پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زن دست‌فروش فومنی: حتی اگر من را بکشند جای دیگری نمی‌روم

زن دست‌فروش فومنی: حتی اگر من را بکشند جای دیگری نمی‌روم





۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸

زن دست‌فروش فومنی:
حتی اگر من را بکشند جای دیگری نمی‌روم

چند روز پیش بود که فیلمی از کتک خوردن یک زن دست‌فروش توسط مأمور شهرداری فومن منتشر شد. حالا چند روز پس از این اتفاق، زن دست‌فروش دوباره به همان خیابان برگشته و به کار خود ادامه می‌دهد.
او به اعتماد گفته:«حتی اگر من را بکشند هم جای دیگری نمی‌توانم بروم و پس از آن اتفاق باز هم رفتم و برای چند ساعت وسایلم را همانجا فروختم و برگشتم. پس از حادثه مریض شده‌ام و بیشتر در خانه می‌مانم اما دوباره به محل کارم برمی‌گردم. نان من آنجاست و من باید همانجا باشم.»
او همچنین بازاری که در فومن برای ساماندهی دستفروش‌ها ساخته شده را برای خود نامناسب خواند و افزود: « مسؤلان بازاری درست کرده اند که خیلی از محل کاسبی من دور است. اگر زنی بخواهد به آنجا برود نمی‌تواند شب به راحتی برگردد و کلا نمی‌تواند کاسبی کند.»
واکنش شهرداری فومن
همچنین به دنبال انتشار فیلم کوتاهی از درگیری مأمور سد معبر شهرداری فومن با یک بانوی دست‌فروش شهرداری فومن با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام برخورد انضباطی و تعلیق مأمور خاطی و نیز دلجویی و تفقد از سد معبر کننده اعلام کرد که به بهبود سیمای شهر تاکید داریم. در بیانیه شهرداری فومن که در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن منتشر شده آمده است: شهرداری ضمن محکوم کردن اقدام یکی از عوامل سد معبر طی برگزاری جلسه‌ فوری در مورد بررسی اتفاق رخ داده در محل شهرداری تشکیل و مقرر نمود نسبت به برخورد انضباطی شامل تعلیق فرد خاطی تا مشخص شدن کلیات ماجرا و همچنین دلجویی و تفقد از فرد سد معبر نموده به خاطر نحوه برخورد عوامل سد معبر در اسرع وقت اقدامات مناسب را معمول دارد. در ادامه‌ی این بیانیه افزوده شده: شهرداری در راستای سامان بخشی به دستفروشان سطح شهر مدت‌ها ضمن اخطار به کلیه‌ی دستفروشان از آنها تقاضا نموده است جهت کسب و کار در پیاده‌روها تجمع ننموده و به بازارچه سردار جنگل و یا بازار روز مراجعه نمایند که بیشتر دست فروشان ضمن رعایت قانون با عوامل شهرداری همکاری نموده ولی شخص مورد نظر به اخطار‌ها توجه ننموده و در طول این مدت همچنان در مکان فوق در پیاده‌رو حضور داشته و ضمن ایجاد سد معبر باعث دلخوری مغازه داران و سایر کسبه گردیده و با ذکر این مطلب که چرا شهرداری در برخورد با دستفروشان سلیقه‌ای عمل می‌کند گلایه خود را ابراز می‌نمودند. در خاتمه این بیانیه اضافه شده : شهرداری فومن ضمن عذرخواهی مجدد از خانم مورد نظر در راستای اجرای قانون و نظم دهی به وضعیت دستفروشان و کمک به روان سازی ترافیک و بهبود سیمای شهری تاکید داشته و ضمن پرهیز از هرگونه درگیری لفظی و فیزیکی به فعالیت‌ها و اقدامات قانونی خود ادامه می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *