پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 44 کشته در برخورد دو قطار مسافربری رییس جمهور: مقصران احتمالی وقوع حادثه تلخ معرفی شوند

44 کشته در برخورد دو قطار مسافربری رییس جمهور: مقصران احتمالی وقوع حادثه تلخ معرفی شوند





۶ آذر ۱۳۹۵، ۱:۰۱

44 کشته در برخورد دو قطار مسافربری 

رییس جمهور: مقصران احتمالی وقوع حادثه تلخ معرفی شوند

بامداد جمعه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان شاهرود، تعدادی کشته و مجروح برجا گذاشت. تا لحظه تنظیم این گزارش فارس خبر داد که تعداد کشته‌ها به 44 نفر رسیده است. به گزارش عصر ایران، برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ،نیروهای اورژانس و هلال‌احمر به محل اعزام شدند. سرپرست اورژانس کشور با اعلام این‌که هنوز نمی‌توان آمار دقیق کشته‌شدگان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان را اعلام کرد تعداد مصدومان حادثه برخورد قطار را 82 تن اعلام کرد و افزود: «مصدومان به بیمارستان‌های سمنان و دامغان اعزام شدند و حال عمومی آن‌ها وخیم نیست.»فارس هم خبر داد که 103 نفر مصدوم شدند. این تصادف منجر به آتش‌سوزی شد و تعدادی نفر دچار سوختگی شدند.  ایستگاه هفت‌خوان نزدیک شهرستان سمنان واقع شده است.  معاون هلال‌احمر استان سمنان خبر داد: «مجروحان سانحه قطار دامغان حدود 100 نفر و جان‌باختگان 30 تا 40 نفر پیش‌بینی می‌شود.»  اورژانس کشور هم از انتقال 52 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده‌اند. ۵ مأمور فنی قطار در سانحه دیروز جان باختند.

واکنش رییس جمهور

رییس جمهور به دنبال سانحه برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و بکارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی خطاب به معاون اول رییس جمهوری به این شرح است: جناب آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رییس جمهور، سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن گردید، باعث غم و اندوه فراوان گردید. لازم است فوراً دستگاه‌های مسئول، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی اقدام نمایند و تمام اقدامات و تمهیدات فنی و مدیریتی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیش‌بینی و اجرا نمایند. همچنین ضروری است همه دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند. اینجانب با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان‌باختگان این حادثه ناگوار مغفرت و رحمت، برای عموم بازماندگان صبر و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *