غیرانسانی عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را برای پشتیبانی از دولت و ملت عراق در جنگ با تروریسم راسخ تر می کند.

 در متن پیام معاون اول رییس جمهوری آمده است که شکوه و عظمت مراسم معنوی امسال اربعین سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیروزی های کم نظیر ملت مسلمان عراق در جنگ با تروریست های تکفیری داعش و حامیان سیه دل آنها که با همدلی و وحدت همه اقوام و مذاهب عراقی حاصل شد، بیش از پیش موجبات ناامیدی و یأس دشمنان اسلام و تروریست های خون آشام را فراهم کرد. در این پیام آمده است : گروه تروریستی – تکفیری داعش که در صحنه نبرد با پیروان راستین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شکست های پی در پی روبرو شده است، از سر استیصال و درماندگی به اقدامات وحشیانه و ددمنشانه دست می زند.از خداوند متعال برای شهدای این حادثه ناگوار علو درجات و همنشینی با سیدالشهداء (ع) و برای مجروحان و آسیب دیدگان شفای عاجل و برای خانواده ها و بستگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم.

  کاتب: روزی که سخنرانی علی مطهری در مشهد لغو شد مجلس یکی از روزهای بد و سختش را پشت سرگذاست

ایسنا نوشت:عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرمسار و آرادان از تشکیل یک کمیته از سوی مجلس دهم و نمایندگان مردم برای بررسی لغو سخنرانی نایب رئیس اول مجلس در مشهد خبرداد. غلامرضا کاتب در جلسه تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید انتظامی شهرستان گرمسار با اشاره به اتفاق پیش آمده در مشهد اظهار کرد: برخی از اقدامات حاشیه‌ای سبب می‌شود که طعم شیرین بسیاری از دستاوردها و اقدامات موثر نظام تحت تاثیر این اقدامات قرار گرفته و دیده نشود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تقبیح و نفی رفتارهای فراقانونی از این دست افزود: نباید با یک حادثه حاشیه‌ای، اصل نظام را تحت شعاع قرار دارد. وی با بیان اینکه رفتارهای ناصوابی از این دست حوادث خوب را کمرنگ جلوه می‌دهد،افزود: مسائل نباید به گونه‌ای پیش رود که فردی با یک تصمیم‌گیری اشتباه این جریان‌سازی را در جامعه ایجاد کند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که این اتفاق در مشهد افتاد مجلس یکی از روزهای بد و سخت خود را پشت سر گذاشت لذا نمایندگان مردم در همین راستا هیئتی برای بررسی موضوع انتخاب کرد تا گزارشی تهیه و آن را به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام کند. این هیئت امروز راهی مشهد مقدس شده تا در خصوص این واقعه و عوامل موثر در لغو غیرقانونی آن تحقیق و ماحصل آن را به هیئت رئیسه ارائه دهد.

  کم‌توجهی صداوسیما به عزای عمومی اعلام شده

 از سوی روحانی 

عصرایران نوشت: با این که رییس جمهوری پنج شنبه و جمعه را به خاطر درگذشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی عزای عمومی اعلام کرده است اما از حال و هوای شبکه های مختلف صدا و سیما چنین توجهی دیده نمی شود. شبکه مستند البته یکی از خطبه های سی سال پیش ایشان در نماز جمعه تهران را پخش کرده و احیانا در جاهای دیگر هم یاد شده و می شود یا شاید در شبکه خبر مراسم تشییع پیکر مرجع فقید پوشش داده شود اما بحث بر سر پروتکل عزای عمومی است که صدا و سیما به شکل یکسانی اجرا نمی کند. شاید گفته شود فضای دهه آخر ماه صفر و در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و دو امام همام شیعه به اقتضای این سه مناسبت حزن آلود هست و اساسا صدا و سیما در این روزها برنامه شادی ندارد تا بخواهد با حذف یا تعدیل آنها اجرای اعلام رییس جمهوری را نشان دهد.

 این موضوع واقعیت دارد و صدا و سیما در ماه های غیر محرم و صفر نیز به جز برنامه های خندوانه و دور همی چندان برنامه فرحناکی ندارد اما منظور از عزای عمومی در اینجا اجرای مشخص و دقیق یک پروتکل است تا مخاطب دریابد اتفاقی افتاده و به احترام متوفا یا قربانیان یک حادثه در داخل یا خارج از کشور برنامه ها یا از شکل عادی خارج شده یا نشانی در نظر گرفته اند مانند خط مورب مشکی یا استفاده از تصویر شخص فقید در گوشه تصویر. عزای عمومی البته تنها در صدا و سیما نمود ندارد. کما این که مهم ترین جنبه رسمی آن نیمه برافراشته شدن پرچم کشور است و چند کار نمادین دیگر.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *