پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وینگوبگوویچ، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان: وقفه‌های لیگ برتر طولانی‌تر از تعطیلات لیگ یک است

وینگوبگوویچ، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان: وقفه‌های لیگ برتر طولانی‌تر از تعطیلات لیگ یک است





۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

وینگوبگوویچ، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان:
وقفه‌های لیگ برتر طولانی‌تر از تعطیلات لیگ یک است

وینگو بگوویچ که سابقه مربیگری در پرسپولیس و فولاد خوزستان را در کارنامه خود دارد و از ابتدای فصل جاری لیگ دسته یک تاکنون هم هدایت تیم گل‌گهر سیرجان را برعهده گرفته است، گفت و گویی را با خبرگزاری فارس در مورد لیگ دسته اول و همچنین شرایط فوتبال ایران انجام داده که با هم می خوانیم:
بازی امروز با تیم پارس جنوبی را چطور می‌بینید؟
با یکی از تیم‌های خوب لیگ بازی داریم. تیمی که خط دفاع مستحکمی دارد و خوب هم نتیجه گرفته البته زیاد هم گل نزده است. تلاش می‌کنیم در این بازی خارج از خانه پیروز شویم و سه امتیاز را بگیریم.
اختلاف تیم گل‌گهر با صدرجدول 5 امتیاز شده است.
راه زیادی تا پایان لیگ یک داریم. 21 بازی دیگر تا پایان لیگ باقی مانده یعنی 66 امتیاز دیگر هنوز دست‌نخورده است و 5 امتیاز اختلاف زیادی نیست. اتفاقات زیادی تا پایان لیگ در جدول رخ می‌دهد.
برخی مربیان لیگ برتری به برگزاری منظم لیگ دسته اول غبطه می‌خورند.
البته لیگ دسته اول هم وقفه‌های 10- 15 روزه داشته ولی تعطیلات لیگ یک بسیار کمتر از لیگ برتر بوده این وقفه‌ها مشکلاتی را برای لیگ‌ برتری‌ها رقم زده است.
تعطیلات زیاد باعث اختلاف مربیان باشگاهی با کی‌روش سرمربی تیم ملی شده، به نظر شما حق با کدام طرف است؟
در کل منافع فوتبال ایران مهم است و اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کند. وقفه‌های طولانی هم خیلی خوشایند مربیان نیست. اگر به لیگ‌های اروپایی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که حداکثر تعطیلات در این لیگ‌ها 10 روز است که آن هم بخاطر برگزاری دو بازی ملی انجام می‌شود. زیرا نمی‌توان از باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید و بارسلونا انتظار داشت که بازیکنان‌شان را برای مدت طولانی در اختیار نداشته باشند و آنها را به تیم ملی بدهند. به هر حال این مساله هم یک توافقی بین باشگاه‌ها و سرمربیان با فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی است.
بازی ایران و سوریه را دیدید؟ نظرتان در مورد آن بازی چیست؟
آن زمین اصلا مناسب برگزاری مسابقه نبود. با این حال می‌شد در همان زمین ناهموار هم تاکتیک‌هایی به کار برد که تیم ملی ایران در نیمه اول هم مثل نیمه دوم سوار بر بازی باشد. مثلا از دو مهاجم استفاده می‌کردیم با ارسال توپ‌های بلند دروازه سوریه را تهدید می‌کردیم که این مساله هم به تصمیم سرمربی تیم ملی مربوط می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *