پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۵

توقف مقطعی بررسی پرونده «املاک نجومی» در وزارت کشور
خبرآنلاین نوشت: وزیر کشور با رد گمانه‌زنی‌ها در خصوص واگذاری بررسی این پرونده توسط معاون عمرانی به افراد دیگر گفت: این موضوع شخصاً توسط معاون عمرانی پیگیری شده است. رحمانی فضلی در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده املاک نجومی، گفت: پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران شخصاً توسط معاون عمرانی وزارت کشور پیگیری شده و به فرد یا افراد دیگری واگذار نشده است.
در حقیقت برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه این موضوع به افرادی که قبلاً در شهرداری تهران مشغول به کار بوده‌اند واگذار شده که نادرست است ضمن اینکه اگر فردی قبلاً در دستگاهی مشغول به کار بوده، دلیل نمی‌شود که به این دستگاه حتماً تعصب داشته باشد و نتواند چنین موضوعی را پیگیری کند اما این موضوع شخصاً توسط معاون عمرانی وزارت کشور پیگیری شده که هیچ‌وقت در شهرداری تهران مشغول به کار نبوده است.
وی در تشریح آخرین جزییات روند بررسی پرونده املاک در شهرداری تهران و تهیه گزارش از این موضوع گفت: پرسش‌هایی توسط وزارت کشور مطرح‌شده و شهرداری تهران نیز جواب‌هایی داده است. مجموع این جواب‌ها به معاونت اول ریاست جمهوری ارجاع داده‌شده تا در آنجا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
وزیر کشور تأکید کرد: البته این موضوع در کمیته مبارزه با مفاسد نیز که معاون اول رییس جمهور در آن حضور دارند، مطرح‌شده و به ما اعلام شده که با توجه به بررسی این موضوع در این کمیته و اینکه در حال رسیدن به نتایج نهایی هستند، از ما تقاضا کردند فعلاً بررسی این موضوع را متوقف کنیم. آنچه موردنظر است، بررسی این موضوع به‌صورت پرونده‌ای است که نتایج نهایی نیز اعلام خواهد شد.

لغو سخنرانی مطهری پای پورمحمدی را به مجلس باز می‌کند؟
طرح سؤال از وزیر دادگستری با موضوع دلیل لغو سخنرانی نایب‌رئیس مجلس تاکنون از سوی 28 نماینده امضاشده است. به گزارش خبرآنلاین، تصویری از این طرح را کانال محمود صادقی، نماینده مردم تهران منتشر کرده که بر اساس آن مصطفی کواکبیان، احمد مازنی، سهیلا جلودارزاده، محمدرضا تابش و فریده اولاد قباد از جمله امضاکنندگان این طرح هستند. این در حالی است که هیچ‌کدام از نمایندگان مشهد این سؤال را امضا نکرده‌اند و از نمایندگان استان خراسان رضوی تنها امضای جلیل رحیمی نماینده تربت‌جام پای این سؤال به چشم می‌خورد.
در خلاصه سؤال آمده است: علت اقدام خلاف اصول قانون اساسی دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی در لغو مراسم اربعین و سخنرانی جناب آقای علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی چه بوده و قوه قضاییه چه تدبیری برای جلوگیری از اقدامات مشابه اتخاذ نموده است؟

مجلس سه نماینده را مأمور پیگیری لغو سخنرانی مطهری کرد
ایسنا نوشت: یک نماینده اصلاح‌طلب و دو نماینده اصولگرای مجلس، مأمور پیگیری و بررسی لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس در مشهد شدند. علی‌اصغر یوسف نژاد، احمد امیرآبادی فراهانی و ابوالفضل ابو ترابی از سوی مجلس مأمور بررسی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند.
این سه نماینده قرار است در روز شنبه در سفری به مشهد با دادستان، ‌استاندار و مقامات تصمیم گیر در استان ملاقات کنند. هیأت بررسی‌کننده لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد پس از دیدار با مسئولین مربوطه و همچنین تهیه گزارشی در این رابطه، گزارش خود را به نمایندگان مجلس ارائه خواهند کرد.

سخنرانی هماهنگ نشده و سلفی گرفتن احمدی‌نژاد با مردم
اعتماد نوشت:یکی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: روز دوشنبه محمود احمدی‌نژاد بدون هیچ‌گونه هماهنگی قبلی با مسئولان دانشگاه چمران و مسئول باغ معین، وارد محوطه باغ معین شد. دلیل اقدام وی در این ساعت از روز معلوم نیست. بر این اساس احمدی‌نژاد بدون هماهنگی قبلی به سالن کنفرانس باغ معین رفته و محافظان وی با مأموران حراست باغ و نمایندگان مسئول آن درگیر شدند. ظاهراً علیرضا عالی پور (معاون سابق شهرداری اهواز) رییس جمهور پیشین را در این حضور همراهی کرده‌ است.
بر اساس اطلاعات دریافتی، با دخالت مسئول باغ معین و حمایت ناجا، چون مجوزی برای سخنرانی احمدی‌نژاد صادر نشده بود، به وی اعلام شد که حق سخنرانی ندارد به همین دلیل وی در محوطه باغ مشغول سلفی انداختن با مردم شد.

روحانی: برجام دستاوردی بزرگ برای ایران، اتحادیه اروپا و جهان است
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس جمهور در نشست هیأت های عالی‌رتبه ایران و اسلوونی با اشاره به ایفای نقش مثبت اتحادیه اروپا در به ثمر رسیدن مذاکرات ایران و ۱+۵ خاطرنشان کرد: همه باید از فرصت و فضایی که امروز با همت، مشارکت و تلاش جمعی حاصل‌شده،به‌خوبی استفاده و بهره‌برداری کنیم.
رییس جمهور برجام را دستاوردی بزرگ برای ایران، اتحادیه اروپا و جهان دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده و اگر طرف مقابل هم در مسیر اجرای برجام به تعهداتش به‌طور کامل عمل کند، همه از آثار آن بهره‌مند خواهند شد.

وزیر کشور: کار دادستان مشهد درست نبود
انتخاب نوشت: رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: ما از لغو سخنرانی آقای مطهری متأسف هستیم. دادستان با توجه به اختیارات قانونی این کار را انجام داده است که هم رییس جمهور، هم من و هم رییس مجلس و حتی به نقل از رییس مجلس رییس قوه قضاییه هم مخالف بودند،کار درستی نبوده و پیگیری می‌شود.
همچنین خبرنگاری سؤال کرد با توجه به اختیاراتی که دادستان برای لغو سخنرانی برای خود می‌داند در موقع انتخابات وضعیت طور دیگری می‌شود و ما باید قید انتخابات باشکوه را بزنیم؟ که وزیر کشور پاسخ داد: برداشت دادستان از قانونی که برای خود اختیار می‌داند درست نیست. البته که نمی‌توانیم برویم خیابان درگیر شویم و این عاقلانه نیست. راه درست این است که اگر لازم باشد تفسیر درستی از قانون انجام دهیم. آقای دادستان نمی‌تواند تفسیر کند که راسا با تجمعات و سخنرانی‌ها مخالفت کند.

لاریجانی: اقدام دادستان مشهد
تأسف‌آور است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که دادستان مشهد در مورد سخنرانی نایب‌رئیس مجلس انجام داد و موجب این‌همه بحث در کشور شد،‌ تأسف‌آور است. به گزارش خبرآنلاین،‌ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: قانون‌گذار شورای تأمین را برای بررسی همین امور در نظر گرفته است. فرضاً اطلاعاتی به دادستانی مشهد رسیده که این سخنرانی با مشکل امنیتی مواجه می‌شود، راهکارش طرح موضوع در شورای تأمین استان و تصمیم جمعی است.
وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم فعلاً قضاوت نهایی داشته باشم چراکه هنوز سخنان دادستان مشهد را نشنیده‌ام. اما از روز قبل اربعین که در جریان قرار گرفتم و موضوع را با رئیس قوه قضاییه در میان گذاشتم،‌ ایشان هم ترجیح امر را بحث در شورای تأمین و تصمیم‌گیری در آن می‌دانستند و آقای استاندار خراسان رضوی هم در تماس با این‌جانب گفتند ما ازنظر شورای تأمین استان هیچ مشکل امنیتی پیش‌بینی نمی‌کنیم. وزیر کشور هم در روز اربعین همین معنا را بیان داشتند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *