سایت خبری پیام ما آنلاین | احتمال افزایش کشته‌های حادثه تروریستی عراق

احتمال افزایش کشته‌های حادثه تروریستی عراق





۶ آذر ۱۳۹۵، ۱:۰۱

احتمال افزایش کشته‌های حادثه تروریستی عراق 

ایسنا نوشت: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آخرین اقدامات انجام‌شده در زمینه حادثه تروریستی حله عراق و زائران ایرانی شناسایی‌شده را تشریح کرد. دکتر مرعشی گفت: «هنوز تعداد کشته‌های این حادثه تروریستی قطعی نیست، اما آمار 71 نفره در این زمینه اعلام‌شده است که ممکن است به 80 تن نیز برسد.» وی افزود: «به دلیل سوختگی شدید، تشخیص هویت زائران با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این زائران ایرانی، افغانی یا عراقی بوده‌اند.» به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، 25 مجروح در این حادثه تروریستی اعلام‌شده است که هیچ‌کدام از آن‌ها ایرانی نبوده‌اند. تنها 8 نفر از این مجروحان، افغانی مقیم ایران بوده‌اند که صبح دیروز و از طریق اتوبوس هلال‌احمر در مرز مهران وارد کشور شده و تحویل عوامل اورژانس شده‌اند. مرعشی تأکید کرد: «مراحل شناسایی کشته‌شدگان از طریق خود عراق انجام می‌شود. انتقال کشته‌شدگان نیز با هماهنگی سفارت ایران در عراق و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت. نماینده بیمه دانا نیز در آنجا حضور دارد و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است.» وی افزود: «البته پزشکی قانونی کشور خودمان نیز اعلام آمادگی کرده است که در صورت درخواست طرف عراقی، تیم کارشناسی را برای شناسایی اجساد به عراق اعزام کند، البته این موضوع مستلزم درخواست از طرف عراقی است.» رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «در مجموع تعداد کشته‌های ایرانی شناسایی‌شده توسط عراق همچنان همان 24 نفر است و مجروح ایرانی نداریم.» مرعشی تأکید کرد: «تیم مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها در حله، کربلا و نجف تا پایان ماه صفر مستقر هستند تا اقدامات لازم را برای مجروحان و بیماران احتمالی انجام دهند.» ایرنا هم گزارش داد سرکنسول ایران در کربلا بابیان اینکه 71 کیسه شامل 59 جسد سوخته تقریباً کامل و 14 جسد متلاشی، برای تشخیص هویت تا عصر جمعه به ایران انتقال می‌یابد، گفت تا مشخص شدن هویت قربانیان،از طریق آزمایش دی ان ای باید صبر کنیم. مسعود حسینیان که در محل بیمارستان جمهوری شهر حله مرکز استان بابل عراق حضور داشت افزود: «هم‌اکنون کار تشریفات انتقال اجساد تمام‌شده و در حال انتقال به فرودگاه نجف است تا ازآنجا به ایران منتقل شود.»

واکنش رییس جمهور

رییس جمهوری، اقدام سبعانه و مذبوحانه تروریست‌ها در منطقه حله عراق و شهادت شماری از زائران حسینی را نمایش عمق درماندگی کوردلان سفاک دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است :

برگزاری باشکوه حماسه اربعین حسینی در سال جاری، گوشه‌ای از عظمت شیفتگی ملت عاشورایی بود که کوردلان سفاک، آن را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را در اقدامی سبعانه و مذبوحانه به نمایش گذاشتند. وقوع اقدام تروریستی دردناک در منطقه حِلّه عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماری از زائران حسینی از جمله تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان شد، قلوب تمامی مسلمانان به‌ویژه شیعیان را جریحه‌دار ساخت. این‌جانب با درخواست اکید از دولت عراق برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملان سیاه‌دل این‌گونه حرکت‌های غیرانسانی و اعلام آمادگی دولت ایران برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ، برای شهدای این فاجعه، علو درجات و برای آسیب دیدگان، آرزوی شفای عاجل دارم و به خانواده‌های عزیز داغدار تسلیت می‌گویم. دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه همه‌جانبه با تروریست‌ها و افراطیون است و یقین دارد به‌زودی در سایه وحدت و همدلی بیش‌ازپیش مردم عراق، شاهد پیروزی نهایی آنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *